Gå til innhold

Ny billigtelefon - candybar - SMS og ringe

Anbefalte innlegg

Hei!

Er på jakt etter ny mobil siden skjermen på min Nokia 3310 Classic knuste. Var veldig førnøyd med denne mobilen, så vil gjerne ha noe lignende. Grunnen til at jeg ikke kjøper den samme telefonen igjen er at jeg har sett at denne mobilen sliter med nettopp dette problemet med at skjermen knuser.

Ønsker:

- 500kr - 1500kr (u/abonnement, bruker OneCall)

- Candybar (kan vurderes)

- Gode taster

- Bra responstid

- Bra byggekvalitet

- Et lite ekstraønske er en god høytaler. Var veldig fornøyd med høytaleren på 3310 Classic. Den spillte veldig høyt og bra (snakker om musikkhøytaleren..)

Noen som har noen gode forslag?

Endret av Hooch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nokiatelefoner som kan være interessante, her alle rundt 1300kr ved introduksjon:

3120 Classic, 5220 XpressMusic , 7310 Supernova. Alle har 320x240 skjerm, 5220 har 3.5 utgang for vanlige øretelefoner og antatt god batteritid. Hvis du skal ha Nokia og har tid til å vente litt, så kommer vel de store lanseringene rundt august (tittet på lanseringstidspunkter for Nokia på gsmarena, derav antakelsen) og 3110C/3500C vil kanskje få en oppfølger.

Ellers lurer jeg selv på om jeg skal kjøpe en 3110 Classic siden den er så billig for tiden , under 800,- enkelte plasser og har alt det jeg trenger (kanskje med unntak av skjermoppløsning da). Er skjermen spesielt utsatt på denne modellen? Har kun lest om 2 tilfeller her på forumet hvor sjermen på den telefonen har gått.

Lenke til kommentar

Skal kikke på se Nokiane. Nevnte vel ikke det tidligere, men det er Nokia og Sony Erikson som jeg er mest interessert i.

Jeg kan absolutt anbefale 3110 Classic hvis det med skjermen egentlig ikke er et utbredt problem. Har bare inntrykk av det siden jeg så en på prisguide som skrev akkurat det samme, og har sett en her og en der som har det samme problemet. Kanskje jeg skulle gått for en ny 3110 Classic...

Er bare så surt hvis man skulle få det samme problemet om igjen. Skal kikke på de du nevnte og noen flere hvis noen har noe mer å anbefale? Gjerne Sony Erikson. Elsker funksjonen som finner fram, til hva sangen heter. TracID eller noe?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da var telefonen fikset! Har byttet ut alle delene i dag, så telefonen er så godt som ny. Hele dekselet bortsett fra tastene er byttet ut, og jeg kan si at det var overraskende lett. Kostet ca 250kr og jeg har en mobil som ser helt ny ut. Ny skjerm og nytt deksel.

Så det kan absolutt anbefales å bestille deler å bytte de ut hvis telefonen går i stykker. Det eneste jeg trengte var en Torx-skrutrekker og litt Blårens for å fjerne fettmerker fra skjermen. Veldig enkelt og greit hvis man har litt teknisk innsikt.

Lenke til kommentar

Det kan hende den ikke tåler like mye som før. Men jeg er egentlig ikke redd for det, de satt godt. Men det kan være det da er snakk om at etter flere år så kan de løsne? Er i hvert fall ikke redd for det foreløpig.

Hvis det løsner om et par år så er det bare å fylle inn litt Tec-7 her og der, så holder den sammen! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...