Igniztion Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 De aller aller fleste som har mem leaks i AoC kjører på 32 bits Windows. Jeg testet dette tidligere ved å innstallere Vista 32 og Vista 64 på separate partisjoner. I Vista 32 fikk jeg grey map og drastisk redusert fps etter en liten stund spilling. I Vista 64 kan jeg spille i mange timer uten å merke noen ting til dette. Lenke til kommentar
Knugo Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Har selv Vist X64 og har spilt jevnt og trutt siden EA. Jeg har enda ikke opplevd en eneste BSD eller CTD. Heller ikke opplevd greymap. Men det er mange som har problemet. Vi sitter en del på ventrilo og spiller sammen, og det er rett som det er jeg hører "FXXX, crash to desktop". Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Virker definitivt som de ikke har brukt tid på å få AoC til å kjøre på 2gb ram og 32bit os... Har hatt alle problemene du har nevnt og kjører win xp med 2gb ram... Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Det er vel ikke å legge skjul på at AoC har mange tekniske problemer (spesielt for enkelte hardware-konfigurasjoner). Funcom tror jeg desverre har "svidd av" mye godvilje med spillets uferdige tilstand ved lanseringen (level 20+) og kan få det vanskelig å lokke tilbake disse spillerne. Spillet tror jeg fortsatt kommer til å eksistere uten problemer, men vil sannsynligvis ikke nå fryktelig høye abonnementstall. For Funcoms del var lanseringen nok var tvunget, så synes folkene som har utviklet spillet skal ha honør for innsatsen de har lagt i spillet (og sannsynligvis jobbet langt utover det ansvarlige). Fremtiden for Funcom tror jeg må være å lokke nye spillere med en fremtidig finpusset utgave av spillet. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Fremtiden til Funcom håper jeg er litt at når dem lanserer spillet til X360 og ser hvor mange som joiner og at ALLE har samme hardware og tekniske problemer på den biten ikke er et problem lenger. Og at Funcom da skjønner at konsoll er fremtiden og fortsetter å lage kvalitets spill til konsoll. High end gaming på pc er en liten gruppe nerder...som meg. En utøende rase...kjipt for oss men bra for alle andre. Lenke til kommentar
Nether Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Når det gjelder mem leak problemet i AoC så var jeg ytterst plaget av dette. Men jeg fulgte noen tips fra forumet her inne...som igjen var tatt fra en annet forum. Sette et eller annet til en fast verdi. Siden hadde jeg aldri mer problemer med mem leak i AoC. Nei la oss nå heller diskutere voice i AoC Man må sette sidevekslinsfilen til ca 1,5 ganger RAM på både min og max verdi. Gjør undre hvis man ikke har tenkt på å prøve det før. Og Larzen: Det er vel aldri noen hardware problemer med konsoller nei? Alle de tusen som har fått RROD og de tusen som fikk en ødelagt PS3 etter 2,40 er bare ren innbilning fra min side? På PC kan jeg i det minste fikse det selv ved å endre på noen tall. På konsoll må jeg bare sende inn og håpe på det beste. Måtte bare si det. Vet det er nytteløst men. Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Jeg synes også at voice acting i AoC var middelmådig. Passet ikke helt inn i settingen, men kunne hatt potensiale om spillet hadde vært utviklet annerledes. Nå er jeg heller ingen rolle spill freak. Det enkle er ofte det beste. Praktisk klar tale, med god engelsk, er lik, gøyt å spille. Så kunne de droppet de lange dialogene under quests. Det er gøyt første gang, men så dåner du etter det. Folk diskuterer generellt bugs, men ikke hvor stort potensiale spill motoren er for å modifiseres av Funcom utviklerene. Dette finner jeg rart, iom at noen spill er utrolig lette å gjøre endringer i, mens andre er tungvindt å gjøre endringer i. Dette gjør utslaget for om lavere byggesteiner kan snus eller ei. Min personlige oppfattning er at AoC er for vanskelig å endre og bygge på, noe de seneste patchene har reflektert til de grader. Nå tror jeg jo at Funcom klarer å fixe bugs, men det kommer muligens på bekostning av andre ting. Slik som når de fikset "Changeinstance" funskjonen fra å ha mulighet til å bytte hvor som helst i verden, til å måtte gå helt tilbake til opplivnings punktet. Det er alltid lettere å nerfe funskjoner, enn å bruke gjennomtenkte smarte løsninger. Men om spillet har for mange detaljerte elementer, så blir det tungt å gjøre disse endringene uten at det kommer på bekostning av noe annet. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Det blir ofte slik når folk prøver å spille ett spill i en sjanger de aldri helt har likt. Jeg tror det mye heller har å gjøre med at folk som vanligvis ikke kjøper aksjer (les: vanlige gamere? Jeg kjenner flere som for første gang har investert i akskjer, og det var hos FunCom), skaffet seg aksjer fra FunCom. I stedet for å holde på aksjene, fikk vel en del folk panikk da aksjene begynte å falle, så de solgte dem bare vekk. LarZen: Finnes det noen konkrete bevis på at det i det hele tatt har blitt færre PC-spillere? Vis meg, i så fall. Jeg har aldri sett en undersøkelse komme opp med slike tall. Stiller meg forøvrig bak Nether når det gjelder konsollene. Spesielt er det PS3 som svir. Xbox har et hovedproblem, Red Ring of Death, som alt for mange har. Men PS3 har veldig mange mindre problemer i veldig mange spill. GTA4's multiplayer-funksjon, for eksempel. Dessuten får ofte PS3-versjonen av 360/PS3-titler kritikk for å f.eks. ikke kjøre like bra eller ikke se like bra ut som 360-versjonen av det samme spillet. Gang på gang har jeg lest anmeldelser som sier akkurat dette. Nei, jeg er ingen 360-fanboi. Den eneste konsollen jeg eier er en C64. Jeg sier bare det som er fakta. PS3 har faktisk oftere problem med spillene enn Xbox 360. Uansett, Konsollene har massevis av problemer de også. Det er langt ifra bare PC'en som "sliter". Dessuten er det lettere å patche et PC-spill (selv om at det nå har blitt lettere for nyere konsoll-spill). Forskjellen er derimot at det bokstavelig talt finnes millioner av PC-varianter, og dermed oppstår det lettere individuelle problemer hos hver enkelt bruker. Et spill kan reagere forskjellig på forskjellige PC-oppsett. ...Men hva så? Hvorfor skal utviklere slutte å lage spill på PC av den grunn? Hvorfor skal de absolutt få lov til å bli så faens late? Går det ikke an å jobbe litt for produktet man tjener inn milliarder av kroner på? Endret 27. juli 2008 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 I mine øyne har konsoll alltid vært for kids og er enda for kids. Guttungen min på 5 elsker å spille på PS2, mens jeg får krampe i fingrene etter 5 min med en sånn game-controller sak, og en vinglete liten tommeljoystick gjør jo ikke saken bedre. Nei takke meg til mus og piltaster:) Om kampen står mellom konsoll og PC vil PC'en ALDRI tape denne kampen. Bare tanken på et First-person-shooter med game-controller er nok til å rive av seg håret... Sorry for offtopic:) Selv tror jeg heller ikke AOC kommer til å dø helt. AO holder jo ut enda?, selv om spillet i mine øyne er søppel. Det er vel nok med noen få entusiaster og fanboys for at et spill skal overleve. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Selv tror jeg heller ikke AOC kommer til å dø helt. AO holder jo ut enda?, selv om spillet i mine øyne er søppel. Det er vel nok med noen få entusiaster og fanboys for at et spill skal overleve. Hva likte du ikke ved AO? I motsetning til AoC så hadde jo spille dybde, godt community, end game, twinking og PvP. Meget godt spill for sin tid. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Selv tror jeg heller ikke AOC kommer til å dø helt. AO holder jo ut enda?, selv om spillet i mine øyne er søppel. Det er vel nok med noen få entusiaster og fanboys for at et spill skal overleve. Hva likte du ikke ved AO? I motsetning til AoC så hadde jo spille dybde, godt community, end game, twinking og PvP. Meget godt spill for sin tid. Ja nå skal du høre. Tror masse av det som gjorde at jeg ikke likte det var stemningen og ikke minst storyen. Jeg skjønte aldri egentlig hva AO gikk ut på...dårlig med info om dette i spillet liksom. Samt kaotiske kart og jeg viste liksom ikke hvor jeg skulle gå... Kampsystemet var bare uinspirerende og kjedelig. Minner meg myyye om SWG. Og personlig så blir jeg dårlig av alt som heter laser/blaster-våpen, men dette er smak og behag. Enste som forsåvidt var bra var miljøet for cyber-sex som akkurat på den tiden var knall hehe...var jo gift på det tidspunktet og trengte "lovlig" utfoldelse hehe. Husker det omtrent var guilds eller samlinger med personer som kun spilte cyber. Med masters and slaves osv. Ganske så kult egentlig, men man blir jo etterhvert litt lei slikt, og jeg vil egentlig ikke spille et spill hvor cyber er det eneste kule å gjøre. Men måten charsene var modelert på og arsenalet av alle mulige klær man kunne få tak, gjør at dette spillet egner seg best som x-rated hehe. Men jeg er i bunn og grunn glad wow kom å fikk meg ut fra AO hehe...er jo ikke sundt i lengden hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå