robertaas Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Det er helt vanlig at det i visse områder er mindre "normalisert" risiko til visse tider av døgnet i større byer. Dette har ingenting med om Oslopolitiet har "gitt opp" å gjøre.Hvorfor ber da byrådet om å la private vaktselskaper gjøre jobben som politiet sier de ikke klarer?Hvis politiet hadde gitt opp deler av Oslo, så hadde de ikke jobbet i de områdene lenger. Men det gjør de. Allikevel prøver du å lure folk til å tro at de har gitt opp. Det er ren løgn robertaas. Jeg skjønner at her misforstås det med vilje gang på gang selv om jeg forklarer meg. Politiet er av og til innom og plukker opp noen, men de har ikke nok ressurser til å gjøre områdene så trygge at de ikke lengere må advare folk mot å bevege seg der. Dette gjelder parkområder som kommunen har satset på å pusse opp og som nå domineres av kriminelle. Du ønsker kanskje å leve i en by hvor det er sånn, men jeg og mange andre ønsker ikke det. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) De som tror oslo er en så forferdelig utrygg by. Hvor bor dere egentlig?Ganske så sentralt i Oslo. Merker hvordan situasjonen forverrer seg. Bare innen et par hundre meters radius har vi i det siste fått:-flere voldtekstforsøk -dramatisk økning i innbrudd -tiggende sigøynere -prostituerte -skyting om kveld og natt -sigøynere som sover og gjør fra seg i parkområde Gleder meg til en dag å flytte ut av slummen Oslo har blitt. Endret 19. juli 2008 av robertaas Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Det er helt vanlig at det i visse områder er mindre "normalisert" risiko til visse tider av døgnet i større byer. Dette har ingenting med om Oslopolitiet har "gitt opp" å gjøre.Hvorfor ber da byrådet om å la private vaktselskaper gjøre jobben som politiet sier de ikke klarer?Hvis politiet hadde gitt opp deler av Oslo, så hadde de ikke jobbet i de områdene lenger. Men det gjør de. Allikevel prøver du å lure folk til å tro at de har gitt opp. Det er ren løgn robertaas. Jeg skjønner at her misforstås det med vilje gang på gang selv om jeg forklarer meg. Politiet er av og til innom og plukker opp noen, men de har ikke nok ressurser til å gjøre områdene så trygge at de ikke lengere må advare folk mot å bevege seg der. Dette gjelder parkområder som kommunen har satset på å pusse opp og som nå domineres av kriminelle. Du ønsker kanskje å leve i en by hvor det er sånn, men jeg og mange andre ønsker ikke det. Har jeg noen sinne sagt at jeg ikke tror Oslo by kan være tjent med bedre ytelse fra politiet? Nei. Det jeg sier og argumenterer mot er at du bruker argumenter som ikke er sanne Skjønn det da... Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Regner med at det er drive-by skyting, gjengoppgjør med økser og sverd og åpent salg av 100Kg kokain også? Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Ufattelig at du klarer å mene at "poenget" ditt var noe absolutt uten relasjon til påstanden om dobbeltmoral fordi PST øker sikkerhetstiltakene rundt en statsråd som blir angrepet. Det jeg reagerer på er at et angrep på andre poltikere(Per Sandberg) blir stemplet som "tilfeldig", mens når man diskuterer angrepet på justisministeren er det plutselig en bevisst handling. En annen ting jeg synes er påfallende er hvor lett justisministeren ser på saken, istendenfor å møte seg selv i døra, dette har noe med at han har beskyttelse,noe den "vanlige" nordmann kan se langt etter. Når det er sagt, justisministeren fatter ikke enkeltvedtak i asylsøkeren. Norge er forpliktet til å gi asylsøkere individuell behandling. Forpliktet av FN? Etter å ha lest en del om FN i det siste og sett utviklingen til organisasjonen må jeg si at jeg begynner å gi rimelig beng i hva de mener, Norge skal ikke lide for at idealister skal kunne føle seg "snille", asylsøkere som denne mannen er en trussel for landets innbyggere og burde etter min mening ikke bli slippet inn i det hele tatt. Hvis man skal slippe dem inn er det helt klart at de trenger ekstra oppfølging, noe som burde resultere i at om slike asylsøkere får opphold er en slik person lik tre innvandrere uten spesielle psykiske lidelser. Får ikke akkurat det inntrykket når jeg leser denne tråden. Det har kanskje noe å gjøre med ditt politiske ståsted? Hva er egentlig så bra med å være politisk ukorrekt forresten? Det er bra å være politisk ukorrekt i mange saker fordi man faktisk bruker energi og tid til å lese seg opp i emnet og behandle ulike standpunkt. Istedenfor å godta etablerte "sannheter" som desverre ofte inneholder en stor andel løgner og forvreninger. Endret 19. juli 2008 av Dark Archon Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Det jeg reagerer på er at et angrep på andre poltikere(Per Sandberg) blir stemplet som "tilfeldig", mens når man diskuterer angrepet på justisministeren er det plutselig en bevisst handling. En annen ting jeg synes er påfallende er hvor lett justisministeren ser på saken, istendenfor å møte seg selv i døra, dette har noe med at han har beskyttelse,noe den "vanlige" nordmann kan se langt etter. Leste du i det hele tatt saken? Det var PST som vurderte at det kunne være et målrettet angrep, på bakgrunn av at angriperen skrek ut Storbergets navn. Det er ikke vanskelig å forstå at man kan frykte det. Etter å ha etteforsket litt fant de ikke grunn til fortsatt tro det. Er det den sedvanlige forfølger- og offersykosen rundt FrP du her forfekter? Du mener politiet vurderer saker forskjellig med bakgrunn i partifarge? Det er en meget sterk påstand du har null grunnlag for å hevde. Du vet for så vidt ingenting om hvor lett Storberget tar på saken, eller hvilken sikkerhet han for tiden har. Du virker også å overvurdere nivået på volden. Du uttalerer deg så å si utelukkende på sviktende grunnlag, med et surr av PSTs sikkerhetsvurderinger basert på faktiske hendelser som dobbeltmoral fra Storberget. Forpliktet av FN? Etter å ha lest en del om FN i det siste og sett utviklingen til organisasjonen må jeg si at jeg begynner å gi rimelig beng i hva de mener, Norge skal ikke lide for at idealister skal kunne føle seg "snille", asylsøkere som denne mannen er en trussel for landets innbyggere og burde etter min mening ikke bli slippet inn i det hele tatt. Hvis man skal slippe dem inn er det helt klart at de trenger ekstra oppfølging, noe som burde resultere i at om slike asylsøkere får opphold er en slik person lik tre innvandrere uten spesielle psykiske lidelser. Jeg nevnte ikke FN med et eneste ord. Norge har en rekke internasjonale forpliktelser, de flester stammer fra konvensjoner Norge har signert som er uavhengige av FN. Rettssikkerhetsprinsipper taler også for individuell behandling av slike søknader. Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) De som tror oslo er en så forferdelig utrygg by. Hvor bor dere egentlig? Bergen, men var der nå for en uke siden, klokken 4 om natten på Oslo S , skulle ta første toget hjem igjenn. Det var bare trist og en skam for nasjonen vår! Jeg så i løpet av 2 timer midt i Oslo sentrum 2 piller som ble tatt av rusete, der han ene gikk rundt å spurte tilfeldige, også meg om vann til å skylle ned pillen med, 5 meter fra døren til stasjonen, etter stasjonens åpningstid, rett forran vaktene, da gikk en hasj deal ned, med penger og fult synlig pose med grønnt. Så 2 slagsmål der 3 av 4 parter var ikke-vestlige innvandrere. Inne på stasjonen var det 2 grupper/"gjenger" ikke-vestlige innvandrere som skrek til hverandre og endte i det andre slagsmålet. Så sikkert 10-15 mennesker som lå strødd rundt på benker og i grøften i ruset tilstand. Og like mange tiggere bare rundt stasjonen. Det var heller ikke fritt for prostituerte som ikke brukte diskre metoder innenfor markedsføringen. Jeg mener ikke nødvendigvis at Oslo er en utrygg by, tror at mye av trøbbelet der må man selv ta iniativ til, men for et sted. Det ser slett ikke ut som en sivilisert vestlig by, det ser ut som et narkotika høl uten like. Dette er ingen bonus for turisme nei. Det er som sagt en skam for nasjonen, og selfølgelig alle de skikkelige folkene som bor i Oslo. Endret 20. juli 2008 av Ceburger Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Bom bomb badlilalight. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Det tas dop i en storby. Sånn er det bare. Oslo er trygg som bare pokkern. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Det tas dop i en storby. Sånn er det bare. Oslo er trygg som bare pokkern. "Firmaet mitt sender busser til hele Europa, men vi har aldri opplevd lignende tilstander noe annet sted. Hadde jeg fortalt om dette på spansk TV, ville folk trodd jeg var i Afrika, sier bussjåfør Jorge Muñiz Paredes til Aften" http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2545586.ece Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Det tas dop i en storby. Sånn er det bare. Oslo er trygg som bare pokkern. Er du ute etter klokka 10 på kvelden? Anbefaler deg å gå alene gjennom byen, sent natterstid, så skal vi se om du sier det samme da Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Det tas dop i en storby. Sånn er det bare. Oslo er trygg som bare pokkern. Er du ute etter klokka 10 på kvelden? Anbefaler deg å gå alene gjennom byen, sent natterstid, så skal vi se om du sier det samme da Jeg er 22 og bor i sentrum. Jeg går gjennom sentrum/grønland/løkka nattestid minst en gang i uka. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Da har du vært heldig hvis du ikke har blitt utsatt for noe, nylig en som ble banket med batong i det området, da han sa nei til å kjøpe hasj... Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Idiotisk å fremstille det slik. Det er han som har vært SYKT og unormalt uheldig, ikke jeg som har hatt flaks. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg er 22 og bor i sentrum. Jeg går gjennom sentrum/grønland/løkka nattestid minst en gang i uka. Personlig har jeg aldri opplevd noe "farlig" selv heller. Det betyr likevel ikke at jeg er blind og ikke klarer å se hva som skjer. "Jeg har aldri blitt ranet i Oslo. Ergo eksisterer det ikke ran i Oslo.." Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Personlig bryr jeg meg ikke så mye om folk er rasister. Såpass frihet bør man få lov til å ha. Problemene oppstår når metodene begynner å bli ufine. Når løgner og skittkasting og mistenkeligjøring av uskyldige folk blir de foretrukne våpnene, så er det langt på vei på tide å reagere. Det gjelder for alle politiske leire. Folk må gjerne få gå rundt og være redde for utlendinger, så lenge de ikke diskriminerer eller gjør noe annet dumt. Jeg vil gjerne legge til at enkelte kritiserer folk som er "politisk korrekte". De burde vite allerede hvor jævlig viktig det er å holde seg korrekt når det er snakk om politikk. Jeg har spurt flere ganger om hva som er fordelene med å være politisk ukorrekt, men jeg har aldri fått noe svar... Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Det er en forskjell på "politisk ukorrekt" og "rasistisk" Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 I helvete da, dersom noen gjentatte ganger poster nedsettende om folk med annen hudfarge må det da være lov å bruke ordet rasist? "Tolerant mot de intolerante" er en totalt feilslått holdning. Morsomt da at du og dine meningsfeller er de første til å forsvare muslimene uansett hva de gjør. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Det er en slurvete generalisering fra din side Dark Archon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå