Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Belegg på tunga

Gjest Guest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_gjest_*

Hvitgrønt. Lest litt rundt og finner ut at det muligens er sopp, som kan behandles med Mycostatin. Finnes det ikke noe annet man kan kjøpe uten resept? Av diverse grunner haster det litt med å få behandlet det, og jeg får ikke kommet meg til lege så fort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_gjest_*

Får ikke til noe bra bilde, men omtrent hele tunga er hvit, og når jeg pusser på den blir det grønnaktig (minner litt om alger). Helt bakerst er det noen røde klumper. Jente 17, nettopp gått på en pencillinkur mot halsbetennelse, om det har noe å si.

Lenke til kommentar

Hei.

Det er et kjent fenomen, at tungen blir hvitere etter en sykdomsperiode.

Det er ikke nødvendig fra en soppinfeksjon. Og som oftes, skal det går over seg selv. (ca. en ukes tid).

De røde "klumpene" helt bakkerst, er mest sannsynligvis smaksløkene dine. :wee:

Har du noe andre symptomer? Vanskeligheter med å svelge? Dårlig ånde?

Vaio ;)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Smaksløkene, åja, da lærte jeg noe i dag og. =p

Er vel 1 1/2 siden jeg var ferdig med kuren, og jeg synes igrunn det bare har blitt verre.

Var nærmest umulig å svelge da jeg hadde halsbetennelsen, "veggene" akkurat i svelget var veldig hovne og røde. Er enda rødere enn det var før.

Lenke til kommentar
Er vel 1 1/2 siden jeg var ferdig med kuren, og jeg synes igrunn det bare har blitt verre.

Det er vanskelig å si noe mer uten å har sett tilstanden du beskriver.

Det jeg kan råde deg, er å holde "oralhygienen" din på tipp topp stand. (Puss tennene 3 ganger, spis yoghurt og drikk masse juice)

Hvis belegget blir værende, må du ta kontakt med legen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...