wil Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 jeg vet at det er en msn klone i Linux, jeg tror faktisk at den heter MSN Clone også, nok om det, i windows sin msn messenger så kan man jo chatte med mange andre folk, også lurte jeg på at hvis man gikk over til linux, og begynte å bruke MSN Clone, kan man da på en måte importere kontaktene fra MSN messenger til MSN clone? og hvis det går, vil det bli akkurat på samme måte som i MSN messenger eller vil det ikke bli på samme måte? eller blir det trøbbel med det? hvis det går an å er det enda større sjanse for at jeg går over til linux for altid. Håper på mange svar her Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Hos MSN er lista lagra på serversiden, så logger du på med et annet MSN program så har du fortsatt den samme lista Lenke til kommentar
smetho Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Bruker selv gaim i linux. Kontaktene dine ligger ikke lagret på den ekelte maskin, men på en server. Gaim fungerer ihvertfall slik at den henter frem disse kontaktene. Hvordan det er med andre msn-programmer under linux vet jeg ikke, men antar de fleste andre også gjør det (litt av poenget liksom). Har selv bare opplevd en som ikke gjorde det, men husker desverre ikke navnet på denne. Også mulig dette var en gammel versjon. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 bruk AMSN, den er grei og fin Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 AMSN er enkel og grei, selv liker jeg gaim mest. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 "Bruker AMSN jeg og, den er stabil og enkel + at den ikke bruker for mye ressrser Dessuten fungerer den knirkefritt med Netopia rutern min, noe MSN Messenger ikke gjør. Har ikke prøvd MSN Clone eller gaim... MarcelSB Lenke til kommentar
elf2040 Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Jeg har brukt Gaim fram til i dag. Fungerer fint det men savner litt å kunne sende og mota filer. La inn Kmess i dag som jeg fikk veldig sansen for, den legger seg nede på siden av klokken likt som i windows og fungerer ellers ganske likt. Veldig fornøyd med den ( men har jo bare prøvd den noen time ) http://kmess.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
torbj0rn Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg har brukt Gaim fram til i dag. Fungerer fint det men savner litt å kunne sende og mota filer. Etter det jeg har lest meg til blir filoverføring i gaim jobbet på i CVS. En ny utgivelse er vel rett rundt hjørnet. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 jeg bruker Pebrot (søk på freshmeat), tekst basert program som støtter filoverføringer og slikt... ganske tøft! Lenke til kommentar
elf2040 Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 jeg bruker Pebrot (søk på freshmeat), tekst basert program som støtter filoverføringer og slikt... ganske tøft! Hehe, prøvd det og. Ikke helt min stil for å si det sånn Lenke til kommentar
Espen F Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 jeg bruker gaim.. bakdelen er at jeg ikke finner ut hvordan jeg får norske bokstaver i det.. æøå mangler og blir noe sånt som ~A¨ elns.. Lenke til kommentar
Kenneth_S Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Kopete er ganske greit og. Lenke til kommentar
lobster Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Er noen av disse kompatible med Messenger? Lenke til kommentar
stianj Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Jeg har alltid brukt Gaim, har en god stund nå brukt Gaim CVS (Debian brukere kan finne den lettvint med denna apt-linjen: deb http://people.debian.org/~robot101/gaim unstable cvs funker fint som snus) Denne støtter flere protokoller og har også støtte for filoverføring. Har også omvendt noen windows-venner til å bruke Gaim i Windows. Lenke til kommentar
ism Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Det beste innen IM kommer fra Jabber. Med en klient fra jabber kan dere snakke med folk fra AIM, ICQ, MSN, Yahoo! og selvfølgelig andre Jabbere. Mange forskjellige klienter. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 jeg bruker gaim.. bakdelen er at jeg ikke finner ut hvordan jeg får norske bokstaver i det.. æøå mangler og blir noe sånt som ~A¨ elns.. CVS versjonen av gaim har bedre støtte for norske tegn, prøv den Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Er noen av disse kompatible med Messenger? Alle er det, MSN bruker en MSN protokoll som andre programmer også kan benytte. Lenke til kommentar
Espen F Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 jeg bruker gaim.. bakdelen er at jeg ikke finner ut hvordan jeg får norske bokstaver i det.. æøå mangler og blir noe sånt som ~A¨ elns.. CVS versjonen av gaim har bedre støtte for norske tegn, prøv den eeeh. bare sånn at jeg har sagt jeg.. jeg er totalt linux-n00b.. hva er cvs versjonen? og hvor får jeg tak i den? det er ikke så krise om du ikke orker å si det for det er bare en uke eller to til jeg skal legge om til winXP igjen.. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 eeeh. bare sånn at jeg har sagt jeg.. jeg er totalt linux-n00b.. hva er cvs versjonen? og hvor får jeg tak i den? det er ikke så krise om du ikke orker å si det for det er bare en uke eller to til jeg skal legge om til winXP igjen.. Du finner cvs versjonen på hjemmesiden til gaim. Det er utviklingsversjonen, som betyr at de driver å jobber med kildekoden som ligger der. Da får du med de siste funksjonene og bug fiksene. Hvis man opplever problemer så er det bare å vente et par dager eller no og laste ned på nytt så er antageligvis problemene retta. Den letteste måten å skaffe cvs versjonen på, er fra nightly tarballs (se forsiden). Ellers kan du følge anvisningene her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå