Gå til innhold

MSN Klone i Linux

Anbefalte innlegg

jeg vet at det er en msn klone i Linux, jeg tror faktisk at den heter MSN Clone også, nok om det, i windows sin msn messenger så kan man jo chatte med mange andre folk, også lurte jeg på at hvis man gikk over til linux, og begynte å bruke MSN Clone, kan man da på en måte importere kontaktene fra MSN messenger til MSN clone? og hvis det går, vil det bli akkurat på samme måte som i MSN messenger eller vil det ikke bli på samme måte? eller blir det trøbbel med det? hvis det går an å er det enda større sjanse for at jeg går over til linux for altid.

Håper på mange svar her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker selv gaim i linux. Kontaktene dine ligger ikke lagret på den ekelte maskin, men på en server. Gaim fungerer ihvertfall slik at den henter frem disse kontaktene. Hvordan det er med andre msn-programmer under linux vet jeg ikke, men antar de fleste andre også gjør det (litt av poenget liksom). Har selv bare opplevd en som ikke gjorde det, men husker desverre ikke navnet på denne. Også mulig dette var en gammel versjon.

Lenke til kommentar
jeg bruker gaim.. bakdelen er at jeg ikke finner ut hvordan jeg får norske bokstaver i det.. æøå mangler og blir noe sånt som ~A¨ elns..

CVS versjonen av gaim har bedre støtte for norske tegn, prøv den :)

eeeh. bare sånn at jeg har sagt jeg.. jeg er totalt linux-n00b.. hva er cvs versjonen? og hvor får jeg tak i den? det er ikke så krise om du ikke orker å si det for det er bare en uke eller to til jeg skal legge om til winXP igjen..
Lenke til kommentar
eeeh. bare sånn at jeg har sagt jeg.. jeg er totalt linux-n00b.. hva er cvs versjonen? og hvor får jeg tak i den? det er ikke så krise om du ikke orker å si det for det er bare en uke eller to til jeg skal legge om til winXP igjen..

Du finner cvs versjonen på hjemmesiden til gaim. Det er utviklingsversjonen, som betyr at de driver å jobber med kildekoden som ligger der. Da får du med de siste funksjonene og bug fiksene. Hvis man opplever problemer så er det bare å vente et par dager eller no og laste ned på nytt så er antageligvis problemene retta.

Den letteste måten å skaffe cvs versjonen på, er fra nightly tarballs (se forsiden). Ellers kan du følge anvisningene her. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...