robiwan Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Enig den Simen, nesten så jeg vurderer å kjøpe to. Men tipper at jeg legger inn bestilling på en i løpet av uka, satser på at Seagate får fikset feilen med FW oppdatering. Hvis de ikke skulle klare å få fikset problemet med FW-oppdatering får jeg heler bruke disken til mindre mediafiler og annet. For problemet gjelder bare større mediafiler? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Enig den Simen, nesten så jeg vurderer å kjøpe to. Men tipper at jeg legger inn bestilling på en i løpet av uka, satser på at Seagate får fikset feilen med FW oppdatering. Hvis de ikke skulle klare å få fikset problemet med FW-oppdatering får jeg heler bruke disken til mindre mediafiler og annet. For problemet gjelder bare større mediafiler? Nei. Det gjelder browsing, musikkspilling (ja, .mp3-filer på 4mb), filmspilling og noen mener også at dette går ut over kopiering til og fra disken... Har foresten sendt ny mail til Seagate om å få ny firmware... Endret 2. desember 2008 av JFM Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Nei. Det gjelder browsing, musikkspilling (ja, .mp3-filer på 4mb), filmspilling og noen mener også at dette går ut over kopiering til og fra disken... Oj, det er så ille! Trodde det bare gjaldt større filer. Er det sånn at du angrer på at du kjøpte disken? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Nei. Det gjelder browsing, musikkspilling (ja, .mp3-filer på 4mb), filmspilling og noen mener også at dette går ut over kopiering til og fra disken... Oj, det er så ille! Trodde det bare gjaldt større filer. Er det sånn at du angrer på at du kjøpte disken? Neida, er ikke så ille at jeg angrer. Men det skjer jo ikke hele tida heller. Alt fra 0-7 ganger om dagen, avhengig av hva du gjør på maskinen. F.eks så spiller jeg musikk fra den disken, så det hender at musikken "hakker". Dersom jeg får skikkelig firmware til den så vil jeg si at dette er en kjempe-disk. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Hvis firmwaren fikser problemet så kjøper jeg straks 3 stk på dette tilbudet og setter i R5 i filserveren. Endte med å kjøpe 2*1TB Samsung til PCen siden Seagate 1.5TB 7200.11 var treg til markedet og det angrer jeg ikke på, de diskene er lynkjappe. Ellers er jeg mer spent på Seagate 1.5TB 7200.12, men hører ingenting om når den kommer. Endret 2. desember 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Det har også vært musestille angående 1,5 TB fra andre produsenter. Hadde vært fint med litt valgmuligheter på den størrelsen. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Jeg kommer i hvert fall ikke til å vurdere disken før jeg blir trygg på at det ikke er noen problemer med den. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Kanskje vi alle skulle spammet Seagate litt slik at de som eier disken her får testet firmwaren før Netshop tilbudet går ut? Personlig skulle jeg dog helst hatt Samsung med 1.5TB da Seagate har vært utrolig kjipe på garantien for de som har trøbbel med 1.5TB utgaven. 5 års Garantien til Seagate har vært det som i noen tilfeller har tippet meg vekk fra Samsung, men når den behandles dårlig vil jeg heller ha Samsung. Endret 2. desember 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Brian Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Kommer det en Samsung F1 1,5tb disk ut kjøper jeg den tvert fremfor seagate. Har to stk terradisker fra F1 serien i pc'n og de er utrolig kjølige og stille, perfekte lagringsdisker. Litt merkelig at ikke flere produsenter kommer med disker snart, seagate har jo hatt sin disk ute en stund nå, så rart de ikke følger opp. Endret 2. desember 2008 av Brian Lenke til kommentar
JFM Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Kanskje vi alle skulle spammet Seagate litt slik at de som eier disken her får testet firmwaren før Netshop tilbudet går ut? Problemet er at man må legge ved serienummer, firmware verson osv. når man ber om ny firmware. Og det går nok ikke at jeg gir dere den infoen. Så får seagate samme disk-info fra 10 forskjellige personer... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 nei det måtte være for å purre på din henvendelse Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Gjelder problemet også for siste revisjoner av diskene, de som er i salg nå? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Det har også vært musestille angående 1,5 TB fra andre produsenter. Hadde vært fint med litt valgmuligheter på den størrelsen. Ja, jeg vet, venter på Hitachi, evt Samsung, dårlig at de andre produsentene ikke er på banen. Trenger nye disker.. AtW Lenke til kommentar
JFM Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg har fått mail fra Seagate: Dear Jørn Fyhn Mortensen, Thank you for contacting Seagate tech support. There are some thing that we need to check with your system to be able to fix the issue that you are having with your drive. please call into out tech support dept. for further assistance. If there is anything else that we can help you with, please let us know. Nathan M. Seagate Tech Support Phone: 800-732-4283 (North America) 00.800.4.SEAGATE (Europe) 1 800 759 109 (Asia, Australia and New Zealand) Web: www.seagate.com/support/index.html Må vel ringe dem i morgen? Dumt at de ikke bare kunne sende meg ny firmware Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Merkverdig at de i det minste ikke kunne sendt deg instruksjoner på hva de vil sjekke og firmware. Drive å ringe til utlandet for dette? Hva i alle dager er de redde for når de ber folk ringe globalt i dagens internettverdenen? Nesten så jeg hadde bedt forhandleren ta denne saken mot Seagate. Endret 3. desember 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
JFM Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Mhm Synes det er dårlig gjort. Ender med at jeg må ringe til utlandet å snakke engelsk. Og jeg suger i engelsk. Kanskje jeg skulle sende dem en mail å si at jeg ikke vil ringe dem, at jeg heller vil svare på spørsmålene over post? Endret 3. desember 2008 av JFM Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Det burde være fult mulig, evt. via msn. Alt annet er hårreisende for en global leverandør i 2008. Det virker som de gjør seg vansklige her for å få folk til å backe unna, og det liker jeg ikke. Endret 3. desember 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Mhm Synes det er dårlig gjort. Ender med at jeg må ringe til utlandet å snakke engelsk. Og jeg suger i engelsk. Kanskje jeg skulle sende dem en mail å si at jeg ikke vil ringe dem, at jeg heller vil svare på spørsmålene over post? Jeg ville bare kontaktet den norske butikken du handlet hos og bedt dem fikse det. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Men hva om de bare sender meg en ny disk med samme problem? Noen som har erfaring med slike ting hos amentio.no? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Det burde være fult mulig, evt. via msn. Alt annet er hårreisende for en global leverandør i 2008. Det virker som de gjør seg vansklige her for å få folk til å backe unna, og det liker jeg ikke. Fikk det inntrykket jeg og. At de prøver å lage det mest mulig tungvindt. Jeg avventer kjøp av 1,5TB disk til problemene er ryddet opp i ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå