Gå til innhold

Politiet gir opp [å holde det trygt å bevege seg i] deler av Oslo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror du det bare er å gå inn og si at "dette er politiet, området er nå fritt"?

Nei, men hvorfor har ting blit verre? Hvordan kan man da forsvare at "de gjør jobben sin"?? Forbedringer kan ta sin tid, men når man ser forverringer er jo noe riv ruskende galt!!

Lenke til kommentar

Herregud, Oslo er så trygt som det kan få blitt omtrent. Ytterst få som blir utsatt for noe som helst, selv om de er dritings midt på natta på grønland. Det at politiet oppfordrer folk til å være litt furnuftige er positivt, ikke negativt.

Lenke til kommentar

Fordi det kriminelle mijøet er ikke som det lovlige.

Der det lovlige sprer seg over hele verden, er det kriminelle nødt til å hope seg opp enkelte steder. Steder det allerede er en del kriminelle/rusavhengige tiltrekker fler.

Jeg vil nok tro at det er derfor politiet har valgt og ikke spre disse menneskene. Nesten bedre å ha dem ett sted, og patruljere det området, enn å tvinge dem ut i hele byen, hvor det da blir umulig å holde øye med dem.

Det at politiet advarer mot å bevege seg der innen forskjellige tider på døgnet ser jeg på som en god ting. Det betyr jo at de faktisk vet noe om området, at de tar ansvar og sier ifra til folket. Om personer likevel beveger seg inn i de værste områdene betyr ikke det autoRape.

Lenke til kommentar
Fordi det kriminelle mijøet er ikke som det lovlige.

Der det lovlige sprer seg over hele verden, er det kriminelle nødt til å hope seg opp enkelte steder. Steder det allerede er en del kriminelle/rusavhengige tiltrekker fler.

Jeg vil nok tro at det er derfor politiet har valgt og ikke spre disse menneskene. Nesten bedre å ha dem ett sted, og patruljere det området, enn å tvinge dem ut i hele byen, hvor det da blir umulig å holde øye med dem.

Det at politiet advarer mot å bevege seg der innen forskjellige tider på døgnet ser jeg på som en god ting. Det betyr jo at de faktisk vet noe om området, at de tar ansvar og sier ifra til folket. Om personer likevel beveger seg inn i de værste områdene betyr ikke det autoRape.

Så derfor er det altså en positiv ting at Oslo er den mest kriminelle hovedstaden i skandinavia, selv New York kan stå og le av oss. :no:

Lenke til kommentar
Har jeg sagt det?

Gud jeg bli irritert over hvordan folk vrir, sier og påstår ting jeg aldri har sagt.

Du taler jo i varme ordelag om hvor glimrende politiet har håndtert denne situasjonen. Noe som er fullstendig uforståelig i mine øyne når man ser det ytterst begredelige resultatet. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om politiet var stasjonert 24t i døgnet "på jobb" på de aktuelle stedene dersom resultat ikke er som forventet. Da er ikke "jobben" som utføres mye verdt og man må gå tilbake til tegnebordet igjen. I mange land er dog politiets tilstedeværelse nok til å skremme kriminelle, men her i Norge hvor politiet sakte men sikkert er i ferd med å fjerne folks iboende respekt for politiet, er de nødt til å gjøre mer enn å bare vise seg for å kunne gjenoppbygge respekten.

Lenke til kommentar
Så derfor er det altså en positiv ting at Oslo er den mest kriminelle hovedstaden i skandinavia, selv New York kan stå og le av oss. :no:

Du er klar over at dette gjaldt relativt ufarlig vinningskriminalitet, altså lommetyverier osv? NY skulle veldig gjerne hatt norske rater hva gjelder personlig trygghet (vold, drap osv). Her scorer Oslo meget høyt i verdenssammenheng, nettopp fordi Oslo er en meget trygg by, uavhengig av iherdig mytebygging blant enkelte. Oslo er tryggest i Skandinavia blant storbyene (men Helsinki scorer noe høyere om vi utvider til nordiske storbyer).

http://www.mercer.com/referencecontent.jht...90#Top50_safety

Så Oslo er en trygg by som tåler internasjonal sammenligning.

Lenke til kommentar
Har jeg sagt det?

Gud jeg bli irritert over hvordan folk vrir, sier og påstår ting jeg aldri har sagt.

Du taler jo i varme ordelag om hvor glimrende politiet har håndtert denne situasjonen.

Blir dere ikke veldig lei av å måtte konstruere opp fiktive hendelser for at dere skal kunne argumentere?

Han sier jo ikke noe i nærheten av det du påstår.

Lenke til kommentar

Du er klar over at dette gjaldt relativt ufarlig vinningskriminalitet, altså lommetyverier osv? NY skulle veldig gjerne hatt norske rater hva gjelder personlig trygghet (vold, drap osv). Her scorer Oslo meget høyt i verdenssammenheng, nettopp fordi Oslo er en meget trygg by, uavhengig av iherdig mytebygging blant enkelte. Oslo er tryggest i Skandinavia blant storbyene (men Helsinki scorer noe høyere om vi utvider til nordiske storbyer).

http://www.mercer.com/referencecontent.jht...90#Top50_safety

Så Oslo er en trygg by som tåler internasjonal sammenligning.

At du bagatelliserer vinningskriminalitet er så. Om jeg blir utsatt for ran er ikke dette noe jeg ser på som trygt på noen som helst måte.

Edit: I personal safety er kriminalitet bare en liten del av målingen. Hadde vært mer interessant å sett den målingen alene. Som det står: Relationship with other countries; Internal Stability; Crime & Law Enforcement.

Norge scorer utvilsomt svært svært høyt på de første to, men de er forsåvidt uinterssant for debatten.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Jeg har ikke bagatellisert vinningskriminalitet. Du må leke spindoktor og ty til løgner for å forsvare din posisjon. Ikke så rart, da den ikke tåler kritisk analyse. Oslo er trygg.

Trenger utmerket ikke å leke verken spindoctor eller andre leker for å forsvare noen posisjon. Som jeg var inne på tidligere: Om man ikke ser dagens situasjon tyder det på én av to ting: Mangel på kunnskap eller fornektelse.

Lenke til kommentar
Jeg er enig med deg i sistnevnte. Bra du tar selvkritikk.

Gimrende illustrasjon på hva jeg mente med sistnevnte faktisk. :) Om man ikke evner å se/fornekter situasjonen er det desverre også vanskelig å lage tiltak, og de ender opp med mildt sagt halvhjertede forsøk slik vi har sett frem til nå. Men om man lukker øynene er jo alt selvsagt fint, men problemet er at jeg ønsker ikke å måtte gå tafatt rundt med lukkede øyne i en rosenrød drømmeverden. Ingen er tjent med slikt på lang sikt, ingen.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Vi er hverken tjent med, eller kan lukke øynene for at dere bruker løgner for å fremme deres politiske agenda.

At du forsøker å stemple andre som løgnere i mangel av egne argumenter er intet annet en svært beklagelig. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...