Gå til innhold

Hvordan koble opp bilanlegg ???

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg nettopp en brukt golf , den tidligere eiern hadde fra før av koblet opp anlegg i den , men tok ut det da jeg skulle kjøpe den.

I dag dro jeg på biltema for å kjøpe et par billige middlertidige høytalere før jeg kjøper et ordentlig annlegg. Disse skulle jeg da feste bak i bagasjrommet , jeg satt i ledning , men ingeng lyd kom .. hmm .. tenkte jeg . Så fulgte jeg den ledingen jeg koblet inn i høytalern for å se om den førte til cd spillern .. Det gjorde den ei, den leding kom underbaksete, der lå det en hel haug med leding. Virker som om det har vært en forsterker der. Men problemet er da at den ledingen jeg koblet i bakhøytalerne ikke går frem til cd spillern. Hvodan kobler jeg det da opp, jeg er helt blank på dette omerådet. Det fulgte med ledninger til høytalerne , men disse passet ikke inn bak på cd spillern...

Kunne noen hjelpe meg , eller gi meg en link til hvordan man kobler opp denna shitten..

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke så veldig vanskelig da.. Jeg antar du har en CD-spiller med ISO-inngang bak.. dvs en inngang der alle ledningen er samlet i en slags "kontakt"

Vel, uannsett.. Du bør kanskje trekke opp ledninger pånytt og heller fjerne alt annet rask som ligger der ifra før. Koble pluss/minus på hver høytaler og trekke opp til cd-spilleren. På denne iso-kontakten bak cd-spilleren bør det stå hvilken ledning som skal kobles på hva. Feks noe som dette:"+left rear" Hvilket som betyr pluss kontakten på høyre bakhøytaler. (Hvis du bytter om pluss/minus har det ikke så sabla mye å si, men d er best å holde rede på det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...