Theo343 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Det må gå på modellnr ja JFM. Men avventer kjøpet til du har testet litt mer. Kan ikke ha en passe dyr filserver som henger på diskene innimellom. Endret 10. desember 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
JFM Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Det må gå på modellnr ja JFM. Stemmer det ja... Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Interresant diskusjon. Jeg har nettopp mottatt en 1,5TB disk fra netshop og håper jeg ikke støter på noen problemer! Jeg sjekka bare en test av harddisken før jeg bestilte, og så folk har problem med den etter kjøpet. Typisk ikke sant? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Har du noe mer å melde i dag JFM? Skal jeg rekke juleposten må jeg bestille tidlig i dag. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg har ikke merket noe fysing og lagging enda... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Ok Og du tror du normalt sett ville merket noe innen denne tiden? Altså du har hørt på musikk i flere timer, sett på filmer el? Kan du prøve å skrive til disken samtidig som du lytter til musikk? Noen mener det er Write Cache som er problemet. Sjekk også om ny firmware evt. disabler write cache. Endret 11. desember 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
JFM Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) I går så hørte jeg på musikk i ca 3-4 timer. Jeg så også på film fra den (to timer). Og i tillegg til det så kopierte jeg inn saker og ting mens jeg hørte på musikk og så film. Så jeg tror disken er i orden... Endret 11. desember 2008 av JFM Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Det hørtes bra ut, da kjøper en eller to slike idag.... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Ok Det eneste jeg er litt skeptisk til er om den spesifike firmwaren disabler mulighet for write cache. Dette siden jeg har leste enkelte rapporter om at Write Cache skal være defekt på denne disken. Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Noen flere som har fått testa denne disken nå? Fikk min i går men har ikke fått satt den inn i serveren min enda. JFM(eller noen andre hvis dere vet) hva slags informasjon måtte du gi til seagate for å få ny Firmware? Tenkte jeg kunne skrive av denne før jeg installerte den, så slapp jeg å ta den ut hvis jeg trengte ny Firmware. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Jeg skrev alt som stod på lappen på disken Endret 17. desember 2008 av JFM Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 JFM: Har du fått sjekket om write caching blir disablet med den nye firmwaren? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Har ikke det. Har ikke tilgang til den maskinen før fredag... Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Fikk min disk idag, men kan ikke se at jeg er så veldig fornøyd. I forhold til mine gamle spinpoint disker så knitrer den fælt, også kan man høre at den slår seg av og på hele tiden :S Lenke til kommentar
Brian Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Har du gummioppheng på disken? Hjelper en del på støyen i motsetning til ingenting. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Får du den karakteristiske klikkelyden innimellom? Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Noen som har noen bra forslag på hvordan jeg kan teste disken før jeg propper den full. Kan man bare sette på en lang playliste med mp3 eller sette på en film? Vil det i såfall hjelpe om filmen er stor(i størrelse) eller er det lengden av tid den skal konstant gi data som er problemet? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) HDtach og iometer er gode verktøy. Men det spørs hva du vil teste. Store Winrar arkiver er også en artig test. Kopiering av store mengder data mm. Teracopy er fint til å se hastighet på kopiering. Sjekk temps på disken mens den jobber hardt med fanspeed, sjekk prosessorbruk etc. Skal du forsøke å teste om den har hengproblemet bør du ha lange playlister med musikk eller se på spillefilmer fra disken. Endret 19. desember 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 HDtach og iometer er gode verktøy. Men det spørs hva du vil teste. Store Winrar arkiver er også en artig test. Kopiering av store mengder data mm. Teracopy er fint til å se hastighet på kopiering. Sjekk temps på disken mens den jobber hardt med fanspeed, sjekk prosessorbruk etc. Skal du forsøke å teste om den har hengproblemet bør du ha lange playlister med musikk eller se på spillefilmer fra disken. Tenkte først og fremst på å teste om den hadde disse beryktede hengproblemene(og derav oppgradere FW), går dette på tiden den skal streame data eller mengden data? Kan jeg sette på en playlist med mp3 eller må jeg se gjennom en hel DVD-R for å teste at den ikke henger? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Av tilbakemeldinger som kommer her er det tiden forløpig så får du forsøke å gjøre observasjoner på hva som ellers kan innvirke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå