cruzader Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) er jo the perfect storm odds for at feilen skal intreffe, f.eks må du ha slått av disken etter akkurat 320/321 oppføringer i loggen for at du skal ha en fortsatt liten sjanse for at det skal oppstå når du slår den på igjen. mener huske det var 512entrys før loggen restarter og vanlig read/write føres vell ikke opp. Endret 29. januar 2009 av cruzader Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) er jo the perfect storm odds for at feilen skal intreffe, f.eks må du ha slått av disken etter akkurat 320 oppføringer i loggen for at du skal ha en fortsatt liten sjanse for at det skal oppstå når du slår den på igjen. Vi vet ingenting om hvor ofte det skrives til loggen, og således kan man regne det som like sannsynlig at siste linje er 320 som enhver annen linje (det forutsetteer at man skriver endel mer enn 320 linjer per av/syklus eller at loggen ikke slettes på hver av/på syklus, og at loggen har 320 linjer som tidligere har blitt skissert)). Om man regner med det er det langt fra noen perfect storm odss. Da er det over 50% sannsynlig at disken bricker i lpet av et år om man slår av maskinen hver dag. AtW Endret 29. januar 2009 av ATWindsor Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg har mine maskiner på hele døgnet, med unntak av en barebone og laptops etc. Med nyere teknologi er de såpass flinke til å spare strøm uansett og jeg beskytter alle 24/7 med UPS. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 når seagate gjenskapte problemet hos seg var det visstnok 4 faktorer som måtte treffe samtidig, log på 320 var den de brukte som eksempel for og vise oddsen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 når seagate gjenskapte problemet hos seg var det visstnok 4 faktorer som måtte treffe samtidig, log på 320 var den de brukte som eksempel for og vise oddsen. Og som nevnt, sannsynligheten for et slikt log320-problem er faktisk ganske høy når det går litt tid. Om det er et annet problem som er det reelle, som har liek høy sannsynlighet, så er allikevel sannsynligheten relativt stor. AtW Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) har ihvertfall vært lav nok til og holde feilprosenten på 4% skal vi tro seagate sine tall, men endel bricket jo også på at folk kjørte feil firmware lol at log320 alene ikke er så veldig lav odds er jo sant, men det er jo bare en av 4 ting som samtidig må inntreffe. men problemet skal jo nå uansett være fikset. Endret 29. januar 2009 av cruzader Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 har ihvertfall vært lav nok til og holde feilprosenten på 4% skal vi tro seagate sine tall.men problemet skal jo nå uansett være fikset. 4% på så kort tid, på et problem som har like stor sannsynligt for å skje i et gitt tidsintervall er ikke lavt, det er ganske høyt. AtW Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 4% er ikke akkurat så veldig høyt heller, ikke store forskjellen fra det som blir sett på som en "problemfri" modell. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) 4% er ikke akkurat så veldig høyt heller, ikke store forskjellen fra det som blir sett på som en "problemfri" modell. Hvor lenge har denne firmwaren hvert ute? En måend eller noe? 4% på den tiden er langt langt høyere enn en normal "problemfri" HD har i feilrate. I tilegg har man jo de andre feilene som kan oppstå med en disk i tilegg. Så selv om det skulle vært det samme, er allikevel sansynligheten for feil det dobbelte. AtW Endret 29. januar 2009 av ATWindsor Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 firmwaren som er regnet som endelige fiksen har vell vært ute en uke. første firmwaren var litt forhastet ut siden seagate sine advokater presset på og kontrollerte ikke engang om det var riktig firmware før prøvde oppdaterte. så folk som tok feil firmware og bricket disken sin på den måten hjalp ikke akkurat på feilprosenten. 4% var tallet seagate gidde totalt for 1.5tb modellen, ikke bare fra firmware problemer. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hvor kan man leste ned siste og beste firmware? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Bump på spørsmålet til jfm. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Har venta på svar fra Seagate i en uke nå. Vil ha ny firmware på min nyeste disk som jeg fikk i erstatning for den gamle Endret 7. februar 2009 av JFM Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Det er dårlig. Men min har gått til H.... Får bare opp "pri master hard disk: S.M.A.R.T. BAD, backup and replace" Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Har venta på svar fra Seagate i en uke nå. Vil ha ny firmware på min nyeste disk som jeg fikk i erstatning for den gamle Firmware ligger på seagate.com http://seagate.custkb.com/seagate/crm/self...sp?DocId=207957 Man trenger bare å google Endret 7. februar 2009 av Nizzen Lenke til kommentar
JFM Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Har venta på svar fra Seagate i en uke nå. Vil ha ny firmware på min nyeste disk som jeg fikk i erstatning for den gamle Firmware ligger på seagate.com http://seagate.custkb.com/seagate/crm/self...sp?DocId=207957 Man trenger bare å google Takk. Den passer på Firmware: SD19 ikke sant? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Da har jeg kjørt firmware som linket til to poster opp. Har hatt det i snart 2 mnd. Konklusjonen er som følger: Jeg hater denne harddisken. Den restarter fortsatt under bruk, den fryser, den bråker. Og på toppen av kaka så klarer den å få spill, som kjører fra en annen disk, til å fryse i opptil 5 sek (hører at den restarter da) Edit: Noen som har og kan sende meg et firmware som dere får til å funke? Edit2: Fant ut at Seagate har kommet ut med enda en ny verson av firmware. Jeg har i 2 mnd kjørt SD1A. Men nå ser jeg at de har kommet med SD1B til min disk. Synd jeg ikke får oppdatert før etter påske... Endret 2. april 2009 av JFM Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Det er en ST31500341AS, right? I så fall: Send den inn igjen. Jeg kjøpte 4 stk. den 19.03 fra Netshop. To har CC1H og to LC1A (enda nyere). Ingenting å utsette på dem. Dette var rett før Netshop fikk inn ny forsyning, så jeg var litt nervøs. Send inn disken din og krev NY. Kan ikke tro annet enn at alle nyere disker har CC1H eller nyere firmware. Endret 5. april 2009 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
JFM Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Problemet mitt er at jeg har fylt disken. Og om jeg sender den inn så har jeg ingen plasser å lagre att jeg har på disken nå Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg har disken med CC1H firmware. Men jeg sliter med freez og klikkelyder. På hjemmesiden til Seagate hvor man kan laste ned SD1B står det: Note: If your drive has CC firmware, your drive is not affected and no further action is required. Attempting to flash the firmware of a drive with CC firmware will result in rendering your drive inoperable. Hva skal jeg gjøre? /Todda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå