RBW Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Albatron lanserer nå tre kort som alle benytter den gamle PCI-porten. Les mer Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Og så sier folk at AGP er død. :!: Men med kun 133MB/s må det da bli en flaskehals t.o.m for et 8600GT. Ville forøvrig holdt meg til et gammelt PCI-kort om jeg skulle hatt flere skjermer. Har nå mange av dem liggende. Endret 11. juli 2008 av Smirnoff Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 er vel noen som finner på å kjøpe... Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Jess! Nå kan jeg oppdatere kortet i min maskin med 800Mhz Celly, 512MB RAM og 60GB disk! Morsomt påfunn, men jeg tror nytteverdien er så lav at det ikke er vits. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Skal jeg ha et grafikkort i PCI-sloten min må det bli et Voodoo-kort ja. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Er ikke disse kortene lagd for at PC-en som er basert på Mini-ITX skal kunne få bedre grafikk- og videoytelse enn med det intrigerte, som er standard på slike hovedkort? De fleste Mini-ITX -kort har jo kun et PCI-spor. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Kortene er også spennende for dem som skal ha flere skjermer og ikke har flere PCI Express-spor ledige. Synd de bare har én utgang da. Ellers så begynner det å bli godt med PCIe-porter på en del hovedkort så det blir bare mindre og mindre vits med PCI-kort i tillegg for å få nok porter. Kjøper man f.eks dette kortet får man 4 PCIe x16-porter (for totalt 4*2 skjermutganger) og 2 PCI-porter for ytterligere 2 skjermutganger. Det blir nok til 10 skjermer. Trenger man noe mer enn det må man gå for Quadro-løsninger som takler inntil 4 skjermer per kort. Da begrenser det seg til 20 skjermer på en PC. Trenger man mer da så må man ty til skjermer med USB-tilkobling for skjermsignalet. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Deilig, passer supert til et mini-itx HK med Atom CPU Men når det gjelder HD og avspilling av HD så er vel ATI 2400pro PCI bedre da den har UVD ? Noen som vet ca. hva strømforbruket til hver av skejrmkortene ligger på ? Håper de ligger under 40-50W Det eneste som mangler nå er at HW har en test mellom disse og et 2400pro PCI for å finne ut hvilke som yter best til div. ting Endret 11. juli 2008 av The Ghost Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 8600GT ligger vel på rundt 40W. (storebroren 8600GTS ligger på ca. 47W etter hva jeg har sett). Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Nydelig da går hele systemet inn på en 90W picoPSU Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Er ikke atom noe svakt til å kjøre hd materiell fra f.eks BR? viss ikke ser jeg for meg en fin overgang til atom når jeg har jobb igjen =D Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Nesten litt flaut å si det men jeg tror jeg skal skaffe meg et slikt. Har faktisk vært på leting etter det men fant aldri noe virket OK. Jeg trenger 3 skjermer til PCen min, men har ingen PCIe port ledig da den ene går til det ene skjermkortet og det andre til en SATA kontroller. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Er ikke atom noe svakt til å kjøre hd materiell fra f.eks BR?viss ikke ser jeg for meg en fin overgang til atom når jeg har jobb igjen =D Er nok enig med deg, blir fort litt svak men med et HD2400pro som har UVD så burdte gå helt kurrant Men nå må vi ikke spore helt av her Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Jeg gir litt blanke i nytteverdien her, den er vel litt "så som så". Derimot er jeg alltid glad i de litt mer sære utgivelsene som dukker opp, de som avviker fra det andre produsenter kommer med. Husker det var masse rart som kom ut i 6800-serien blant annet. Drømemr fortsatt om et 7800gt dual kort. Vært altfor lite krumspring den siste tiden... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Hadde de gitt ut 8800GT hadde de vært perfekt for folding@home med GPU2 Nvidia som omtrent ikke krever CPU(pga. CUDA). Da kunne selv den gamle serveren min med S478 produsert minst 8000-12000PPD. Så nytteverdien er meget stor for de som holder på med GPGPU ting. Det er ikke busshastigheten og minnestørrelsen på kortet som er viktigst i GPGPU applikasjoner som folding@home GPU2, man trenger først og fremst regnekraften i selve GPUen. Så en 8800GT 256MB utgave for PCI hadde gitt nytt liv i extreme skalaen til en haug gamle maskiner for GPGPU purposes. Jeg hadde garantert kjøpt! Endret 13. juli 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
eNigma333 Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Bruker PCI skjermkort i vår nye plattform på industri matrisene våre. Står 4x lydkort i maskinene som går på PCI-e og da har vi ikke noe annet valg enn å bruke PCI skjermkort. Gleder meg til det kommer hovedkort med bare PCIe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå