Gå til innhold

True Blood - Alle sesonger (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Viste ikke dem har lansert slike små klipp. Bare å smøre seg med tålmodighet til jeg kommer hjem. Dem har jo sperret for slikt på jobben.

 

Har enda ikkje fått sjangsen til å få sett True Blood, har hørt mykje opp og ner om det, ka seier derre?

 

Er vel ikke annet å si enn; se et par episoder og så gjør deg opp en mening. Men start fra første episode. For å forstå alt må du starte fra begynnelsen.

Endret av Bilael
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynte ikke å like serien før i slutten av sesong 1. Men det var liksom hele tiden at jeg skjønte at serien var noe for meg, det var bare på å vente at jeg skulle "se det".

 

Veldig orginal HBO-serie, til tross for å handle såpass om vampyrer som vanligvis har vært veldig cheesy.

Endret av Empire of Maury
Lenke til kommentar

Så nettopp siste episode av sesong to og jeg må si at jeg er megaskuffet. Jeg var 100% fengslet gjennom hele den første sesongen da det handlet om forholdet mellom mennesker og vampyrer, men denne sesongen med all sin påtrengte dramatikk og diverse skapninger sleit på tålmodigheten min til slutt. Jeg gikk rett og slett drittlei av å høre på Sookie sin grining om at hun ikke kunne stole på [insert name here] og hele Maryann-affæren.

 

Håper sesong 3 går mer tilbake til mennesker og vampyrer, slik som sesong 1.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er så ille, men håper for all del at det ikke blir mer. Det er helt på grensen synes jeg.

 

Jeg synes sesong en og to har vært veldig bra. Om første sesong var en 10'er var sesong to en 9'er. Når det gjelder Maryann synes jeg den passet inn i sesongen. Samtidig er jeg glad dem ble ferdig med det iløpet av sesongen. Glad dem beveger seg fremover (slik det virker) og ikke drar ut ting for langt. Slik altfor blir en realitet. Blir spennende å se hva som skjer med Jason. Og krysser fingrene for at Lafayette fortsetter som før. Kuleste karakteren i serien.

 

Det jeg frykter er at alt vil bevege seg rundt Sookie og Bill. Jeg har ikke lest bøkene så jeg bare krysser fingrene for at dem fortsetter slik dem har gjort, samtidig som serien beveger seg fremover.

Lenke til kommentar

Lafayette er helt klart den kuleste karakteren i hele serien. Er utrolig mange ganger bare hans tilstedeværelse har løftet en scene flere hakk. Jason derimot synes jeg de har avskrevet som en idiot uten noen som helst form for hjerne. Det er synd, for i starten av serien var han en egen person med sine egne meninger og en plass blant de andre karakterene, men nå virker han mer som fyllstoff der de trenger en karakter til å gjøre noe, men ikke har lyst til å lage en helt ny en.

Lenke til kommentar

Lafayette er helt klart den kuleste karakteren i hele serien. Er utrolig mange ganger bare hans tilstedeværelse har løftet en scene flere hakk. Jason derimot synes jeg de har avskrevet som en idiot uten noen som helst form for hjerne. Det er synd, for i starten av serien var han en egen person med sine egne meninger og en plass blant de andre karakterene, men nå virker han mer som fyllstoff der de trenger en karakter til å gjøre noe, men ikke har lyst til å lage en helt ny en.

 

Det er jeg enig i. Husker jeg ble nervøs når han var fanget. Trodde han skulle bli skrevet ut av serien eller ende som hun som jobber på Fangtasia (som jeg ikke husker navnet på).

 

Er egentlig enig. Synes måten dem har utviklet Jason har ødelagt karakteren. Samtidig bør jeg vel legge til at jeg ikke har lest bøkene, så hvorvidt utviklingen er tro mot bøkene aner jeg ikke. Har ingen umiddelbare planer om å lese dem heller, så kan ikke annet enn krysse fingrene for at utviklingen beveger seg mot det bedre fremover. Da mener jeg ikke at dem tar to skritt tilbake og at han blir 100% som han var. Men at dem gjør noe ut av karakteren slik at han ikke bare blir en "filler".

 

En positiv ting er hvertfall hvordan Jessica har utviklet seg. Synes hun utviklet seg i en positiv retning og etter minisode-klippet å dømme gleder jeg meg til å se hva dem gjør med henne i neste sesong. Lurer på om det blir mer mellom henne og Hoyt. På en annen side er det vel kanskje greit at det nå er som det er. Hadde det fortsatt å utvikle seg mellom dem og hun hadde fortsatt å være opprørsk og utforske sitt "nye jeg" ser jeg for meg at det ville blitt mye drama.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg vet så døde vel Lafayette i bøkene. Altså i den situasjonen som Sookie finner en død person i bilen, dette skulle være Lafayette, men karakteren var vel for populær til å drepes.

 

Det håper jeg da virkelig. Da den scenen ble vist fryktet jeg det var Lafayette som var skrevet ut.

Lenke til kommentar

Kontrollere verden når alle har blitt avhengig av blodet :p

 

Nei aner ikke jeg. Men synes det blir spennende og se hva som skjer. Lurer også på hvordan ting utvikler seg mellom Sookie og Eric. Klarer ikke la vær å tro at det blir mye trekant-drama. Håper dog jeg tar feil.

 

Er ikke lenge igjen nå. Starter 13juni ifølge imdb. Kopiert info om neste episode fra samme side:

 

Sookie turns to Eric for help in finding Bill; Andy urges Jason to stay the course; Sam reconnects with his past; Tara seeks refuge from her grief.

 

Lenke til kommentar

Jaja vi får se de har vel helt klart en hensikt med det. Vis jeg husker riktig var de blant annet intressert i å se hvilken effekt blod fra en så gammel vampyr har på mennesker. The queen er ca 500år ish mens de fleste vampyrene er relativt unge så de som bruker "V" får det nok fra vampyrer som ikke har eksistert så lenge.

 

 

Tara seeks refuge from her grief.

 

Åh blæ, det kunne de spart oss for ass.

Lenke til kommentar

Likte Tara veldig i sesong 1(dog kanskje ikke med exorsist-plottet, men ellers) men i sesong 2 ble karaktern veldig kjedelig synes jeg. Håper og tror at Tara kan bli litt bedre i sesong 3, men jeg hata dette plottet med henne, Maryanne og Eggs.

 

Det at Jason er "så dum"(mer lettlurt eller lett å manipulere), er noe karaktern alltid har vært. Og det er liksom sjarmen til den karaktern. Synes karaktern ikke er filler, da synes jeg dere burde se på andre karakterer før Jason. Det med Fellowship of the Sun og Jason så jeg også på litt som en fremstilling av relgiøse meningheter, i hvor langt dem er villige å gå. Og hvordan dem er flinke i å "hjernevaske" folk som har kommet ut av vanskelige situasjoner.

 

Men favorittene mine er Eric, Lafayette, Jason, Andy, Bill og Jessica.

 

Sitter å ser igjennom sesong 1 på bluray for tiden. Herlig å se episodene med sånn kommentator-video som popper opp i rolige scener(som jeg ikke har noe imot blir "plaget" på den måten), hvor Lafayette snakker til oss liksom. Også kommer det sånne små reklamer og kart over Bon Temps til tider. Mye detaljer fra episodene som man kommer over. Som at det er en figur av en hund på peisen til Sam før vi finner ut at han er en "shapeshifter".

Endret av Empire of Maury
Lenke til kommentar

The queen er ca 500år ish ...

Regner med at det var en typo og at du mente 5000 år. Eric er jo over 1000 år gammel og Godric var over to tusen år gammel. Jeg vet ikke hva bøkene sier, men i serien er det iallefall det som stemmer.

 

Det at Jason er "så dum"(mer lettlurt eller lett å manipulere), er noe karaktern alltid har vært. Og det er liksom sjarmen til den karaktern. Synes karaktern ikke er filler, da synes jeg dere burde se på andre karakterer før Jason. Det med Fellowship of the Sun og Jason så jeg også på litt som en fremstilling av relgiøse meningheter, i hvor langt dem er villige å gå. Og hvordan dem er flinke i å "hjernevaske" folk som har kommet ut av vanskelige situasjoner.

Det er greit nok at Jason skal være lett påvirkelig og litt lettlurt, men personlig synes jeg han bare virker som en idiot som ikke klarer å tenke på egenhånd. Det krever liksom ingenting av motparten (Fellowship of the Sun) å overbevise han om noenting. Når han er broren til en som Sookie og faktisk har vært borti i et par vampyrer selv synes jeg det var latterlig at han bare diltet etter. Joda, han hadde noen ansiktsutrykk som sikkert skulle fremstå som betenksomme, men igjen; det gikk for lett.

Lenke til kommentar

Regner med at det var en typo og at du mente 5000 år. Eric er jo over 1000 år gammel og Godric var over to tusen år gammel. Jeg vet ikke hva bøkene sier, men i serien er det iallefall det som stemmer.

 

Ikke en typo nei. Dronningen er ca 500 år, og mye yngre enn Eric. Det sier hun jo til å med selv i serien. Husker ikke ord for ord hva hun sa, men det var noe ala dette.

 

"You may be the oldest vampire in my Queendom Eric, but I could have your fangs as ear rings if I wanted to"

 

Dette sier hun av den enkle grunn av at selv om Eric er fysisk sterkere enn det hun er, så har hun mye mer makt.

 

Grunnen er at Eric ikke er så int. i politikk som det dronningen er. Alt dette er også bedre forklart i bøkene. Godric bla.a ble beskrevet som den eldste vampyren "in the new world" altså USA.

 

Hopp til 2:27 i denne videoen, så sier hun det jeg nevnte lengre oppe.

http://www.youtube.com/watch?v=Nf4poO_4DRk

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...