Gå til innhold

True Blood - Alle sesonger (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ulikt mange andre serier, her er "sex`en" en stor del av serien og det fungerer. Faktisk jeg er til tider imponert over hvor godt det faktisk fungerer, det er liksom til tider jeg sitter med et gap midt i en episode. Og kanskje derfor den sendes på HBO?

 

I tillegg så har alltid vampyrer i fiksjoner vært seksuelle skapninger også, og dette er ikke noe som starta opp plutselig nå. Faktisk så langt som tilbake til 1800-tallet, kanskje før.

 

EDIT: Haha jeg elsker Pam denne sesongen.

Endret av Empire of Maury
Lenke til kommentar

Ulikt mange andre serier, her er "sex`en" en stor del av serien og det fungerer. Faktisk jeg er til tider imponert over hvor godt det faktisk fungerer, det er liksom til tider jeg sitter med et gap midt i en episode. Og kanskje derfor den sendes på HBO?

 

HBO er ikke en basis kabel kanal så de er kjent for å ha mange av serier som aldri kunne blitt sendt på de andre store kanalene i usa. Den kunne sånn sett vært sendt på en annen kanal, men da hadde serien vært helt annerledes. Nettverket bestemmes før serien lages så den utvikles til kanalens stil

Lenke til kommentar

Ulikt mange andre serier, her er "sex`en" en stor del av serien og det fungerer. Faktisk jeg er til tider imponert over hvor godt det faktisk fungerer, det er liksom til tider jeg sitter med et gap midt i en episode. Og kanskje derfor den sendes på HBO?

 

HBO er ikke en basis kabel kanal så de er kjent for å ha mange av serier som aldri kunne blitt sendt på de andre store kanalene i usa. Den kunne sånn sett vært sendt på en annen kanal, men da hadde serien vært helt annerledes. Nettverket bestemmes før serien lages så den utvikles til kanalens stil

 

Det var egentlig ikke et spørsmål for min del, jeg bare retta det mot han som "klagde" over mye sex i True Blood. Du trenger virkelig ikke å lære meg om HBO, en kanal jeg har vært ivrig tilhenger av nesten alle serier til de siste 5-6årene. ;)

Lenke til kommentar

Jeg elsker serier som går på HBO og andre kabelkaneler i USA, det som er så flott med True Blood at den er skrevet akkurat slik som manusforfatterne ønsker.

 

Manusforfattere som derimot jobber for kanaler som FOX, CW, CBS etc må ofte skrive inn reklamepausene, samt sensurere scener, som gjør at man mister mye av flyten der man også får bare 42ish minutter fremfor opptil en time lang serie på kabel og satelittkanalen.

 

Ser jo bare forskjellen på First Wave, i Norge ble den sendt usensurert på TV2 i sin rette form, i USA ble den bare sendt på bakkenettet og sensurert derreter og ble aldri den store hitten der borte.

 

Gleder meg vilt til neste epp selv nå :)

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt nå er om det virkelig var Russell som drepte faren til Eric(pre-vamp altså). Virket som stemmen hans og det. Så siden Eric ikke kan drepe Russell, kanskje Eric dreper Talbot?

 

Blir også spenndene å se hva som skjer med Magister, ettersom Russell også vil ha han fjerna. Forresten mye herlig skuespill av han som spiller Russell i denne episoden.

Lenke til kommentar

For min del kan de gjøre hva de vil med Eric sin storyline, bare vi får mer av han og de gylne lokkene hans. Nei, jeg er verken homofil eller bifil. Eric, Lafayette og Russel er for min del de tre personene jeg vil se mest av på skjermen.

 

Jeg har tross alt ikke lest noen av bøkene så jeg har lite å gå på. Det er kanskje derfor jeg er ekstra spent på hvordan det går med alle de forskjellige interessene som er på kollisjonskurs.

Lenke til kommentar

What! ble tara vampyr? så veldig sånn ut.

 

Ble vel ikke det i denne episoden... men han derre psykopatvampen har i hvertfall lyst til å gjøre det.

 

Noe jeg syntes hadde vært meget kult... at noen av maincast blir turna altså.

 

EDIT: SÅ nettopp previewen av neste episode... så ut som en del action! Og Tara bet virkelig godt fra seg der! SPennende...

Endret av d4fF
Lenke til kommentar

så ferdig s03E04, veldig sterk slutt på denne episoden. Var litt skuffa og over det at hele plotte med Vampire queen selger blodet sitt bare handler om penger, hadde ventet noe litt mer spennende her. Håper vi snart får se noe mer til henne. Skulle også ønske at det bare klikket for Eric når han så pam ble torturert av han dommer fyren, han trengs virkelig å bli satt på plass. Scenene med tara er faktisk holdbare for tiden og lafayette er kul som alltid "Ring, ring hooker" <3.

 

PS: fy faen å kul den scenen med Bill på strippe klubben var egentlig, bare hele settingen, musikken og alt Bill så virkelig bra ut der må jeg si.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Hjelper nok lite å klikke når han er så mye sterkere enn han. Så vidt jeg vet er han sinsykt mye gamlere enn eric

 

Ut fra det jeg har lest er Magister rett over 500 år en vei, så sånn sett så er nok Eric sterkere. Men er ikke kun fysisik styrke som gjelder. Etter hva jeg har forstått har Magister ganske stor makt blandt Vampyrene. Samme var jo med Dronningen. Man fikk inntrykket av at hun var sterkere enn Eric, noe hun ikke er. (Hun blir beskrevet som rundt 500 år gammel i serien, mens hun i bøkene er rett under 1000 år gammel) Er kun respekt for hennes posisjon som gjør at Eric ikke gjør noe igjen når hun ble forbannet på han, noe han forsåvidt viste med å knurre litt til henne....

 

Kan også glede dere av oss som har lest bøkene med at

 

 

Claudine

 

 

også kommer til å dukke opp i denne sesongen :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...