XmasB Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Hva mener dere er den beste måten å få vist frem bildene deres på tv? Jeg har sett etter en god løsning for visning lenge, men har tenkt å kjøpe en stuepc kun for dette formålet (kanskje senere). Hvilke alternativer kan anbefales uten at det koster for mye? Endret 17. juli 2008 av XmasB Lenke til kommentar
arela Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Fra min Nikon D300, så er det bare å plugge en HDMI kabel rett i TV'en og kjør på. Da må en jo lade CF kort med de bildene en vil vise, men det er vel det minste problem. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Det er jo en mindre optimal løsning, for å si det mildt. Jeg har rundt regnet 40gb med bilder liggende. Hele poenget er å kunne vise disse bildene uten for mye jobb. Helst direkte fra pc eller harddisk. Jeg ser etter en mer eller mindre permanent løsning som kan stå i stua, tilkoblet tv'en, for å vise frem de bilder jeg ønsker fra samlingen. Ikke bare fra siste tur med kamera. Å bruke kamera som kilde er et dårlig alternativ. Spesielt ettersom mitt kamera ikke er spesielt egnet til dette (Nikon D80). Lenke til kommentar
arela Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Noen DVD opptakere kan kansjke gjøre dette for deg. Jeg har en Samsung (husker ikke modell) men der mener jeg å ha lest at jeg kunne legge inn både musikk og bilder. Hvordan dette vil virke rent praktisk vet jeg ikke. Ellers er vel Media PC en mulighet. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Har du laptop med DVI-port? Da skal det være mulig å bruke den til å vise bildene på tv. Med trådløs mus skal ting gå ganske greit Evt går jo Mac Mini for å være en knakende fin media-pc. Du skal klare å trådløst dele bildene mellom vanlig pc og mac mini, uten altfor mye trøbbel. Og Mac Mini kommer med en fjernkontroll og et menyinterface for å browse bilder, musikk etc. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Stod en artikkel i Outdoor Photographer om saken. Tror det var Apple TV som var produktet som fikk en veldig varm omtale til fotofremvisning på flatskjerm. Var gode slideshow muligheter også http://www.apple.com/no/appletv/features.html Jeg har ny flatskjerm som har en SD minnekortleser. Gleder meg til å prøve. Har kjøpt minnekort, mangler bare en SD kortleser til PC-en. EDIT: LOL Fant artikkelen på nett http://www.outdoorphotographer.com/columns...re-than-tv.html Endret 17. juli 2008 av Rivers Lenke til kommentar
trulsant Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Kjøpte nettopp en Sony-LCD TV med USB inngang. Kan visst vise bilder fra pinnen i slideshow. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Apple TV virker som et veldig godt alternativ. Ulempen er selvfølgelig at prisen er litt stiv. Jeg skal tross alt kun bruke den til å vise bilder med. At den også kan brukes til musikk er jo fint, men det stopper jo mer eller mindre der. Har heller ikke mye lyst til å knytte meg til iTunes på noen som helst måte om jeg kan unngå det. Finnes det noen rimeligere alternativer? Jeg kan jo sette sammen en superbillig liten stuepc til samme prisen som Apple TV... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå