Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

True Blood - Alle sesonger (USA-sendetid)

Anbefalte innlegg

Ut fra dagens episode kan det se ut som Merlotte brødrenen kommer til å ende opp i ett slagsmål med Calvin Norris og Co fra nabobyen Hotshot. Norris luktet de var shifters, men spr.målet er om de kun tror de er hunder siden det er siste formen de har hatt, eller om de er klar over at de faktisk er hardcore shapeshifters som kan gjøre seg om til hva som helst, og ikke kun en type dyr. I bøkene ihvertfall, er denne type shifters veldig sjeldene. Blir interessant å se hvilke dyr de tar formene til, siden innbyggerene i Hotshot er

Varpantere.

Ser også ut som Alan Ball ikke vil gi slipp på Sookie og Bill plottet enda, ikke spør meg hvorfor. Er rimelig lei av dramaet deres. Uansett, ser mer frem til hvordan "showdown" mellom Eric og Russell blir.

Slenger ut en trailer for neste episode også.

http://www.youtube.com/watch?v=PEfNxV8VnKI

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Følte den scenen hvor Eric drepte Talbot var konge. Kult å se Eric få hevne seg etter så mange mange år.

Likte også godt "reunion`en" til Jessica og Bill i denne episoden, kjempebra at Jessica også lærer seg å sloss ordentlig. Likte det at det nesten virket som om den varulven skulle ta Jessica, men så bare klarte hun å slå tilbake å endte opp med å drepe han. Også litt merkelig at Bill har lært Jessica bedre, eller Jessica har lært bedre enn Eric gjorde med Godric i det å ikke vise frykt ovenfor fiendene. Altså Jessica taklet varulvene som noen kosedyr nærmest.

Håper de kan kjøre plottet med Russell kommer tilbake senere også, slik som i bøkene så kommer Russell tilbake etter "Club Dead" bok/novelle nummer 3. så litt i 5 og for så litt i novelle/bok 7).

Også gøy at episoden i dag introduserte smått denne dama som senere viser seg i bøkene hvertfall at er en heks.

Ukas post-mortem:

http://www.youtube.com/watch?v=_jTDPAYiM-M

Lenke til kommentar

Forskjellen er at True Blood er den første serien hvertfall som gjør varulver konge og samtidig normale iforhold til mye annet som har varulver i seg. De kan liksom ikke utelate varulver i True Blood, da dette er gangske mye fokusert på i bøkene som serien er løst basert på.

Ånei, Buffy var til og med før Underworld på det der.

Lenke til kommentar

Eric er litt bi til tider, men i bunn og grunn var det vel bare for å få tilbake kronen sin. Det er det jeg tenker innerst inne i alle fall…

Han er det nok bare for å hevne seg. Han er ikke så veldig bi i bøkene ihvertfall, selv om han tilstår å ha hatt ett sexuelt forhold til "maker'en" sin og lærte å tilfedstille menn av han. Men man får inntrykket av at dette kun var noe han gjorde fordi maker'en han sin ville det, og ikke fordi han selv hadde disse lystene. Men for all del, maker'en han sin i bøkene og serien er ikke engang den samme personen.

Lenke til kommentar

Han sa vel at det var lenge siden at han hadde hatt en vampyr, men ikke en mann, i alle fall slik jeg tolket det.

Og det er helt umulig at det bare var noe han sa til Talbot?

De første 3-4 episodene syns jeg var helt rævva. Det handlet kun om shock value, og siden jeg har lest bøkene, så liker jeg ikke alle de små, unødvendige forandreingene. Selvfølgelig må de bygge på historien, siden bøkene er Sookies POV og holder vel knapt nok til en 2-timers film. Men historien og karakterene som de er i bøkene er mer enn bra nok til å overføres til TV, med noen modifikasjoner, selvfølgelig.

Jeg er fremdeles ikke helt fornøyd med TV-serien vs bøkene, men serien har tatt seg veldig opp de siste episodene. Og Franklin må jo være en av de mest underholdene karakterene i hele showet!

Men jeg digger ikke Sookie-Bill-dramaet. Syns bøkene burde følges på det punktet, men Alan Ball er tydeligvis forelsket i Bill, og hater Eric.

Lenke til kommentar

Syns bøkene burde følges på det punktet, men Alan Ball er tydeligvis forelsket i Bill, og hater Eric.

Det er derfor det i denne sesongen har blitt mer og mer av partysvensken Eric, mens godeste Bill både har avfeid Sookie og nærmest voldtatt berta baki varulvmannens van?

Men bokormenes syting vil nok aldri gi seg, uansett hva Ball finner på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er derfor det i denne sesongen har blitt mer og mer av partysvensken Eric, mens godeste Bill både har avfeid Sookie og nærmest voldtatt berta baki varulvmannens van?

Fair enough, men i bøkene så ender faktisk turen bak i bilen med både blodtømming, og voldtekt. Men hadde dette skjedd i serien, hadde nok de aller fleste mistet helt smaken for Bill.

Er veldig enig med det Tara sa jeg. Sookie ser ut til å gå med på alt Bill gjør. Blir som hun sa, at Sookie høres ut som en jente i en dårlig country sang. Samme hvor råttent Bill har behandlet henne, så godtar hun det. Er også veldig overrasket over at han ikke har tatt opp med Bill hvorfor han hadde en hel bok om informasjon om henne og hennes familie. Russell viste henne det jo, men hun har ikke reagert i det hele tatt. Litt latterlig egentlig, da dette + blodtømmingen/voldtekten var grunnen til det ble slutt med hun og Bill i bøkene.

Lenke til kommentar

Men bokormenes syting vil nok aldri gi seg, uansett hva Ball finner på.

Det er kanskje vanskelig å tro, men Bill i serien er mye ''snillere'' enn Bill i bøkene, og Eric er skurk i serien, men ''helt'' i bøkene. Alt det fæle Bill har gjort mot Sookie i serien, er bare en smakebit av det som skjedde i bøkene. Alan Ball unnskylder Bill og har gjort ting på en sånn måte at Sookie kunne ta han tilbake igjen. Etter bok 3 var det over mellom de, og selv om Sookie fortsatt var glad i fyren, så visste hun at de aldri kunne være sammen igjen. Og det var før hun fant ut av hvorfor Bill kom til Bon Temps.

Såååå... Hvilke argument har Ball for å gjøre disse forandringene? At Anna Paquin og Stephen Moyer har så god kjemi? For det har de ikke. Sookie og Bill er to drittkjedelige karaktere når de er sammen, det er først denne sesongen det har vært noe som helst underholdning med Bill.

Jeg er også enig i det Tara sa, men hun oppfører seg som vanlig som en kjerring, og da er det ingen som gidder å høre på hva hun har å si. Hun var tålelig mens hun var med Franklin, men nå er hun rett tilbake der hun var før.

Lenke til kommentar

Det er kanskje vanskelig å tro, men Bill i serien er mye ''snillere'' enn Bill i bøkene, og Eric er skurk i serien, men ''helt'' i bøkene.

Jeg tviler ikke et våkent sekund på at dette stemmer, men irritasjonen bobler alltid i meg når bokormer til enhver upassende tid skal ta "bok vs film/tv" diskusjonen i tråder som kun fokuserer på den ene delen av mediumet. Hvilke grunner denne Alan Ball må ha for å ha fremstilt Bill i et nokså fint lys er uvisse, men jeg kan love deg og dine medsammensvorne at han ikke besitter et indre hat mot Eric (med mindre Aleksander Skarsgaard har avslått hans tilnærminger på settet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...