Gå til innhold

Trenger litt hjelp til M2TW

Anbefalte innlegg

Hei.

I det siste har jeg spilt ganske mye M2TW og må ærlig si jeg har blitt avhenging av det :p

Har klart meg ganske bra hittil, men lurer egentlig hvordan får en god økonomi i M2. Klarer meg relativt bra helt til sånn ca. 30 runder. Da jeg må kjøpe flere soldater (fordi andre nasjoner bla angriper meg), da blir upkeepen drit høy og jeg taper masse penger.

Lurer også på hva som er smart å kjøpe. I byene og slott så kjøper jeg alle bygningene jeg synes ser bra ut, men tror jeg kaster bort mye på det så jeg veit liksom ikke helt hvilke som er smart å bygge :S

Samme med soldater, etterhvert blir klarer jeg liksom ikke å kjøpe det, i konstant angst at noen skal angripe byen/slottet mitt, + jeg har nesten bare kjøpt milits siden det var free upkeep på det når det står stasjonært.

Hvilke soldater burde jeg kjøpe og hvor mye og hva bør jeg ha stående i byen/slottet mitt?

Kan nevne ved siden av at jeg er Venice.

Takker for all hjelp og husk at dette er første gang jeg har spilt akuratt denne typen spill ;)

+ Kan noen linke til den nyeste patchen? :)

Endret av CThomassen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et tips sånn i farten jeg tror du kan ha nytte av er å prøve å spesialisere slottene dine. Slott er byer som har lav inntekt, og derfor er det ikke gunstig ha plenty slott når du utvider dine grenser. Jeg har stort sett kun 3-4 slott i hjertet av mitt rike, hvert dedikert til å enten trene infanteri, kavaleri eller støttetropper som archers f.eks.

Slott er jo mye bedre å forsvare enn byer, så derfor er det ikke like lurt å bygge om slott til byer i utsatte grensestrøk, men har du slott lengre inn i dine områder som ikke kan trene like avanserte tropper som dine "hovedslott" (vel og merke om du baserer deg på kun en 3-4 slott som er dedikert til å trene tropper) så gjør du økonomien din en tjeneste ved å endre disse til byer først som sist.

Siste update finner du her

Lenke til kommentar

Du burde også styre byggingen i byene dine selv i begynnelsen.

Jeg er ingen ekspert, men jeg pleier å bygge ca i denne rekkefølgen (i towns/cities):

- Veier

- Ports

- Marked

Disse øker trade. Samtidig send ut diplomater og skaff deg trade rights med så mange som mulig.

Deretter pleier jeg å bygge ut landbruket for å øke matproduksjon. Mer mat gir raskere vekst.

Etterhvert er det også lurt å bygge litt kulturelt for å holde folk fornøyde. Liker også å ha kirker ganske tidlig for å komme på godfot med paven.

Endret av dimdal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...