Gå til innhold

True Blood - Alle sesonger (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Varulvene er omtrent som de i bøkene. Synes det er bra jeg, at de følger bøkene. Hvis ikke hadde liksom hele greiene falt sammen. Er ikke mange som kan måle seg med vampyrene i bøkene heller.

 

 

Er vel omtrent bare demoner og alver vi har møtt på til nå som kan det. Men er nok en stund til de dukker opp i tvserien.

 

 

Det jeg lurer på er når Quinn dukker opp, og hvordan de skal klare å få til når han forandrer seg

til Tiger ( han er en vartiger ). I bøkene måtte det 6 varulver til for å få kontroll på han. Kan også bli int. å se hvordan de skal få til å få Sam Merlotte til i lignende kamper når han gjør seg om til Løve i kampene mot varulvene.

 

Ser for meg det blir endel sesonger før dette skjer.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Ja, jeg liker at de følger bøkene selv når det kommer til varulvene. Å hvis de følger bøkene litt neste sesong og, så blir vel Bill mindre sentrert og Eric mer sentrert.

 

Likte humoren når Bill mobba Couger for navnet, liker han skuespillern som spiller Bill. Virker så veldig troverdig i rollen til tider.

 

Angående Quinn:

 

Hvilken bok var det Quinn starta i? Dette er en sesong stort sett basert Club Dead, og jeg husker ikke om han ble introdusert i Club Dead. Var det ikke boken etter, Death To World(eller hva den het)? Tviler han kommer fram i denne sesongen, men blir nok neste ja.

 

Endret av Empire of Maury
Lenke til kommentar

Angående Quinn:

 

Hvilken bok var det Quinn starta i? Dette er en sesong stort sett basert Club Dead, og jeg husker ikke om han ble introdusert i Club Dead. Var det ikke boken etter, Death To World(eller hva den het)? Tviler han kommer fram i denne sesongen, men blir nok neste ja.

 

 

Ser nok ikke noe til Quinn før sesong 4 tidligst vil jeg tro.

 

Mener på det var i bok 2 eller 3 han først dukket opp ja. Han var en slags dommer/sheriff/dørvakt når varulvene hadde kamper for å bestemme hvem den nye alpha male skulle være. Budjsettet vil få seg en knekk når de må ha inn animerte Quinn (tiger) og animerte Sam (løve) i kamp mot varulver.

 

Lenke til kommentar

Greia er at den nye trusselen, varulvene, ikke akkurat virker så veldig fryktinngytende.

De er ikke noen trussel mot Vampyrene nei, men mot mennesker derimot er de er stor trussel. De liker heller ikke andre vardyr (shifters) ( er flere som kun kan bli om til ett spesielt dyr i bøkene, som f.eks rev / gris / hjort osv ) Disse liker ikke varulvene. De ser på de som mindreverdige. Quinn er nok unntaket, og Sam da som faktisk er en av de få som kan gjøre seg om til hva han vil.

 

Varulver på vampyrblod er også litt mer sterke, men som nevnt lengre oppe, ikke så mange vesner som kan måle seg med Vampyrene.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Fikk awesome-skjorta mi i dag :)

 

IMG_2312.png

 

Jeg liker det at varulvene ikke nødvendigvis er så utrolig sterke. Det gir en litt frisk vikling på en trussel i forhold til hva vi er vandt med fra andre serier. Normen er jo at "fiendene" er sterkere enn de "snille" og at de snille til slutt overkommer ondskapen.

Lenke til kommentar

Men er varulver like sterke som en vanlig ulv, hvis dere skjønner hva jeg mener. Det eneste som gjør dem anderledes er at de også er mennesker? Samme gjelder shapeshifters, de er bare like sterke som dyret de blir i ren styrke?

 

Inntrykket jeg sitter igjen med fra bøkene er at shifters inkludert varulver er noe sterkere enn dyret de blir om til. Akkuat hvor mye vet jeg ikke. De blir også beskrevet som unormalt sterke i menneskeform. Som på en måte som om noe av dyres egenskaper henger igjen, selv når de er mennesker. Dette så man jo såvidt med Sam, når han luktet på klærne til Sookie. De heles også fortere enn normalt, både i dyreform og som menneske.

 

Er så mye mer som blir beskrevet i bøkene om de forskjellige shifterene. Kan nesten ikke gå inn på alt, men f.eks Varulver er nødt til å ha begge foreldrene sine som varulver for at de skal bli født det. Shifterene med "dårlige" gener kan heller ikke forandre seg når de vil, men kun under fullmåne. Regner ikke med alt dette kommer med i serien, da det fort blir alt for mye informasjon.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Gleder meg til å høre gjennom bøkene etter Club Dead framover nå. Fant resten av lydbøkene jeg ikke har lest, har bare lest et par sammendrag av bøkene etter Club Dead.

 

Utrolig hvor bra fantasien til Charlaine Harris er, spesielt i en setting som Southern Vampire Mysteries(bøkene True Blood er basert på, selv om de ikke følger helt samme oppskrift). Ikke rart Alan Ball ville lage en tv-serie basert på denne serien.

 

Men nå er ikke varulvene "The Big Bad" heller. Er jo åpenbart at dette er Russell(han vampyr-kongen). Kan være veldig mektig fiende, da han ikke kan røres av vampyrer som Eric og Bill uten at de går fra det ustraffet.

Lenke til kommentar

Fikk del to av True Blood-dritten min i dag :D

 

IMG_2322.jpg

 

Jeg lurer veldig på hva som skjer med brennofferet. Bill har allerede blitt straffet for å drepe en annen vampyr og jeg vil se for meg at det er enda verre og drepe sin egen maker. Jeg tror kanskje kongen bare fniser og utnytter det til sin fordel.

Lenke til kommentar

Fikk del to av True Blood-dritten min i dag :D

 

IMG_2322.jpg

 

Jeg lurer veldig på hva som skjer med brennofferet. Bill har allerede blitt straffet for å drepe en annen vampyr og jeg vil se for meg at det er enda verre og drepe sin egen maker. Jeg tror kanskje kongen bare fniser og utnytter det til sin fordel.

 

Kor du kjøpte tru blood flaska ? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...