Tredor Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Først av alt vil ikke datan starte. Når jeg i går prøvde å logge så kom den til "aktivere personlige innstillinger" og ikke noe mer..Sågikk jeg inn i sikkermodus.. og prøvde starte anti virus programmet og det sa at vil du at avast anti virus skulle søke virus og noe annet. og det starter på nytt og søker på windows mode.Så trykka jeg slett alt når spurte omg jeg ville slette filen eller slette alt eller ignorer så jeg trykka sletta alt. så når jeg skulle prøve å logge igjen så ..skjer dette... jeg trykker på brukeren OG i det jeg hører lyden man logger inn så logger den ut like fort .. og jeg tror gjennopretting av datan ikke virker pga det kommer blå skjerm og der står det "system feil" når jeg prøvde å trykke f2 får å komme inn i bios. Så hva skal jeg gjøre? SKal jeg sende den til service? eller har dere noen løsning? Hjelper det om jeg kjøper ny harddisk? tror den er fucka up. på forhånd takk! Endret 11. juli 2008 av Tredor Lenke til kommentar
se# Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Først av alt vil ikke datan starte.Når jeg i går prøvde å logge så kom den til "aktivere personlige innstillinger" og ikke noe mer..Sågikk jeg inn i sikkermodus.. og prøvde starte anti virus programmet og det sa at vil du at avast anti virus skulle søke virus og noe annet. og det starter på nytt og søker på windows mode.Så trykka jeg slett alt når spurte omg jeg ville slette filen eller slette alt eller ignorer så jeg trykka sletta alt. så når jeg skulle prøve å logge igjen så ..skjer dette... jeg trykker på brukeren OG i det jeg hører lyden man logger inn så logger den ut like fort .. og jeg tror gjennopretting av datan ikke virker pga det kommer blå skjerm og der står det "system feil" når jeg prøvde å trykke f2 får å komme inn i bios. Så hva skal jeg gjøre? SKal jeg sende den til service? eller har dere noen løsning? Hjelper det om jeg kjøper ny harddisk? tror den er fucka up. på forhånd takk! Hvis du vil ha hjelp vil jeg anbefale å starte med en ny beskrivelse av feilen. Sett opp punktvis: * Hva har du har du gjort (og hva var det du egentlig svarte ja til å slette) * Hva er sitasjonen nå? Du skriver i overskriften at den ikke starter, men lenger ned står det at du ikke kommer inn i BIOS, og for å få prøvd det må den jo starte. * Hva slags PC, hvor gammel osv. Er det fortsatt garanti på den så er det mye enklere å sende den inn. Må du betale selv skal det mye til før det lønner seg. * Hvorfor tror du det er harddiskfeil? Kommer du ikke inn i BIOS engang er det vanskelig å finne ut om det er noe galt med disken. Lenke til kommentar
e22or Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Først av alt vil ikke datan starte.Når jeg i går prøvde å logge så kom den til "aktivere personlige innstillinger" og ikke noe mer..Sågikk jeg inn i sikkermodus.. og prøvde starte anti virus programmet og det sa at vil du at avast anti virus skulle søke virus og noe annet. og det starter på nytt og søker på windows mode.Så trykka jeg slett alt når spurte omg jeg ville slette filen eller slette alt eller ignorer så jeg trykka sletta alt. så når jeg skulle prøve å logge igjen så ..skjer dette... jeg trykker på brukeren OG i det jeg hører lyden man logger inn så logger den ut like fort .. og jeg tror gjennopretting av datan ikke virker pga det kommer blå skjerm og der står det "system feil" når jeg prøvde å trykke f2 får å komme inn i bios. Så hva skal jeg gjøre? SKal jeg sende den til service? eller har dere noen løsning? Hjelper det om jeg kjøper ny harddisk? tror den er fucka up. på forhånd takk! http://support.avast.com/index.php?_m=know...kbarticleid=306 Kan du ha slettet noe med Avast, fikk virus varsel på Punkbuster Onsdag. Var ikke virus. Slettet heldigvis ikke noe, men innstallerte annen antivirus. Sympomet var att maskinen (Avast)låste seg. Endret 11. juli 2008 av pabjo Lenke til kommentar
Tredor Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) *Tror datan er infisert av virus og derfor kommer jeg ikke inn. Jeg svarte ja egentlig fordi jeg tenkte" jeg har ikke noe å tape jeg formaterer den uansett hvis det ikke virkere..men jeg det går ikke ann å formatere nå tror jeg:S *OKei kansje jeg brukte feil overskrivt.Sitvasjonen nå er at jeg kommer fram til der kor jeg kan velge brukere å logge inn.men når jeg logger inn så logger den like fort ut. Tror Det har noe med avast og gjøre tror den sletta noen viktige filer.Ikke sant jeg skal trykke f2 får å komme inn i BIOS og der kan jeg formatere *JEG har ganske usikker kor gammel datan er..men jeg skrive her ettervært når jeg finner fram infoen. *Tror Det er harddiskfeil fordi JEg er ganske sikker på at Anti virus programmet sletta Filer i WINDOWS mappen.Jeg vet ikke så mye om data.men jeg er ganske sikker at hvis man sletter noen viktige filer fra WINDOWS mappen så virker ikke datan helt som den skal! EDIT:Hvor mye tror du at det koste å sende den til service? Endret 11. juli 2008 av Tredor Lenke til kommentar
Tredor Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 http://support.avast.com/index.php?_m=know...kbarticleid=306 Kan du ha slettet noe med Avast, fikk virus varsel på Punkbuster Onsdag. Var ikke virus. Slettet heldigvis ikke noe, men innstallerte annen antivirus. Sympomet var att maskinen (Avast)låste seg. Kan det være at den låste datan min? Avast har ikke vært helt i vater i det siste. Lenke til kommentar
se# Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 *Tror datan er infisert av virus og derfor kommer jeg ikke inn.Jeg svarte ja egentlig fordi jeg tenkte" jeg har ikke noe å tape jeg formaterer den uansett hvis det ikke virkere..men jeg det går ikke ann å formatere nå tror jeg:S *OKei kansje jeg brukte feil overskrivt.Sitvasjonen nå er at jeg kommer fram til der kor jeg kan velge brukere å logge inn.men når jeg logger inn så logger den like fort ut. Tror Det har noe med avast og gjøre tror den sletta noen viktige filer.Ikke sant jeg skal trykke f2 får å komme inn i BIOS og der kan jeg formatere *JEG har ganske usikker kor gammel datan er..men jeg skrive her ettervært når jeg finner fram infoen. *Tror Det er harddiskfeil fordi JEg er ganske sikker på at Anti virus programmet sletta Filer i WINDOWS mappen.Jeg vet ikke så mye om data.men jeg er ganske sikker at hvis man sletter noen viktige filer fra WINDOWS mappen så virker ikke datan helt som den skal! EDIT:Hvor mye tror du at det koste å sende den til service? Hei Du formaterer normalt ikke i BIOS. Hvordan du kommer inn i BIOS varierer fra maskin til maskin, F1 er mye brukt, F2 er brukt, og det er mange andre alternativ også, men som regel står det hvilken tast du skal trykke idet PCen starter. Ut fra det du beskriver er det forøvrig litte sannsynlig at du trenger å gå inn i BIOS. Slette filer i Windows-katalogen kan få store negative konsekvenser og har du gjort det virker det som en sannsynlig årsak til feilen. Du sier ikke hviket operativsystem, men kjører du XP finnes det en Repair-funksjon som kanskje kan være til hjelp. Start opp med Windows-CDen som kom med maskinen og følg instruksjonene for å reparere din nåværende installasjon. Fulgte det ikke med Windows-CD så har maskinen sannsynligvis XP liggende pakket på et eget område på disken. Da må du finne bruksanvisningen til maskinen og finne ut hvordan du kommer inn i recovery-programmet som da vil være leverandørspesifikt. Hvis du ikke finner bruksanvisningen så prøv å google etter den, eller gå til produsentesn hjemmeside. Det finnes også beskrivelser på nette for hvordan bruke recovery-funksjonen i XP, ikke vanskelig å finne med litt søking. Får du den opp å kjøre igjen så kjør en virussjekk så raskt som mulig. Anbefaler egentlig ikke Norton, men de har pleid å ha en 30-dagers nedlastbar versjon av sin antivirus. Og det er et sted hvor det er lett å finne noe som funker OK. Når det gjelder innlevering så koster det gjerne pr time de skal jobbe, og er det ikke en garantisak blir det fort dyrt. Kjenner ikke priser, men du må nok regne med flere hundre pr. time. Og har du slettet filer selv kan det være vanskelig å forklare at det skal gå på garantien uansett hvor gammel den er. Bestemmer du deg for å levere inn og har noe viktig på disken så ta backup av det først. Det kan du gjøre ved å boote fra en CD (eller USB-pinne) og kopiere ut. Finnes flere Linuxer som kan gjøre jobben. Vil ikke maksinen starte fra CD må du inn i bios og sette bootsekvens. Mange eldre PCer kan ikke boote fra USB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå