LizteR Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Hei, Jeg har en LaCie ektern disk 1TB. Har tenkt å lagre mesteparten av non OS-filer på denne og vil derfor være på den sikre siden. Har hørt mye om eksterne disker som har blitt formatert/slettet pga. slurv med bruk av safely remove hardware osv. Det har seg slik at jeg vil helst skru av disken etter jeg har skrudd av pc-en, er det fare for slik sletting osv. etter jeg har skrudd av maskinen og skrur av disken på bryteren? Eller gjelder dette bare når pc-en står på og disken er plugget i. Vil nødig oppleve det samme, så håper på svar og erfaringer. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Hvis du ser på egenskaper for disken i Enhetsbehandling, så er det to valg: "Optimize for quick removal" "Optimize for performance" Eksterne disker vil i utgangspunktet være satt til 'quick removal'. Det betyr at alle skriveoperasjoner skjer umiddelbart. Da er det ingen problem å fjerne disken uten å bruke 'safely remove'. Tror eldre versjoner av Windows ikke hadde det slik, så da var det vel viktigere å bruke 'safely remove'. Jeg vet ikke hva som gjør at filsystem / partisjonstabell blir korrupt for enkelte, men det skjer også på interne disker. Jeg tror ikke akkurat det er noe man trenger å bekymre seg over. Det største problemet med eksterne disker er at de lett kan falle og dermed bli ødelagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå