Gå til innhold

Svensk "ulovelig" kreatin?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har trent siden nyttår, men har hatt en pause nå i sommer pga. ferier, sykdom og litt slikt, så har ikke trent på 2 mnd nå, men skal begynne igjen etter en tur til Sverige.

 

En kompis spurte meg da om jeg kunne kjøpe han noe kratin fra Sverige som visstnok skulle være veldig bra, men ulovelig i norge, pga det inneholdt noe spesielle greier, og var visstnok også på dopinglistene? Han snakket om noe Horsepower eller noe slikt het det.

 

Synest dette hørest litt rart ut, og tror kanskje han har missforstått, eventuelt hørt på en som forteller eventyr. Men om det da finnest noe slikt, som ikke er lov å selge i norge, er det uansett noe spess bedre enn forskjellig kreatin jeg kan kjøpe på proteinfabrikken/lignende norske web-sites? Noen som har peiling/erfaring med noen av disse "svenske super kreatin" greiene?

 

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det heter Horsepower. Tror ikke det står på dopinglisten, men det er ulovlig ja. Det funker veldig bra, men det smaker død hest og det er en del bivirkninger med det. Etter inntak klør huden som om du har hoppet inn i en sverm med knott, og jeg har også merket meg at mange opplever at de svetter mer og får kviser og utslett etter bruk.

 

Men ja, svenskegodt som NO-explode, Horsepower, V12 osv. funker bedre enn det som selges i Norge. Så spørs det hvor mye du er villig til å lide ;)

Lenke til kommentar

det som kameraten din har kjøpt er monohydrat kretatinet Horsepower, grunnen til at dette er ulovelig i norge er pga høyt innhold av det stoffet Taurin... om det står på dopinglisten husker jeg ikke akkuart nå her i hodet..

 

edit: ved litt nærmere ettertanke og skjekking er vel ikke taurin på dopinglisten, men en aminosyre som er klassifisert som ett legemiddel, derfor ulovelig..

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

"Ulovlig" er et litt sterkt ord i denne sammenheng egentlig. Som OZ-Racing sier, så inneholder det stoffer som er klassifisert som legemiddel i Norge. (Merk: Ikke reseptbelagt legemiddel) Dette betyr da automatisk at kun apotek har lov til å selge det her i landet, og de driver ikke med slikt.

 

Men såvidt jeg kan forstå, så skulle apotek helt uten problem kunne selge disse tilskuddene. Og dersom dette teoretisk sett skulle skje, så ville de ha stått ute i selvbetjeningsdelen, sammen med paracet, plaster, tran osv.

Lenke til kommentar

Stoffet er jo ulovelig, det er illegalt og importere dette stoffet inn i Norge iog med at det selges under disk hos søta bror..

 

samme som med koffein, du får ikke kjøpt det i Norge på apotekene (nå lengre) og det er klassifisert som ett legemiddel..

 

edit: når du sier det ikke er reseptbelagt, åssen får man det da? man kan ikke gå til legen å si at man er så trøtt så får man plutselig 500 mg koffein kapsler på resept

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar
Stoffet er jo ulovelig, det er illegalt og importere dette stoffet inn i Norge iog med at det selges under disk hos søta bror..

 

samme som med koffein, du får ikke kjøpt det i Norge på apotekene (nå lengre) og det er klassifisert som ett legemiddel..

 

edit: når du sier det ikke er reseptbelagt, åssen får man det da? man kan ikke gå til legen å si at man er så trøtt så får man plutselig 500 mg koffein kapsler på resept

 

Apotekene i norge selger koffein på resept ja, men jeg har ingen anelse om hva som trengs for å få kjøpt det. Vet ikke en gang hva slags "lidelser" det brukes til å helbrede, for å si det sånn. Men jeg vet at koffein ofte brukes i kombinasjon med typiske "trekant" merkede ting som f.eks. enkelte smertestillende. Drikker mye kaffe selv, så jeg har strengt tatt aldri tenkt så nøye over problemstillingen med å skaffe seg koffeintabletter.

 

Og det er garantert lovlig å ta med seg disse kreatin produktene inn til norge til personlig forbruk, da er regelen 90 dagers forbruk, vanligvis basert på doseringen som står oppført på pakken. Dette gjelder naturligvis ikke ting som AAS, prohormoner, narkotika osv, da disse produktene i utgangspunktet er ulovlige, men fancy kreatin, NO saker, BCAA og andre aminosyrer, beta-alanin er 100% lovlig å importere. Jeg har selv importert litt forskjellig slikt masse ganger, og pakkene blir alltid åpnet og sjekket, og de kommer alltid frem til meg.

Lenke til kommentar

for at man skal importere inn legemidler til norge skal det vedlegges en resept ELLER en kvittering på at produktet er kjøpt lovlig i ett annet EU/EØS-land.. er fullt over over 3 mnd regelen og at koffein selges i sudstanser som inneholder smertestillende, men grensen på legemiddel på koffein går på 150 mg per unit...

 

edit: loven http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/...2-1441.html#3-2

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
"ved forsendelse fra EØS-området, i løpet av en tremåneders periode, legemidler som samlet utgjør høyst tre måneders forbruk."

 

Har selv kjøpt legemidler fra EØS land til 3 mnd. forbruk. Pakken ble åpnet av tollen og gikk gjennom uten videre problemer.

 

ja men du nevner ikke noe om hvilket legemiddel det er snakk om, selges det reseptfritt i andre land og du kan bevise det, (hvis du hadde tatt deg bryet med å lese linken) så er det ikke no stress

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...