Gå til innhold

BK: Speilbilde av solnedgang

Anbefalte innlegg

Misvisende tittel, men nå har forumet disse reglene så..

Uansett, har dratt litt i spakene.

EXIF:

ISO 400, F10, 1/200s og objektivet var stilt på 10mm.

Litt usikker på om jeg skulle ha klipt bort litt av det til høyre på bildet.

post-44848-1215783511_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg er syk i hodet, men jeg tenkte med én gang på en lydfil...

Jeg har sett på bildet ditt en liten stund og jeg blir ikke helt dus med det. Som von Schnellfahrer liker jeg stemningen, men det er noe som skurrer. Jeg tror jeg savner noe å hvile øynene på. Skal det fungere med en siluett uten detaljer føler jeg nesten at jeg trenger noe som bryter opp himmelen. En sky som skiller seg ut med kraftig lys eller form, en jetstripe som går i en annen retning enn skyene, en fugl, månen, et tårn på bakken. Hva som helst egentlig, bare jeg får en kontrast som kan pirre litt. Når ikke øynene får fråtse i detaljer i landskapet trenger de et annet sted å gjøre av seg.

Ut i fra EXIF'en leser jeg at det ikke var på langt nær så mørkt som det bildet gir inntrykk av, så kanskje noen detaljer i landskapet kunne blitt med? Men da hadde det jo ikke blitt siluett lenger. Uenig med meg selv nå...

PS: Du kunne kanskje spandert på oss noen flere pixler. Nå ble det ikke store landskapet.

Lenke til kommentar

Liker dette bildet godt. Nå er jeg en sucker for denne typen bilder, men likevel.. :) Speilingen av solnedgangen i vannet gir en dramatisk effekt som gjør at en blir sittende en stund og se på bildet.

Går ut fra at det du ville med dette bildet var å få frem fargene i solnedgangen og skyene, og da synes jeg ikke det er så ille at det er litt knapt med landskap. Linjene i skyene forsvinner inn der lanskapet er "tynnest". Synes dette skaper en viss dybde i bildet selv om det er kun silhuetter vi ser her.

Edit: Skulle veldig gjerne sett at du hadde beholdt horisonten fra originalbildet(med en betydelig oppretting selvsagt). Speilingen av landskapet mister litt effekt av at den er fjernet.

Endret av Lynx1
Lenke til kommentar

Syntes du har jobbet bra med bildet! Liker fargene..

Det jeg også liker med bildet; er at du kan velge å beholde en (delvis) panorama størrelse slik ditt resultat er, eller klippe litt av det mørkeste i venstere hjørnet, og allikevel ha et pent og upåklagelig resultat... :new_woot:

PS! Takk for at du la ut en større verson, den var bedre å se på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...