Gå til innhold

jeg har et kjempe problem!

NasX

Anbefalte innlegg

dette føI går kjørte jeg på default setting i bios (1250Mhz) så det er ikke noen grunn til at problemet ligger der. Men hva vet vel jeg. Har aldri vært borti r.

Det kan ikke være riktig biosoppsett hvis du kjører en xp 2600

@ 1250 Mhz på default settings !

Da tror jeg at du skal finne deg nyere bios !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er et lite beskrivende emnefelt. Det burde kanskje heller stått noe sånt som; "Ustabil maskin - hva kan være galt?"

Anyways, jeg synes det er tåpelig å klage på slikt når det gjelder en ny bruker. Han har jo bare 12 poster - må da kunne se litt gjennom fingrene.

Selv gjør jeg som følger;

1. Jeg poster aldri bare for å si at emnefeltet er dårlig.

2. Hvis jeg derimot kan hjelpe, så slenger jeg alltid på noen kommentarer om bruk av emnefelt osv.

Et annet eksempel er avatarer. Jeg klager aldri på for store avatarer i en tråd - da sporer bare diskusjonen av (slik som denne tråden) Jeg sender heller en PM.

Men til deg med den ustabile maskinen.. Har du oppdatert bios? Jeg har nemlig hørt om flere med nForce2-kort som har måttet gjøre dette for å fikse visse problemer. Det er i hvert fall verdt et forsøk. Ellers hørtes det merkelig ut.. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Nei, det er ikkje feil kategori, men det er noken små sjefer her som vil vise seg litt. Desverre nok, det gjer forumet til ein kvalm plass (når man møter på sånne finsefine nerder som må ha ALT på rett plass) .  

Noken som har problemer med pc'n... og spørr etter hjelp... også første svaret dei får er at dei forumulerer topic feil. Yikes

UFO = GPP

Så alt skal godtaes uten kommentarer? Er du ikke enig at bruken av emnefeltene har sklidd ut skikkelig det siste halve året? Og er det så sinnsykt vanskelig å bare skrive et saklig og beskrivende emnefelt?

Jeg er veldig for den "omformuler og prøvd på nytt". Klart det skal være litt høyde under taket, men ting bør ikke få lov til å skli av gårde. Da kommer "vi" sannsynligvis til å tape folk som sitter inne med mye kunnskaper... og forumet blir mer og mer verdiløst.

helt enig der :yes:

hvis folk hadde blitt flinkere til å poste riktig sted med et emnefelt som virkelig har noe med saken å gjøre så tror jeg det ikke hadde blitt "10 like" poster samme dag, for det er veldig mye som går igjen og igjen og for guds SKYLD må folk lære å SØKE litt før man spør

det jeg prøver å si er at hvis folk blir flinkere med emnefelt, og å poste riktig sted, så blir det MYE LETTERE å søke på ting også! som igjen gjør det MYE LETTERE å finne svar, vil jeg nå tro i hvertfall :shrug:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Drit i Topicdiskusjonen, her er kanskje svaret på problemet ditt:

Høres helt likt ut som mitt problem med samme maskin....

Du prøver å kjøre med integrert grafikk, eller?

Skulle hatt specsa på resten av hardwaren du satte inn i kabinettet, men: Om det du har er TwinMOS pc2700 Ram, kan det være problemet. Hovedkortet, eller, det integrerte skjermkortet på dette, takler ikke den ram'en, og gir akkurat de symptomene du nevner...

har akkurat returnert min rambrikke, og venter på en ny pc3200 m/winbond som etter sigende skal føncke....

Se forøvrig strengen på

http://www.barebone.no/cgi-bin/yabb/YaBB.c...;num=1044218854

-even.

OG: NB: TwinMOS pc2700 ram'en min funket helt ypperlig på en annen maskin, og på Shuttle'n om jeg brukte et annet skjermkort enn det integrerte...

KONKLUSJON: bytt ram, eller bruk et annet skjermkort enn det integrerte...

Lenke til kommentar

Det var da merkelig hvor nøye enkelte skulle vere, her er det en som trnger hjelp og ber om det, hva skjer jo over halvparten av innleggene dreier seg om emnefelt og annet vissvas hvist dere ikke er intresert eller rettere sagt istand til å hjelpe så HOLD KJEFT. Om emnefeltet eller andre ting er feil er det ikke deres sak det er det moderatorene som tar seg av, fjortispoliti er ikke innført her på forumet.

Lenke til kommentar

Enig med dere der gutter. Emnefeltet bør brukes riktig. I alle fall gi en god indikasjon på hva det gjelder.

Og hvis ingen hadde protestert på emnefelt i det hele tatt hadde vell ingen i det hele tatt brydd seg om å skrive ordentlig overskrift heller da.

Så selv om det er irriterende å få som svar feil emne, eller feilposta, så har di faktisk et prinsipielt poeng, og det er faktisk at emnet er feil.

Personlig så kan akkurat det emnet som nasx posta bety hva som helst.

Derfor er det villedende.

Lenke til kommentar

Svar til NasX....ein av de få

eg har hatt slike skjermer med " Dumping av fysisk minne" mange ganger sjølv....problemet mitt var at eg hadde overklokket for masse...gidda ikkje prøve å OC meir ved å øke Core-Voltage...men satt den på eit rimelig nivå og får aldri den skjermen igjen....

men om du setter CPUen på orginalsetting skal det jo gå bra..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...