Gå til innhold

Canon 28-135mm vs Sigma 18-200

Anbefalte innlegg

hei

Jeg har en bror som er i USA disse dagene, så jeg tenkte han kunne ta med hjem en ny linse til meg. Men er blitt veldig i tvil hvilken. Først hadde jeg slått meg til ro med Sigma sin 18-200 med optisk stabilisator, men så har jeg lest litt om Canon sin 28-200. Det jeg er på utkikk etter er en linse som kan erstatte de 2 jeg har nå (kit linse 18-55 og 70-300. Jeg ønsker en linse jeg kan bruke inne (vidvinkel) og ute (noe zoom) uten å måtte bytte linse. Tar mest bilder av barnene mine, inne og ute.

PS: jeg har et eldre Canon eos300d.

håper dere kan komme med noen ideer og seriøse meninger.

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke helt enig med snOdig. Det avhenger nemlig av hvor mye du jobber i området under 28mm. Jeg har ikke hatt behov for noe under 28mm siden påske, for jeg har lagt opp bildene mine til å passe til det uttrykket jeg har valgt med optikken. Jeg tar ikke bilder av hva som helst.

På julaften kan du bare smekke på kitzoomen igjen, og den veier så lite at du kan ha den liggende som nødvidvinkel i kamerabag-en. Det var også min tanke med min normalzoom, men jeg ser at den ligger mer og mer hjemme. For meg holder det med 28+50+105. Kanskje det holder for deg også? Men den behovsanalysen er det bare du som kan foreta ved å kikke på dine egne bilder. Føler du at du ikke trenger vidvinkel kan du selvfølgelig kjøpe noe snevrere.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...