Jo Are Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Hei Har seg slik at økonomien setter sine begrensninger når man skal på ferie og bestiller playseat i en og samme måned, det kommer desverre til og gå ut over internett og hustelefon. Siden jeg er tekno interresert har jeg veldig lyst til og følge med på hva som blir lansert under årets E3 messe, problemet er jo som sagt at jeg ikke har internett. Er det da noen andre måter jeg kan få med meg hva som skjer, kjøper jo VG hver dag tror dere det står noe om E3 der? Får jo sikkert også låne internett hos venner, men jeg har lite kontakt med de for tiden så det kan bli lange tider mellom hver gang. Takker for svar Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Det blir nok litt info i papirutgaven til Vg, men da må du jo nøye deg med artikler fra Rune fjeld olsen, så ikke regn med alt for gode artikler. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Det blir nok litt info i papirutgaven til Vg, men da må du jo nøye deg med artikler fra Rune fjeld olsen, så ikke regn med alt for gode artikler. Nei da ikke så nøye det. Bare jeg får med meg nyhetene er jeg fornøyd jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Du får ty til iltelegram eller telegraf. Eller snylte trådløst nett fra en nabo. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Eller snylte trådløst nett fra en nabo. Har faktisk tenkt på tanken problemet er at jeg ikke kan hæcke (sikkert skrivefeil), kom med tips Endret 12. juli 2008 av Jo Are Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Jeg antar at du har penger på mobilen, så du kan jo bruke internett der, selv om det kommer til å koste litt... Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 kjør rundt i nabolaget og let etter åpne trødløse nettverk.. alltid noen uten passord her i nabolaget hvertfall.. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Jeg antar at du har penger på mobilen, så du kan jo bruke internett der, selv om det kommer til å koste litt... Det blir ikke akutelt, som sagt skal jeg på ferie. kjør rundt i nabolaget og let etter åpne trødløse nettverk.. alltid noen uten passord her i nabolaget hvertfall.. Kunne jo naturligvis prøve det men er vel eller liten sjanse for det. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Spør en nabo om du kan låne noen megs om dagen. Lenke til kommentar
hean Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Skjønner ikke helt problemet at en ferie skal koste sååå mye at du ikke har råd til internett til ett par hundrelapper måneden. Med så trang økonomi hadde jeg heller valgt bort ferien og satt noen kroner på bok til nød. Ferie er luksus og ikke en nødvendighet. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Skjønner ikke helt problemet at en ferie skal koste sååå mye at du ikke har råd til internett til ett par hundrelapper måneden. Med så trang økonomi hadde jeg heller valgt bort ferien og satt noen kroner på bok til nød. Ferie er luksus og ikke en nødvendighet. Litt mer innviklet enn det. Du skjønner økonomien i huset var helt fin til min mor fikk kreft i fjor sommer (frisk nå da ) så da må man prioritere litt, spesielt når alt skal gå av en inntekt (bor ikke sammen med far) Men får vel lese meg frem til hva som kommer i VG Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Kanskje denne vil hjelpe da..... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Eller snylte trådløst nett fra en nabo. Har faktisk tenkt på tanken problemet er at jeg ikke kan hæcke (sikkert skrivefeil), kom med tips Nå vet ikke jeg hva for forhold du har til dine naboer, men dersom du kjenner de nogenlunde - eller i alle fall hilser på de i gangen og ikke har hatt for mange fester som ender med bråk og totalt helvette - så kan du jo forsøke å spørre de rett ut om du kan få koble deg til internettet deres. Bare ikke misbruk tilliten du får ved å kjøre i gang med BitTorrent, surfing på snusk eller andre ufine greier. Lenke til kommentar
TronDoZY Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Jeg og en buddy har 20mbit bredbånd der vi bor. Noen fikk være med på å betale+låne bredbåndet vårt mens de ventet på å få eget (siden vi har trådløsruter gikk det bra). Var utrolig irriterende det ÅRET (ja, det ble 1 år siden han var så jævlig lat at han ikke orka å bestille når han hadde fått ilag med oss + det var 20x så raskt som det han sa han skulle få seg), gikk ikke ann å gjøre noe siden han hadde bittorrent på 24/7 med over 40 torrents minst og brukte opp all båndbredden på å seede og nedlaste. Til slutt ble det så galt at vi ikke engang kom oss inn på internett uten feilmelding annenhver gang vi dro på en nettside, vi sa selfølgelig ifra og da sa han hadde stoppet men det merket vi at han ikke hadde siden vi fremdeles hadde helt ødelagt netthastighet, problemet var at han ble sur og truet med å slutte å betale ilag med oss hvis vi sa han skulle slutte og siden vi hadde beregnet at han skulle være med å betale så hadde ikke vi penger å spare til å "kaste ham ut". Han flyttet heldigvis til slutt og da ble nettet plutselig helt OK igjen og funker fint den dag i dag. Så det jeg mener med denne historien er: Hvis du skal låne litt nett av en nabo, vær omtenksom siden det ikke er bare du som bruker nettet. TL;DR Ikke vær en rass. Endret 22. juli 2008 av TronDoZY Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå