trydis Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Tittelen på artikkelen er nokså fjollete, men punktene han trekker frem stemmer veldig godt overens med mine egne synspunkter. Flere som har prøvd både Live og PSN og har synspunkter? Artikkel: http://theexplodingbarrel.com/?p=361 Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Ble for mye å lese, men jeg er enig i alle overskriftene som er knyttet til onlinedelene. 360 er alt i alt suverent på online, men ting har vel begynt å jevne seg ut og jeg håper dette fortsetter. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Er vel ingen som kan motsi de punktene han nevner der (Bortsett fra TheMar, Bågan og han derre grafikkmesteren) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Dette går jo kun på Xbox Live, og Xboxen er jo langt mer enn det, på samme måte som PS3 og Wii er langt mer enn sine onlinemuligheter. Han glemmer dog å nevne det mest negative med hele Xbox Live - brukerne. Jeg har gitt opp på Xbox Lives kundemasse når folk presterer å slenge rasistiske kommentarer når man spiller Uno. Uno for faen! Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Fint for de som kunn tenker online ! jeg er aldri på live på boxen, trenger ikke det. masse annet og gjøre =) Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Om/Naar det blir konsoll paa meg saa blir det overhodet ikke pga online-delen. Har spillt pc i vel 20 aar og har enda ikke gamet online - mulig jeg har gaatt glipp av noe... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Har hatt begge to, og har solgt Xbox'en. Står ved det jeg har sagt før: Liker best PSN. Flere brukere oppfører seg bedre enn på Xbox360 live, noe som var et irritasjonsmoment når små drittunger skøyt ned sitt eget lag og ropte i mic'en; NOOOBS got owned. For min del kunne alle slike som ødelegger spillgleden holde seg på XboX, også kan vi litt mer seriøse spillere holde oss på PS3 Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Finnes drittunger på PSN også dette er ikke noe som er unikt for 360 men grunnen til att det forekommer oftere enn på PSN er att når man kjøper 360 følger headsett med (Iallefall pro og elite utgaven, er ikke 100 % sikker når det gjelder arcade) og att det følger med 360 når du kjøper 360 er en bonus, er ett must når man feks fyrer opp COD, Bad Company att mange faktisk kan kommunisere med de man spiller på lag med og ikke oppleve att de som du spiller mot på PSN ikke har mic/headsett. XBL har også ett mye bredere utvalg når det gjelder ting man kan laste ned og er ikke så mye inndelt i soner som PSN er hvor det til dels er store forskjeller på hva som er tilgjenglig fra de ulike regionene. 360 har også fordeler når det gjelder hvordan hardwaren er satt sammen og i motsetning til Playstion som her flaskehalser som for lite minne, dårligere grafikkort og dårligere avspiller. Ulempen med Blue Ray er att den har en relativ lav overføringshastighet i forhold til DVD, fordelen med Blue Ray er att man har større lagringkapasitet på platene. Begge konsollene er utmerkede konsoller men 360 vill alltid ha relativ fortrinn i forhold til PS3 basert på att PS3 har de overnevnte flaskehalsene i systemene Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Finnes drittunger på PSN også dette er ikke noe som er unikt for 360 men grunnen til att det forekommer oftere enn på PSN er att når man kjøper 360 følger headsett med (Iallefall pro og elite utgaven, er ikke 100 % sikker når det gjelder arcade) og att det følger med 360 når du kjøper 360 er en bonus, er ett must når man feks fyrer opp COD, Bad Company att mange faktisk kan kommunisere med de man spiller på lag med og ikke oppleve att de som du spiller mot på PSN ikke har mic/headsett. XBL har også ett mye bredere utvalg når det gjelder ting man kan laste ned og er ikke så mye inndelt i soner som PSN er hvor det til dels er store forskjeller på hva som er tilgjenglig fra de ulike regionene. 360 har også fordeler når det gjelder hvordan hardwaren er satt sammen og i motsetning til Playstion som her flaskehalser som for lite minne, dårligere grafikkort og dårligere avspiller. Ulempen med Blue Ray er att den har en relativ lav overføringshastighet i forhold til DVD, fordelen med Blue Ray er att man har større lagringkapasitet på platene. Begge konsollene er utmerkede konsoller men 360 vill alltid ha relativ fortrinn i forhold til PS3 basert på att PS3 har de overnevnte flaskehalsene i systemene Hvorfor? Synes en del spill som er kommet og en del spill som kommer motbeviser dette ganske så klart. Ser ikke dette relative fortrinnet ditt. Men du vet kanskje ting vi vanlige dødelige ikke vet? Hvor er flaske halsene til xbox 360? Er det ingen? Kan nevne i fleng. RAM, CPU, GPU, DVD, LIVE osv osv. Alle disse tingene kan være en flaskehals i etthvert system, det kommer ann på hva utviklerene ønsker å få til. F.eks. om utvikleren ønsker å ha totalt realistisk væske dynamik samt raytracing så er cpu og gpu i ps3 og xbox 360 flaskehalsen. Har utvikleren utvikler avansert fysikk som kjører på SPU'ene til CELL for så å skal porte dette over til xbox 360, så kan cpu'en i 360 bli en flaskehals. Lenke til kommentar
Ramsey Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) "Playstion som her flaskehalser som for lite minne, dårligere grafikkort og dårligere avspiller." Utrolig at folk fortsatt holder fast ved denne fantasiforestillingen. http://talkplaystation.com/ps3s-ram-and-rsx-explained/ "A lot of people are saying that the RSX only has 256mb of RAM, whereas the 360’s GPU has 512MB of RAM. To make it sound a bit simpler, here’s the real deal. The PS3 has it’s RAM in two separate parts, 256MB for the RSX and 256MB that can be used be either the Cell or RSX." PS3 har like mye minne som xbox (512MB) bare at 256 av disse er ultra raskt XDR minne, klokket til 3.2 ghz. "The PS3 has two times as much cache at 2x the speed, making it way faster for direct/indirect mapping. Not only that but it has 512k of L1 cache + 1.7m of L2 cache for the 7 spes. The PS3’s GPU, RSX was made to work with the Cell processor, it is not some GPU they took and slotted in. It is made to be compatible with the Cell." RSX er custom laget for å kunne jobbe tandem med cell, noe som gir en langt mektigere kombo enn xenon/xenos konfigen til xbox. "Ulempen med Blue Ray er att den har en relativ lav overføringshastighet i forhold til DVD, fordelen med Blue Ray er att man har større lagringkapasitet på platene." http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=489051 There seems to be a bit of confusion about Blu-ray's read speeds in comparison to DVD's read speeds specially given the Xbox 360's 12x DVD rating. I am going to attempt to clarify the differences. Difference that should be noted in a DVD vs Blu-ray discussion is that DVD's are Constant Angular Velocity (CAV) and Blu-ray is Constant Linear Velocity (CLV). This is important to note because each of DVD's X ratings have a minimum and a maximum read speed and the advertised read speed is taken from the maximum, consequently a DVD drives maximum read speed is almost never realized. On the other hand Blu-ray's only has one constant read speed. At 2x Blu-ray can read as fast as 12x DVD's minimum read speed. At just 3x Blu-ray is comparable to DVD at 12x; through the first half of the disc 3x Blu-ray is faster, through the second half of the disc 12x DVD is faster. And at only 4x Blu-ray manages to best a 12x DVD's maximum read speed by 9%. Blue ray har høyere overføringshastighet en DVD. Men siden xbox drevet spinner i godt hørbart 12x hastighet oppnår den høyere total transfer rate. Ulempen med dette er følgelig støy, slitasje, og varmeutvikling. En annen ulempe med DVD formatet på xbox er som du nevner lagringsplassen. Dette setter virkelig en stopper for innhold, variasjon og kvalitet på spillene. Siden Ps3 har standard HDD på alle SKU's er dette egentlig ikke ett emne da de fleste spill bruker HDD som cache. En siste ting jeg vil tilføye angående drevet på 360 er at det reker av gammal teknologi. Jeg mener, kunne de ikke for guds skyld heller satt inn ett feed system som på ps3 og wii. Dette er jo selvfølgelig kun viktig estetisk sett men det kan likevel være ett irritasjonsmoment for enkelte. -Ramsey Endret 13. juli 2008 av Ramsey Lenke til kommentar
BåGan Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Er vel ingen som kan motsi de punktene han nevner der (Bortsett fra TheMar, Bågan og han derre grafikkmesteren) Haha, trivelig! Jeg er semi-kjent! Neida, er klar over at Live er bedre enn PSN. Iaffal for øyeblikket Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Slettet en totalt unødvendig og dum kommentar, samt tilsvar på denne. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 RSX er custom laget for å kunne jobbe tandem med cell, noe som gir en langt mektigere kombo enn xenon/xenos konfigen til xbox. Det var vel den opprinnelige tanken til Sony, men de fant i siste liten ut av Cell GPUen ikke var god nok og gikk til Nvidia etter 7800GTX, om jeg ikke husker veldig galt. Med andre ord skjedde nettopp ikke det du nevner. * opprinnelig laget og optimalisert for PC * arkitekturen ble endret i siste liten * 7800GTX har mindre krutt enn xenos Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) la nå gutten få tru på ps3 sine flaskehalser.. finn ein konsoll utan flaskehalser så er du god:) ps2 hadde vel mange flaskehalser hadde den ikkje? Endret 13. juli 2008 av _KroSjefen_ Lenke til kommentar
Ramsey Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) * opprinnelig laget og optimalisert for PC -Uansett om RSX's opprinelige design er basert på x86, gjør den det beviselig veldig godt i samband med cell. Hva som er gjort av modifikasjoner osv. kan bare spekuleres i da dette ikke er offentlig informasjon. Men som vi ser fra spill som killzone2, mgs4 og uncharted har de iaffal gjort en meget god jobb med skreddersyingen av GPU'en. * arkitekturen ble endret i siste liten -Sånn når de fant ut at de ikke kunne bruke cell gpuen (hva er det forresten?). Igjen, dette handler om optimalisering. Du får det til å høres ut som de bare satte inn en random GPU i siste liten. RSX/Cell komboen har nok vært i utvikling en god stund vil jeg tro, uten å ha noe håndfast å vise til annet en den nydelige grafikken på nevnte ps3 spill. Om ingenørene følte for å gjøre noen grep på tampen stoler jeg på at det var for det beste * 7800GTX har mindre krutt enn xenos -På papiret har den bedre specs på enkelte ting, ja. Men dette har heller aldri handlet om grafikk-kortet alene. Det er mange andre faktorer som spiller inn når vi snakker spill. For å være ærlig ser jeg ikke så stor forskjell på selveste "eye candy" grafikken (selvom jeg ennå har tilgode å se noe som er like bra som uncharted på xboxen, grafisk sett). Det er mer hvor draw distance, flyt og interaktive objekter spiller inn at man virkelig ser forskjell på konsollene. Og det er her Cell/RSX komboen virkelig står frem som bedre hardware, rett og slett. Endret 13. juli 2008 av Ramsey Lenke til kommentar
pxK Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Virker greit nok, men kommer vel til smak og behag etter min mening. Jeg kjøpte console for å nyte singleplayer delen av spillene mer. Skjønner ikke helt hypen rundt online multiplayer rundt konsoll. Har prøvd halo3 online, resistance online etc og var ikke noe jeg kom til gjøre ofte. Multiplayer er gøy på når det er spill som Guitar hero og super smash bros ooog kanskje tekken av og til men som regel med en kamerat som sitter ved siden av deg. Og når valget kommer mellom en PS3 eller XBOX360 så er det nok lommeboka som bestemmer litt etter min mening, med mindre man har en fanboy inni seg. Har en følelse om at jeg blir flamet smått for innlegge Lenke til kommentar
jonna123 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Har hatt begge to, og har solgt Xbox'en. Står ved det jeg har sagt før: Liker best PSN. Flere brukere oppfører seg bedre enn på Xbox360 live, noe som var et irritasjonsmoment når små drittunger skøyt ned sitt eget lag og ropte i mic'en; NOOOBS got owned. At det drittunger skriker i micen var et dårlig argument for at PSN er bedre. Ved et par tastetrykk på kontrollen så kan du mute spillere. Da slipper du gnålinge skrikingen, også kan du snakke med hvem du vil untatt han du mutet. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Gi de som skriker negativ rep er også bra, for da blir det mindre sjangse for å møte dem i fremtiden attpåtil! Lenke til kommentar
chiefo Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Man slipper kanskje drittunger på PSN, men det er fordi det de ikke har lagt opp til prating med hverandre. Og spør du meg så løfter det opplevelsen... finnes flere artige mennesker enn drittunger. Og ja.. multiplayer på konsoll er konge. (multiplayerspillene jeg spiller for tiden: COD4, Top Spin 3, Civ 3 og Rock Band) Lenke til kommentar
trydis Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Mener for all del ikke at PS3 sin GPU gjør en dårlig jobb, ville bare påpeke at den ikke er så skreddersydd som opprinnelig var tanken og slik du fikk det til å høre ut. Har PS3 selv og liker den, selv om jeg synes det for ofte blir "vent og se, det kommer snart..." for de gode spillene. Flere brukere oppfører seg bedre enn på Xbox360 live, noe som var et irritasjonsmoment når små drittunger skøyt ned sitt eget lag og ropte i mic'en; NOOOBS got owned. Det bør vel egentlig ikke være et argument i denne diskusjonen. Det blir omtrent som å si at f.eks. Lada er en bedre bil enn Ferrari, da det er flere idioter som kjører Ferrari enn Lada. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå