ThePoooh Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Hei. Var å en liten fjelltur for en uke siden med d80 og tamron 17-50 på slep. Etter litt knipsing fant jeg ut at jeg MÅ ha mer vidvinkel og tokina 11-16 er vel et godt valg. (Ser forresten også at på 17-50 er det stort sett 17-ca35 og 50mm som er mest brukt, så å bytte 17-50 mot et fast 28-35mm kunne vært et valg, jeg har tross alt sigma 50-150 for bilder rundt 50mm) Her til lands er vel tokinaen like lett å finne om en tysk bobil som følger fartsgrensen... På e-bay derimot er det flust av sorten. Spørsmålet blir derimot om man kan regne med at tokina har stor variasjon fra objektiv til objektiv... tenker på fokusfeil eller uskarphet. Nå er vel ikke fokusfeil det største problemet på vidvinkel. Prisen ligger på rundt $650+frakt og evt mva. skulle bli 3-4000. Hva tror menigheten, er det verdt risikoen å bestille fra HongKong? Overbevis meg så jeg slipper å sitte her å lure... Lenke til kommentar
TaraldR Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Min Tokina (12-24-en) ble bestilt fra Hong Kong (urgalaxy), og det gikk som en drøm. Kvikt og profesjonelt. Kvalitetsvariasjonen hos Tokina vet jeg ikke nok om til å kunne svare. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Urgalaxy er ute av drift for tiden,hvorfor vet jeg ikke,kanskje gjort noe dem ikke burde. Kjøpte mitt eksemplar av Matsuiyastore Japan En seriøs butikk som leverer raskt. http://stores.ebay.com/Matsuiyastore_W0QQs...sQ3amesstQQtZkm Lenke til kommentar
ThePoooh Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Urgalaxy er ute av drift for tiden,hvorfor vet jeg ikke,kanskje gjort noe dem ikke burde. Kjøpte mitt eksemplar av Matsuiyastore Japan En seriøs butikk som leverer raskt. http://stores.ebay.com/Matsuiyastore_W0QQs...sQ3amesstQQtZkm Hadde egentlig sett meg ut denne butikken så det blir nok å bestille fra dem. Hvordan er du fornøyd med objektivet ellers? Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Bestilte også mitt eksemplar ifra matsuyiastore, bare gode erfaringer derifra. Jeg er ihvertfall kjempefornøyd, f/2.8 har vært helt supert å ha tilgjengelig til tider. At objektivet datt utav sekken min og ned på en steintrapp hvor den datt et par trinn videre ned; uten å bli ødelagt (kun et par skraper), er jeg også veldig fornøyd med, fungerer fremdeles helt supert. Kan legge ved noen bilder (tatt med D80): 11mm, f/5.6, ISO 200 11mm, f/2.8, ISO 800 11mm, f/5.6, ISO 200 Endret 11. juli 2008 av andrvas Lenke til kommentar
ThePoooh Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Bestilte også mitt eksemplar ifra matsuyiastore, bare gode erfaringer derifra. Jeg er ihvertfall kjempefornøyd, f/2.8 har vært helt supert å ha tilgjengelig til tider. At objektivet datt utav sekken min og ned på en steintrapp hvor den datt et par trinn videre ned; uten å bli ødelagt (kun et par skraper), er jeg også veldig fornøyd med, fungerer fremdeles helt supert. Kan legge ved noen bilder (tatt med D80): Glimrende. Bestiller i løpet av dagen vil jeg tro. Han på snowboard på det midterste bildet vil jeg tro fikk seg en kald opplevelse... Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Han på snowboard på det midterste bildet vil jeg tro fikk seg en kald opplevelse... Faktisk ikke Lenke til kommentar
ThePoooh Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Han på snowboard på det midterste bildet vil jeg tro fikk seg en kald opplevelse... Faktisk ikke Nåh... hadde ikke trodd det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå