Lemkin Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Misvisende tittel, men nå har forumet disse reglene så.. Uansett, har dratt litt i spakene. EXIF: ISO 400, F10, 1/200s og objektivet var stilt på 10mm. Litt usikker på om jeg skulle ha klipt bort litt av det til høyre på bildet. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Likte stemningen i bildet veldig godt... Angående klipping; jeg ville heller i så fall klippet vekk en ørliten del av venstre kant, men i grunn ser ikke et sterkt behov for klipping..! Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Hehe, mente venstre del av bilde ja! Litt distre for tiden.. Lenke til kommentar
kaaholm Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Mulig jeg er syk i hodet, men jeg tenkte med én gang på en lydfil... Jeg har sett på bildet ditt en liten stund og jeg blir ikke helt dus med det. Som von Schnellfahrer liker jeg stemningen, men det er noe som skurrer. Jeg tror jeg savner noe å hvile øynene på. Skal det fungere med en siluett uten detaljer føler jeg nesten at jeg trenger noe som bryter opp himmelen. En sky som skiller seg ut med kraftig lys eller form, en jetstripe som går i en annen retning enn skyene, en fugl, månen, et tårn på bakken. Hva som helst egentlig, bare jeg får en kontrast som kan pirre litt. Når ikke øynene får fråtse i detaljer i landskapet trenger de et annet sted å gjøre av seg. Ut i fra EXIF'en leser jeg at det ikke var på langt nær så mørkt som det bildet gir inntrykk av, så kanskje noen detaljer i landskapet kunne blitt med? Men da hadde det jo ikke blitt siluett lenger. Uenig med meg selv nå... PS: Du kunne kanskje spandert på oss noen flere pixler. Nå ble det ikke store landskapet. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Større versjon: Slenger med en mindre versjon av orgnialbildet (så du ser hva jeg har å jobbe med): Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Liker dette bildet godt. Nå er jeg en sucker for denne typen bilder, men likevel.. Speilingen av solnedgangen i vannet gir en dramatisk effekt som gjør at en blir sittende en stund og se på bildet. Går ut fra at det du ville med dette bildet var å få frem fargene i solnedgangen og skyene, og da synes jeg ikke det er så ille at det er litt knapt med landskap. Linjene i skyene forsvinner inn der lanskapet er "tynnest". Synes dette skaper en viss dybde i bildet selv om det er kun silhuetter vi ser her. Edit: Skulle veldig gjerne sett at du hadde beholdt horisonten fra originalbildet(med en betydelig oppretting selvsagt). Speilingen av landskapet mister litt effekt av at den er fjernet. Endret 11. juli 2008 av Lynx1 Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Syntes du har jobbet bra med bildet! Liker fargene.. Det jeg også liker med bildet; er at du kan velge å beholde en (delvis) panorama størrelse slik ditt resultat er, eller klippe litt av det mørkeste i venstere hjørnet, og allikevel ha et pent og upåklagelig resultat... PS! Takk for at du la ut en større verson, den var bedre å se på! Lenke til kommentar
Carny Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Teknisk sett burde horisonten vært midt i bildet. Deilige farger. Liker siluetten skogen lager. Og, ja, det kunne nesten sett ut som en lydfil Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Kunne fått litt ekstra futt i bilde med et GND filter, litt detaljer annet enn en horisont. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå