Gå til innhold

True Blood - Alle sesonger (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Så de 2 sesongene av True Blood i fjor vinter i ett, og i år klar for å følge serien "live". Fin sommerunderholdning.

 

Mener å ha hørt at Lincoln fra Prison Break skulle være med, men så han ikke i promoen, har jeg tatt feil?

Endret av Teipball
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

True Blood

Er ferdig med sesong 2 nå og har veldig blandede følelse for serien. Elsker selve konseptet og universet som er skapt med vampyr hotell, vampyrske politikere, tru blood, ”rasisme” mot vampyrer og visa versa og alt det. Shapeshifterene og varulvene og gud vet hva som finnes har jeg heller ikke noe imot og så vidt jeg har forstått vil vi også se mer til disse i videre sesonger.

 

Hoved problemt med serien for meg er at den har så mange utrolig kule karakterer som vi nesten ikke ser snutten til, imens hovedpersonene er noen av de kjedligste og mest irriterende karakterene i hele serien. Jeg finner meg selv i flere tilfeller bare rett og slett sitte å dille med noe annet mens serien går igjennom kjedlig scene etter scene mens jeg venter på at de scenene som faktisk er interessante skal dukke oppe. I det ene øyeblikk har vi noe av det råeste jeg har sett på TV med Eric som river opp en fyr i filler og i det andre er det tilbake til sookie’s og bill’s twilight romanse hvor de ligger i en seng og snakker om følelsene sine. Sookie har også bare blitt mer og mer irriterende ut i serien og kjefter å gnåler hele tiden virker det som. Ekstra ille er det jo også at ho alltid skal ordne opp med alle og alle synes hun er så spesiell og ho skal alltid snakke høyt å være”senter of attention”. Off nei jeg blir helt svett av den kjerringa, hun klarte til og med å snike seg inn i den beste scenen i showet når eric sier farvel til godric.

 

Bill er ok når han ikke er med sookie eller snakker om hvor mye han elsker henne, som ikke er så veldig ofte. Tara er vel den verste, herrejesus sier jeg bare hun får meg til å brøle de styggeste ting til tv skjermen og den tiden hun er på skjermen bruker jeg til å fantasere om hvordan jeg kan torturer henne til døde. Lafayette er vel den eneste kule mørkhudede personen på serien bare veldig synd at Eric og de ikke turna han, liker han ikke helt etter alle traumene han har fått etter å ha vært fanget men det er helt klart forstålig. Eric og Pam liker jeg også ganske godt de funker veldig bra sammen kanskje ikke som elskere men de har helt klart ett sterkt bånd, håper bare pam får litt mer screen time fremover. Det at handlingen stort sett tar sted i redneck land er også litt kjipt hadde vært mye mer spennende å se hvordan vampyrene klarer seg i mer urbane steder, synes ikke helt den bondeknøll dialekten passer helt på vampyrene heller men man blir vant til det.

 

Serien er i det minste på bedringens vei med at vi får se flere og flere interessante karakterer, hvordan jeg kom igjennom de 2-3 første episodene aner jeg ikke men jeg er delvis glad jeg gjorde det. Jeg sier delvis for noen ganger skulle jeg ønske jeg ikke ble avhengig av denne serien fordi den bringer ut så mye frustrasjon og sinne av meg til tider at jeg nesten skulle ønske jeg aldri hadde begynt å se den. Men det er jo så klart noe positivt med serien ellers så hadde jeg ikke sett på den, Orgins historien til Bill og Eric var utrolig gode og rørende. Bills maker er også en utrolig karakter, må si jeg virkelig ]likte henne og for min del kunne han bare dritt i sookie og stukket av med ho absolutt elsker flashback scenene mellom dem.

--------------------------------------------------

post-132384-1275339122,1486_thumb.jpeg

--------------------------------------------------

Innføringen av Jessica ga også sesong 2 en veldig fresh start og det er veldig interessante å se hvordan en ny vampyr utvikler seg. Kjærlighet scenen hennes med han fyren er også veldig søt, vi får akkurat nok dose av de til at de ikke blir helt cheesy som bill og sookie. Og de er jo bare så uutrolig søte sammen, den scenen hvor de elsker til ”bleeding in love” var utrolig romantisk…åhh *sukk* :love: Håper de ordner opp i sesong 3.

 

Sesong 2 var alt i alt bedre en sesong 1 det skjedde endelig mer og det var deilig å komme litt vekk fra den gudsforlatte hjembyen, jeg brydde meg ikke så veldig mye om plotte med Maryann og slet derfor veldig med å komme meg gjennom de siste episodene hvor dette ble hovedplotte, jeg er glad vi er ferdig med det. Likte dåg den lille team upen med Jason og Andy og fikk veldig sånn zombie survivel følelse av plotte deres, bare litt trist at skaperne av serien valgte en enkel happy ending på det hele. Alt i alt så synes jeg sesong 2 var mye bedre en sesong 1, men ting ble veldig rotete på slutten og det skjedde en del dull ball. Cliffhangern var også litt skuffende. Håper vi får se mer til de kule vampyrene og nye skapninger i sesong 3 og mindre redneck hverdags liv og ”sookies saves the day” greier.

 

TL:DR much? Ble en del men har veldig mange meninger om showet så sånn blir det.. :p

Endret av Carlgutt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...