Gå til innhold

Fullhd hakker, ny prosessor?

Anbefalte innlegg

skal du bruke hardware dekoding så støtter ikke coreavc det enda slik at du må bruke nvidia sin dekoder om skjermkortet ditt støtter det. som nevnt heter den purevideo

Media Player Classic Home Cinema som jeg nevnte støtter det, han har til og med fått det til å fungere.

Endret av PootieTang
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk mailen din

er ikke så fan av codec pakker, men takk for tips.

Jeg slo av alt som hadde med filtre å gjøre med untak av ac3 og VC1 (DXVA), cpu bruk topper nå på 60% så det ser nok ut som noen andre codec'er har vært involvert og laget ekstra jobb.

Står riktignok fortsatt at coreavc er i bruk, vanskelig å si noe om gpu benyttes på noen måte da jeg ikke ser dette noe sted.

Men ser ut som problemet mitt er løst så takk alle som har bidratt, da kan jeg utsette pc oppgradering litt til ;)

Lenke til kommentar
720p skal gå fint med VLC. Det gjør iallfall det hos meg.

VLC har problemer både ved 720p og 1080p, men problemet er mye mindre i 720p.

Mediaplayer Classic fungerer derimot utmerket.

Det er iallfall min erfaring, fra både laptoper og stasjonære PC-er.

Og foresten, leste at det var en som bruker 1080i:

Husk at 720p er bedre enn 1080i.

Men dette kan vistnok være smak og behag.

Lenke til kommentar
Sjekk mailen din

er ikke så fan av codec pakker, men takk for tips.

Jeg slo av alt som hadde med filtre å gjøre med untak av ac3 og VC1 (DXVA), cpu bruk topper nå på 60% så det ser nok ut som noen andre codec'er har vært involvert og laget ekstra jobb.

Står riktignok fortsatt at coreavc er i bruk, vanskelig å si noe om gpu benyttes på noen måte da jeg ikke ser dette noe sted.

Det ser du hvis du høreklikker og går på filters - MPC Video Decoder.

Jeg ville fremdeles forsøkt å slå av CoreAVC.

Jeg har nesten aldri CPU-forbruk over 5% med disse innstillingene.

Lenke til kommentar

Det kommer an på hvilken skjerm du har, har du en som kun støtter 720p er 720p best, siden 1080i da må først nedskaleres til 720i for så å deinterlaces til 720p.

Har du en skjerm som støtter 1080p vil 1080i være det beste valget siden det deinterlaces til 1080p.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Det kommer an på hvilken skjerm du har, har du en som kun støtter 720p er 720p best, siden 1080i da må først nedskaleres til 720i for så å deinterlaces til 720p.

Har du en skjerm som støtter 1080p vil 1080i være det beste valget siden det deinterlaces til 1080p.

For det første, flott at trådstarter fikk orden på sakene. Selv har jeg 4400 versjonen av samme CPU, 2.2GHz hvis jeg ikke tar helt feil. Jeg hadde også store problemer med HD filmer sålenge jeg kjørte dem i VLC/Mediaplayer og lignende avspillere. CoreAVC er rett og slett et must i kombinasjon med MPC, så lenge det er satt opp riktig burde det gjøre susen for de fleste, inkludert meg. Hehe, og så kjøpte jeg i utgangspunktet den minste cpu'en jeg visst skulle klare å dra 1080p ;-)

Bare for å gjøre en liten oppklaring PootieTang, det du sier er ikke nødvendigvis helt korrekt. Prosessen ved å konvertere linjefletta (interlaced) signaler til ikke-linjefletta signaler, henter ikke frem flere detaljer i bildet. "Svakheten" til linjefletta signaler er nettopp dette, mye tap av detaljer på grunn av måten bildet er bygget opp (tegning av bildet annenhver "frame", oddetallslinjer/partallslinjer), i motsetning til et progressivt signal hvor hele bildet blir tegnet for hver "frame". Dermed bevarer progressive signaler mye mer detaljer, noe som godt merkes hvis man f.eks har mye bevegelser i bildet (sport, spill etc). Nettopp dette gjør at i mange tilfeller vil 720p være bedre enn 1080i selv om man har en tv som kan vise 1080p/i. Det er nok dette Steina sikter til. Har man 1080p signaler derimot er saken en annen :-)

Lenke til kommentar

CoreAVC er ikke et must når man har mulighet for HW-aksellerasjon, noe MPC HC har (MPC HC er en egen versjon av MPC).

Har du i det heletatt lest tråden? Han skriver jo selv at var nede i 20% CPU-forbruk med dette.

Mulig du har rett ang deinterlacing, men jeg har hørt at alle nyere TVer deinterlacer så bra at det ikke lenger er et problem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
CoreAVC er ikke et must når man har mulighet for HW-aksellerasjon, noe MPC HC har (MPC HC er en egen versjon av MPC).

Har du i det heletatt lest tråden? Han skriver jo selv at var nede i 20% CPU-forbruk med dette.

Mulig du har rett ang deinterlacing, men jeg har hørt at alle nyere TVer deinterlacer så bra at det ikke lenger er et problem.

Ser i ettertid at jeg kanskje leste litt vel fort over tråden. Jeg var ikke klar over at MPC har en egen versjon for HW akselrasjon nei.. lærer noe nytt hver dag.. Jeg har et ATi 9800 skjermkort, med defekt 3d akselrasjon, så har vel aldri lett etter den muligheten. Men skal nok være enig i at ingenting slår HW akselrasjon. Uten, vel og merke, så er ihvertfall CoreAVC det beste jeg har prøvd..

Riktig som du sier at nyere tv'er de-interlacer bra. Før var det et stort problem med "hakking" enkelte ganger for å nevne noe. Men prosessen kan fortsatt ikke hente inn tapte detaljer. For tiden irriterer jeg meg over TV2 Sport HD, hvor gresset bare blir smurt utover uten detaljer ved de minste kamerabevegelser, hva nå enn det måtte skyldes.. :p Kanskje jeg bare er litt for kresen..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

synes hw aksellerasjon er oppskrytt generelt, har en mediapc med ati hd2600 pro som kjører coreavc og ikke cyberlinkkodeken rett og slett fordi kodeken fra cyberlink ikke gir like jevn bildestrøm (synes det småhakker mer enn coreavc når det er 1080)

Lenke til kommentar

Håper jeg kan slenge inn et spørsmål her med all respekt: Jeg har en E6600 2,4GHz prosessor og når jeg spiller av 1080p mkv-filer så ligger bruken av CPU på mellom 35 og 90% Er det kanskje best å bytte prosessor da når de store tokjernerene er så billige?`Det hakker av og til bittelitt og det irriterer meg så voldsomt. :)

Jeg har ellers radeon X1950, windows SP3 og bruker BSplayer PRO med CoreAVC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...