hogroy Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Hei, Sliter med å låse brukerene mine til en directory. Jeg har en directory /ftproot som brukerene skal være låst til. Har fungert med andre ftp'er. Jeg setter på local_root: /ftproot og brukerene havner jo på rett plass. Men hvis jeg trykker "up" så får jeg jo tilgang til hele filsystemet. Har søkt meg i hel, uten å finne noen med samme problemet Her er min vsftpd.conf listen=YES listen_port=5203 local_root=/ftproot/ pasv_promiscuous=YES port_promiscuous=YES pasv_min_port=5201 pasv_max_port=5210 max_per_ip=1 ssl_enable=YES allow_anon_ssl=NO force_local_data_ssl=NO force_local_logins_ssl=YES ssl_tlsv1=YES ssl_sslv2=NO ssl_sslv3=NO passwd_chroot_enable=YES rsa_cert_file=/etc/pki/tls/certs/vsftpd.pem pasv_address=min.host.no local_enable=YES write_enable=YES dirmessage_enable=YES xferlog_enable=YES connect_from_port_20=YES idle_session_timeout=500 data_connection_timeout=120 ftpd_banner=Welcome secure_chroot_dir=/var/run/vsftpd pam_service_name=vsftpd Lenke til kommentar
Smif Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Fra vsftpd dokumentasjonen: If you want all users to be chroot'd in their home directory, add the following to your vsftpd.conf (or change existing line): chroot_local_user=yes If you only want certain users to be chroot'd: chroot_local_user=no chroot_list_enable=yes Then edit your /etc/vsftpd.chroot_list file to include the users you want chroot'd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå