abr133 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Har kjøpt en bærbar datamaskin med Vista. Av forskjellige grunner har jeg behov for å ha både XP og Vista på denne - der jeg ved oppstart ønsker å velge hvilket system jeg skal bruke. Regner med at harddisken må deles i min. 2. Finnes det noen "oppskrift" hvordan dette kan gjøres? Er det noen virusprogram som håndterer dette? - gjerne gratisprogram... Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Har kjøpt en bærbar datamaskin med Vista. Av forskjellige grunner har jeg behov for å ha både XP og Vista på denne - der jeg ved oppstart ønsker å velge hvilket system jeg skal bruke. Regner med at harddisken må deles i min. 2. Finnes det noen "oppskrift" hvordan dette kan gjøres? Er det noen virusprogram som håndterer dette? - gjerne gratisprogram... Det siste først. Jeg regner med at du egentlig mener antivirusprogram. Jeg ville ha brukt Free AVG, eller en fullversjon av AVG. Den kan og bør installeres på begge OS'ene. (hjelp til selvhjelp følger) Guider eller oppskrifter til hvordan man installerer to forskjellige windowser på samme maskin: Har du hørt om google? http://www.google.no/search?q=xp+and+vista...he+same+machine Også ett stalltips sånn på siden: Husk å ta gjevlig backup av alle dokumenter, bilder, musikk og annet rask. Spesiellt når du gjør store endringer som dette. Repartisjonering er ikke alltid like greit. Nevnte jeg at du må huske å ta gjevlig backup av alle viktige filer? Minst en gang i uka. Også må du huske backup Jeg regner med at du har kjøpt deg en liten usb-harddisk som du kan ta backup med og som du kan ha liggende ett trygt sted? Det holder lenge som backupmedia for privat bruk. Endret 11. juli 2008 av DrPhlux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå