tilfeldignavn Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Hei! Har funnet følgende objekt til mitt Canon 350D kamera som jeg ønsker å kjøpe: Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS i tillegg tenker jeg å handle et olympus mju 1030sw kamera. Noen tips om hvor jeg skaffer dette billigst? På forehand takk! Lenke til kommentar
roarkr Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Hei, På mandag kveld bestilte jeg Canon 17-55IS og 70-300IS objektiver fra BHphotovideo.com i USA. Disse ble levert på min dør her i Norge av UPS torsdag morgen. Total pris ca. 8000 NOK + moms. Dvs at jeg fikk objektivet 30-300IS "gratis" i forhold til å kjøpe de i Norge. Billigere sted med rask ekspidering finner du knapt. Hei! Har funnet følgende objekt til mitt Canon 350D kamera som jeg ønsker å kjøpe: Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS i tillegg tenker jeg å handle et olympus mju 1030sw kamera. Noen tips om hvor jeg skaffer dette billigst? På forehand takk! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 det er jo alltid greit og skjekke prisguiden her på forumet. https://prisguiden.no/product.php?product...iew=productinfo ville nok kjøpt det hos en fotobutikk da det er dem som har best erfaring/kompetanse. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Joda, man finner ting billig i USA, men husk at du mister reklamasjonsretten på fem år, og sitter igjen med en garanti på et år som stort sett kun gjelder i USA. Uansett er det ikke så mye å spare på et relativt rimelig objektiv og et middels priset kompaktkamera. I tillegg må man tenke på moms, tollgebyr og frakt, slik at prisen ofte blir en del høyere enn prisen som står på selve nettsiden. Og er det ikke verdt litt å ha et sted å gå til om man ønsker hjelp eller support? Jeg jobber i fotobutikk, og ofte kommer våre kunder innom og tror det er noe feil på kameraet/objektivet de har kjøpt, men det viser seg å bare være en bryter eller innstilling som er feil innstilt. Disse ordner vi på stedet i løpet av noen sekunder. Hadde de kjøpt gjenstanden på et nettsted, hadde de sendt det inn (og betalt frakt), ventet 2-4 uker på behandling og fått regning på flere hundre kroner på feilsøkingen og frakt ettersom det ikke var en reell feil på gjenstanden. Og tenk om du må sende til USA for å få konstatert slike ting... frakten fra Norge til USA er DYR (!) og frakten kan ta veldig lang tid. Ta en tur rundt til evt. fotobutikker i nærmiljøet ditt, og sjekk priser Seriøse butikker ligger stort sett ganske nær nettbutikker i pris, og det lille ekstra du evt. betaler i forhold til nettbutikker, får du igjen mange ganger i service, muligheten til å prøve produktet før du kjøper, at du får produktet med en gang og verdien av å ha et sted å gå til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå