Gå til innhold

DDR2 på X48 hovedkort?

Anbefalte innlegg

Hei

Har lest en del på dette forumet at X48 er bedre enn X38 og P45 når det gjelder Crossfire. Men kan X48 hovedkort kjøres med DDR2 minne? Jeg spør fordi DDR3 minne er jo mange ganger dyrere enn DDR2 minne :no:

Kan man kjøre DDR2 minne på X48 hovedkort? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hei

Har lest en del på dette forumet at X48 er bedre enn X38 og P45 når det gjelder Crossfire. Men kan X48 hovedkort kjøres med DDR2 minne? Jeg spør fordi DDR3 minne er jo mange ganger dyrere enn DDR2 minne :no:

Kan man kjøre DDR2 minne på X48 hovedkort? :hmm:

X48 takler både DDR2 og DDR3, og hvilke av disse minnetypene som er støtter kommer an på hket, Men det finnes X48hk med DDR2, har selv et X48 hk med DDR2 på vei til meg.

Et eksempel på et X48 hk med DDR2 er dette HKet.

Lenke til kommentar

Grunnen til at X48 anbefales over X38 er at det er hva du får tak i akkurat nå.

Men X38 og X48 er ganske like, forskjellen er bare 1600 FSB støtte, og eneste CPU'n jeg har sett med det er QX9750'n som ligger LAAANGT utenfor de fleste's budsjett.

Utenom FSB støtten er det lite som skiller X38 og X48, Crossfire messig er de 100% like.

X48 er mer utvalgt så de klarer ofte noen ekstra MHz på FSB før de sier stopp enn X38 men det er end of story faktisk.

P45 derimot har gode Crossfire muligheter men er ikke like god som X48 og X38 på det omerådet, kan også ha noe å gjøre med splittingen i chipsettet å gjøre som legger til en liten delay men også at skjermkort i enkelte spill liker å sende mye teksturer.

MS Flight simulator er ett slikt "spill" som elsker å overføre store mengder data og helst på kort tid.

Men ellers funker P45 ganske bra til Crossfire OM du ikke har tenkt å sitte på hovedkort i flere år og til skjermkortene begynner å kreve PCI-e 2.0 for å gi maks ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...