Gå til innhold

Lagrer 1,5 TB på en harddisk


Anbefalte innlegg

Nå venter jeg bare på resultatet av denne firmwaren.

 

Dette så jeg kan plante 5x1.5TB(Raid5) disker i min nye 6TB x4 mATX fil(+)server, som jeg bestilte fra Netshop i kveld. Den skal evt. ha en 1-2x30/32GB SSD(evt. raid0) som system disk og alt skal kobles på et high-end SAS 8P Raidkontroller kort. Da får jeg endelig pensjonert min gamle S478 P4 NW-C med 4*500GB(samsung) og 6*200GB(seagate) i mitt kjære stacker kabinett som har jobbet trofast 24/7 uten en eneste hikke i 5-6 år nå.

 

Tilbud på 40% rabatt på denne:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=96093#

Samt denne:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=52725

+2 av Disse: (8GB)

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=115174

(alt kjøpt på superweekend hos Netshop nå)

 

Gir meg plass til 5 disker :) i en stillegående mATX basert på AM2+(for DDR2 og god tilgang på mATX kort med gode chipsett) med 4x laveffekt Deneb(gjenstår å se, mulig jeg bruker en x4 Phenom 9950 som jeg har i skuffen, undervoltet). En Mist 600W skal få æren av å holde den oppe 24/7. Så gjelder det bare å finne et superdupert NIC for å få maks nettoverføring.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm du kunne jo lagt ut all info om systemet ditt og deg(dog pm på dette) så kunne kanskje en av oss ringt Seagate og utgitt oss for å være deg, din far, din bror osv(pga engelsk taleevne osv.) bare for å få dette testet og gjennomført? For din del og vår del :) De fleste av oss kan ringe utenlandske leverandører fra jobb(hvertfall vi som har ansvar for hardware eller innkjøp mm).

 

Altså en detaljet beskrivelse av problemet og ditt system, samt nødvendig personalia på PM. Så kan en annen kjøre saken som mellomledd mellom deg og Seagate, og krever de tester mm. så utfører du dem.

 

EDIT:

Se to poster ned for et mer fornuftig forslag.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hmm du kunne jo lagt ut all info om systemet ditt og deg(dog pm på dette) så kunne kanskje en av oss ringt Seagate og utgitt oss for å være deg, din far, din bror osv(pga engelsk taleevne osv.) bare for å få dette testet og gjennomført? For din del og vår del :) De fleste av oss kan ringe utenlandske leverandører fra jobb(hvertfall vi som har ansvar for hardware eller innkjøp mm).

 

Altså en detaljet beskrivelse av problemet og ditt system, samt nødvendig personalia på PM. Så kan en annen kjøre saken som mellomledd mellom deg og Seagate, og krever de tester mm. så utfører du dem.

Melder du deg frivillig? :p

Lenke til kommentar

Vel jeg har litt tid til overs i Desember og nå til uken og har selv interesser i denne disken og synes det er for dumt at du skal skvises ut av saken på denne måten. Jeg kan si det som det er, at jeg er en bekjent av deg som presenterer nødvendige faktaopplysninger for at du skal få tilsendt firmwaren for å teste ut dette. Og at vi er flere som ikke er helt fornøyd med behandlingen du har fått.

 

Samtidig kan jeg ta en liten runde med dem på dette med Garanti, siden de virker veldig diffuse på hva som er garanti og ikke.

 

/Theo

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Begynner å bli lei nå.

Jeg har fått ny firmware. Men det kom noe info med som sa:

 

Upgrade file for Seagate ST31500341AS SD1A

Use for 9JU138 -300 and -336 part numbers only (firmware SD15 -SD19). DO NOT use on any other part number or firmware.

 

Men min disk har ikke firmware SD15 -SD19

 

Dette er min disk:

S/N: ************

ST31500341AS

P/N: 9JU138-568

Firmware: SD37

 

Tror ikke det er lurt å ta sjansen på legge inn den jeg har fått. Har sendt Seagate enda en mail :realmad:

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Fikk svar på mailen i dag. Seagate sa at jeg kunne prøve med firmwaren jeg hadde fått tilsendt.

 

Så nå har jeg lagt inn nytt firmware. Har hatt det på disken ca siden klokka 18. Og har spilt musikk fra disken siden da. Har enda ikke hatt "freeze-problem". Men jeg har jo bare testet i 45 min. Tror og håper at disken er i orden.

 

*holder dere oppdatert*

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Da er 5*1,5TB bestilt fra datakjeden :D . Da blir det ny x4 filserver i mATX format til jul :xmas: .

 

EDIT:

Kan du legge ut den firmwaren du har fått et sted på nett, JFM?

 

Jeg kan godt gjøre det. Men jeg leste en plass at man ikke burde bruke firmware sendt fra andre forbrukere. Fordi at det kan skje at firmware ikke passer til f.eks akkurat DIN disk...

 

 

 

 

Egentlig så har jo jeg firmware som ikke hører til min disk nå.

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...