Hudrin Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 nye områder hjelper ikke så stort for meg i bunn og grunn når alt er instanced så føles det smått uansett hvor mange områder som legges til..det føles ikke som en verden, innestengt og klaus. en hel stor verden blir noe helt annet. dungeons skulle vært instanced, ikke åpne verden :s Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Det jeg misliker mest er nok f.eks i startbyen så er det et vertshus. For å komme inn i vertshuset så er det en 10 sek load screen. For å komme ut av vertshuset så er det en 10 sek load screen. Det er rett og slett irriterende. Jeg bryr meg ikke så mye om ting er instanced eller ikke. Greit å ikke ha 100-vis av folk inne på samme område... Har hatt litt lag problemer og en timeout de siste dagene. Aner ikke hvorfor. Tviler på at det er loaden på serveren. 99% av tiden går nemlig alt veldig bra. Til diskusjonen om PvP, comboer osv osv: Det legger på litt mer kompleksitet og det er ikke nødvendigvis så mye som skal til for at spillet blir person-skill-basert nok til at det merkes godt. Jeg har ikke drevet med noe PvP, så jeg vet ikke hvordan det er i praksis. Angående klasse-balanse så er ikke det noe som stresser meg så veldig mye. Det er noe som kommer til å bli endret over tid. Husker f.eks en kompis av meg som spillte warlock. Hvis han angrep en rogue på litt avstand så var roguen død før han klarte å komme fram. Hvis warlocken ble overrasket så gikk han gjerne ned, men ikke før han hadde fått lagt på nok DoT på motstanderen til at han gikk ned 10 sek etter at warlocken gikk ned. Det fungerer selvfølgelig ikke sånn nå. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Å hoi, oppe i 60% nå. http://wowriot.gameriot.com/blogs/Epidemic...Conan-Founders/ Begynner det å lukte flopp her? Endret 16. juli 2008 av nagina Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Om AoC er en flopp og at aksjekursen går i dass trenger ikke nødvendigvis henge sammen. Det er jo ingen (utenom funcom) som har noen skikkelige tall. Activision Blizzard som slapp wow lå f.eks på 8$ ved release (nov 2004), var oppe i 13$ 4 mnd etterpå (feb 2005) og 3 mnd etter det igjen (mai 2005) var de nede i 11$. Activision Blizzard har endel flere ben å stå på, så hva folk tror om f.eks WoW får ikke like vanvittige utslag som hva AoC gjør for Funcom. Det blir interessant å se 15. august... Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Kan ikke si det er positivt at Funcom holder på med flere MMO's når AoC er langt fra ferdig. Får håpe de satser stort på The Secret World, det blir sikkert en stilig spill. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Kan ikke si det er positivt at Funcom holder på med flere MMO's når AoC er langt fra ferdig. Får håpe de satser stort på The Secret World, det blir sikkert en stilig spill. Jeg vil nå driste meg til å si at når det virker som spillet er 4år fra utgivelse, så er det et annet team som driver med TSW enn de som driver med AoC for øyeblikket. Disse personene er nok noen som ikke trengs akkurat nå på AoC, og derfor har gått videre til å finne på ideer og kanskje planlegge litt hva som skal være i TSW, hva som skal være hoved-features og hva som skal være salgpoeng for spillet. Utviklerne er nok ikke blandet inn i TSW enda, og det er nok bare prosjekt ledelse og kanskje noen fra design avdelingen som leker seg litt med ideer. Velger å tru det ihvertfall, for noe annet ville vært rart, men så har jeg lite peil på hvordan man lager spill :/ Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Det høres hvertfall spennende ut å utforske alle mulige myter og legender, får håpe de har noe for oss nordmenn . Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Kanskje jeg skulle ønske at Funcom solgte sine "spill-ideer" til Blizzard, slik at dem som faktisk har peiling på hvordan man lager spill kan gjøre dette. Funcom har sikkert noen gode konsept ideer, men spill har dem enda ikke overbevist meg om at dem kan lage. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Kanskje jeg skulle ønske at Funcom solgte sine "spill-ideer" til Blizzard, slik at dem som faktisk har peiling på hvordan man lager spill kan gjøre dette. Funcom har sikkert noen gode konsept ideer, men spill har dem enda ikke overbevist meg om at dem kan lage. JA! For Blizzard har jo hatt så fine lanseringer at alle burde selge spill-ideer til dem. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) **glem det** Endret 16. juli 2008 av kvitrafn Lenke til kommentar
johnami599 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Det jeg liker minst med AoC er uten tvil kundene, med det så mener jeg de mest høyrøsta forumbrukerne. Mitt regnestykke er som følger: Spillet: 399 kr Early access: 35 kr 3 mnd: 300 kr Og jeg føler at jeg har fått valuta for de kronene. Jeg har i den samme perioden også kjøpt både GTA IV og MSG 4 uten at jeg har rundet disse, så X-faktoren i AoC er definitivt der, selv med alle buggsa og manglene. Frem til nå har den toskete holdningen på de offisielle forumene bare irritert meg, men jeg ser jo at det faktisk påvirker aksjekursen og med den kapitalen til FC som igjen kan gjøre dette spillet dør isteden for å bli forbedret. Når necromanceren ble justert var jeg helt flau over de vanvittige personangrepene Jade (sjefsutvikler i FC) ble utsatt for. Konstruktiv kritikk, tips til hvordan spille klassen og (noe så grusomt som)positive tilbakemeldinger ble begravd i dritt med en gang. Når det etter hvert viste seg at endringene faktisk ikke var så verst ble dette bare forbigått i stillhet. Det samme holdningen virker til å være dominerende på de fleste andre klasseforumene også, med unntak av ToS der de føler at den er *host* balansert. Det jeg strengt tatt lurer på er hvor stor andel av den totale massen som føler at AoC er et totalhavari? og for å svare i retrospekt tror jeg faktisk at det overhode ikke representerer den reelle holdningen til spillet, man skal huske på at brorparten av abonnementene ikke bidrar særlig mye, men heller bruker forumene passivt. Men en ting er sikkert det påvirker salgstallene. Jeg skulle ønske at folk bare kunne avsluttet spillet hvis de ikke var fornøyd isteden for å bruke all sin tid på dra det ned i søla. urk... dette ble mye... Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 ...Men en ting er sikkert det påvirker salgstallene. Jeg skulle ønske at folk bare kunne avsluttet spillet hvis de ikke var fornøyd isteden for å bruke all sin tid på dra det ned i søla. ... De liker spillet og de liker å klage. Hvis de slutter å spille så har de ikke lenger noe å klage over. Derfor fortsetter de Jeg vet ikke om et eneste produkt som ikke blir dratt igjennom sølen av forumbrukere. Har du f.eks sett whinetrådene på WoW forumet hver gang de justerer klassene? Jeg så noen som hadde laget en poll på hvor godt likt AoC var, og inntrykket til å starte med var overveldende positivt (veldig bra), mens etter å ha spillt det så hadde de fleste stemt at de syntes spillet var bra. Mao, bra førsteinntrykk, men spillet har mangler. Morsom post forresten johnami599 Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Kjøpte Collectors Edition som mange andre som skal være inkludert 1 gratis mnd. Men ser ut som jeg ikke har fått den gratis mnd i og med at kontoen stoppen den 26/6-08.. jeg betalte 1 mnd med VISA for å aktivere kontoen og bonusen, så i realiteten skulle jeg hatt frem til 26/7-08.. rart fordi denne linken http://wowriot.gameriot.com/blogs/Epidemic...Conan-Founders/ nevner det samme om rot med subscritions.. jaja, jeg er ferdig med AoC uansett Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 De liker spillet og de liker å klage. Hvis de slutter å spille så har de ikke lenger noe å klage over. Derfor fortsetter de Jeg vet ikke om et eneste produkt som ikke blir dratt igjennom sølen av forumbrukere. Har du f.eks sett whinetrådene på WoW forumet hver gang de justerer klassene? Alle spill forumer har folk som klager. Men det finnes forskjellige grader av hvordan folk klager, og på hva. I WoW var det klaging for å få sin klasse i lyset av forbedring. I AoC er det så maaange elementer i spillet som forum brukerene klager på, og man kan nesten ikke kalle det klaging, fordi det er ikke for dems egen del, men for at Funcom skal få øynene opp. Istede for at Funcom låser/sletter tråder eller banner forum brukere, så kan de prøve å plukke ut den fantastiske databasen med tips (eller som noen liker å kalle klaging) som er på forumet. Når man ikke får noe respons gjennom ingame petitions, eller blir ignorert på forumet, da blir det ekstra mye frustrasjon. Kan ikke akuratt si at Funcom ikke la opp til det selv. Blizzard er langt i fra perfekt. Men de gav kundene riktig informasjon. Det handler om å skape tillit, og når Blizzard sa noe, da ble det slik. Lenke til kommentar
Atomics Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Det har visst vært en trend de siste årene innenfor MMO som stadig øker. Nemlig at man klager/syter/whiner men fortsatt spiller, enten av den ene eller den andre grunnen. Har sett flere påpeke at dem ikke liker AOC endgame, men klarer ikke gå tilbake til noe som ikke har et så aktivt kampsystem som AOC har, fordi det føles ikke riktig for dem. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Alle spill forumer har folk som klager. Men det finnes forskjellige grader av hvordan folk klager, og på hva. I WoW var det klaging for å få sin klasse i lyset av forbedring. I AoC er det så maaange elementer i spillet som forum brukerene klager på, og man kan nesten ikke kalle det klaging, fordi det er ikke for dems egen del, men for at Funcom skal få øynene opp. Det er 1/1000 tråder på forumet som kommer med tips til forbedring.. Resten er REN klaging. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Har ikke sett noe til mangel på quest's. Jeg er da 51. Quest loggen har vært full siden start og jeg har vært nødt til å slette quester for å få plass til nye. Har spilt det siden launch selv, og at folk klager over lite quests før de har nådd 50 skjønner ikke jeg heller, har ihvertfall hatt quest loggen min full, dvs helt til man kommer til rundt 55, fortsatt quests i loggen, men kun gruppe quests omtrent igjen. At spillet ikke har noen "gamebreaking" bugs kommer jo litt ann på hvordan man ser det, memory leaks osv som gjør at man til tider har måtte relogge en gang hvert 15 minutt er det vel noen som kan se på som gamebreaking. Jeg synes forøvrig spillet er knall, og når man kommer til rundt 55 kan man jo alltids fyre opp en alt eller to og lvle de opp mens man venter på mer innhold hvis man ikke gidder å grinde, innholdet er jo lovet innen utgangen av juli. Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Det hadde jo vært fryktelig kjedelig viss blizzard skulle lagt alle mmorpg, kanskje alle hadde blitt like? Hvorfor er det galt med et mmorpg uten 1mil spillere? Tenk så fint viss mindretallet også kan få kose seg med et spill? Det er fint med forskjellige spill, noe til enhver smnak, så får de som ble skuffet av aoc, heller prøve å finne noe annet. For det er faktisk folk som setter stor pris på aoc og liker slik spillet er, selv om et hav av folk kritiserer akkurat de områdene. De er i allefall noe jeg prøver å tenke på når jeg klager på et mmorpg. Jeg er bare så lei av den konstante gnålinga over dette spillet, jaaaa jeg tror vi alle har forstått at dette kanskje ikke er et spill som appelerer til massene, men hva så? Endret 16. juli 2008 av Crispin Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Word Crispin.. Takk for at du sa det Vil heller ha en liten, men god community enn en stor og dårlig community(småunger etc). Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Alle spill forumer har folk som klager. Men det finnes forskjellige grader av hvordan folk klager, og på hva. I WoW var det klaging for å få sin klasse i lyset av forbedring. I AoC er det så maaange elementer i spillet som forum brukerene klager på, og man kan nesten ikke kalle det klaging, fordi det er ikke for dems egen del, men for at Funcom skal få øynene opp. Det er 1/1000 tråder på forumet som kommer med tips til forbedring.. Resten er REN klaging. Ja, da kan man nesten spørre seg selv hvorfor ikke Funcom hører på "bedre vitende". Men er ikke lett å høre på kundene når dem har laget en slik identitet som de fleste spill selskaper gjør. Om de tar av seg masken sin, da har de mulighet til å rette opp en del. Btw, Conan Slakter av spillere - Dagbladet.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå