Gå til innhold

Den store spansktråden

Halpert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...
  • 4 uker senere...

Og kan noen finne ut hva morgen, som tidlig på dagen er på spansk? Nyttige svar blir jeg veldig takknemlige for :)

Om du tenker på å stå opp tidlig, er det madrugar, substantiv: la madrugada.. Ellers, om du tenker mer på "god morgen", så sier man bare Buenos días :)

Lenke til kommentar

Og kan noen finne ut hva morgen, som tidlig på dagen er på spansk? Nyttige svar blir jeg veldig takknemlige for :)

Om du tenker på å stå opp tidlig, er det madrugar, substantiv: la madrugada.. Ellers, om du tenker mer på "god morgen", så sier man bare Buenos días :)

Er vel vanligere å bruke "por la mañana", altså "på morgenen" i spansk 1 og 2 på VGS.

Lenke til kommentar

Er vel vanligere å bruke "por la mañana", altså "på morgenen" i spansk 1 og 2 på VGS.

Det er helt riktig. Tror jeg leste feil i førsteposten jeg... Leste tidlig på morgenen, men selvfølgelig sier man "por la mañana" ! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Por/en la mañana er nokså likt, er vel som om/på morgenen på norsk. Egentlig ikke så nøye hva du bruker. Har også ordet madrugada som er "grytidlig", dvs. før kl 6 om morgenen.

Lenke til kommentar

Noen som kan oversette denne for meg? Skal du ringe bestemoren din i dag?

"vas a llamar tus abuela hoy"?, blir mest riktig oversetting av det du har skrevet. Men du kan også si "llamas tus abuela hoy?" (du ringer bestemoren din i dag?).

Har mange muligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...