abene Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Her er en oversikt over nettsteder som tilbyr virusskanning via nettet. Les mer Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Hvilken/hvilke av de som er linket regnes som best? Lenke til kommentar
O.J Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Ha et skikkelig antivirus installert, så slipper du å tenke på alt sånt. Et godt antivirus skal du ikke legge merke til, med mindre det gir deg beskjed om at det har funnet et virus. Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Hvilken/hvilke av de som er linket regnes som best? Jeg ville sagt Eset... Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Alle de skannerne er gode, og det har ikke så mye å si hva du velger. Men Eset, BitDefender og Kaspersky er blant de mest populære. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Alle er gode . Men det er en stor bakdel at de benytter activex. De burde hatt både activex og java - valgbart av bruker -eller mininedlasting av en "light" klient man kan kjøre lokalt. Hadde forleden en browser hijack som forhindret meg fra å kjøre housecall eller andre online trojanscans. Måtte kjøre browser uten addons og laste ned malawarebytes for å bli kvitt skiten. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Man trenger jo ikke sånn hvis man har linux Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Man trenger jo ikke sånn hvis man har linux Nei , men nå var vel denne artikkelen rettet mot windows brukere. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Foreslår endring av tittel til: "Oppramsing: Nettbasert antivirus" (Evt. undertittel: "For de som ikke gidder å google selv") Lenke til kommentar
VirtualBox Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Man trenger jo ikke sånn hvis man har linux Nei , men nå var vel denne artikkelen rettet mot windows brukere. Klekkus, du må ikke erte windows-fanboysen. De liker ikke å bli minnet på sikkerhetsproblemene sine og klager til moderatorne hvis du er slem mot dem. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 * Håper ikke prepubertale kverulanter klarer å gjøre denne tråden om til en Windows vs Linux tråd* Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Det var da ikke meningen dette skulle bli en windows vs. linux diskusjon da. Beste måten å unngå virus er uansett å ha et antivirus program installert fra før, men online baserte virus programmer er kjekke hvis du er i nød. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Skikkelig antirus er det beste uansett. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Den beste antivirusklienten sitter mellom keyboardet og stolen uansett. Aldri hatt bruk for antispyware eller antivirus i Windows. Hver gang jeg gjør stikkprøver hver andre måned, 0 virus, 0 spyware. Endret 11. juli 2008 av TheMaister Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Den beste antivirusklienten sitter mellom keyboardet og stolen uansett.Aldri hatt bruk for antispyware eller antivirus i Windows. Hver gang jeg gjør stikkprøver hver andre måned, 0 virus, 0 spyware. Veldig korrekt! Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Om du trenger virusbeskyttelse eller ikke har mye å gjøre med hvor mange brukere plattformen har, ikke sikkerheten. Så ved å si at bytt til Linux for å unngå virus, så oppfordrer du også til å få mer virus til den plattformen. For meg er ESET Smart Security det aller beste på markedet. Det plager deg ikke med beskjeder, har den mest effektive og raskeste søket etter både virus og spyware og har en enkel brukerflate som tar forbløffende lite RAM. Da er det klart at det er verdt det lille beløpet hvert år, og kan foretrekkes framfor samtlige nettbaserte utgaver. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Om du trenger virusbeskyttelse eller ikke har mye å gjøre med hvor mange brukere plattformen har, ikke sikkerheten. Så ved å si at bytt til Linux for å unngå virus, så oppfordrer du også til å få mer virus til den plattformen. Det du sier der er feil. Det er ikke bare hvor mange som bruker de forskjellige OS'ene, men hvordan de er bygd opp (behandling av .exe filer) som teller. Linux malware Wikipedia Linux vs. Windows Viruses There has not yet been a single widespread Linux malware threat of the type that Microsoft Windows software currently faces, this is commonly attributed to the malware's lack of root access and fast updates to most Linux vulnerabilities.[2] jeg kom over flere sånne artikler med et google søk: "viruses og linux" Endret 12. juli 2008 av O.J Lenke til kommentar
Comox Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Jeg syntes det er bra med en sådan oversikt. Noen av dem har jeg ikke vært oppmerksom på, men der er også en som ikke er komme med, Symantec. Det jeg vil spør om er, har dere hatt problemer med web skanning? Jeg mener fått skade på programvare. Jeg skannede i går med BitDefender og det gik bra, men så skannede jeg med Eset og pc lukkede mitt i skanningen. Det samme skjede med Windows Live OneCare. Da jeg ikke vidste hva grunnen var tok jeg nøttbremsen og brukte system restore. Nu går det bra med Windows Live OneCare. For noen år siden fikk jeg også et problem med noen funksjoner i Windows etter skanning. Det løste sig etter noen oppdateringer som kom etter en tid. Endret 13. juli 2008 av Comox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå