stian90_2 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Heisann, eier en Honda accord 88 modell med 12 ventilers motor på 122hk.. Som er fordelt på 1200 kg.. Noe tips til hva som kan gjøres for og få mer effekt. Har veldig lyst til og bytte motor, har tenkt endel på vtech, men usikker på om det vil passe. Noen erfaringer ute og går? Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Ikke for å angripe deg, men hvis du "er usikker på om VTEC passer", så tror jeg ikke at du skal hive deg i gang med motorbytte på enda en stund. Accord fikk jo ikke VTEC-motorer før i mk5, og da er det garantert en del jobb for å få det til å passe i en mk3. Men såklart, ingenting er umulig. Var jeg deg ville jeg registert meg her, og tatt det derfra. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Å få jobben gjort, skal alltids gå bra, er bare usikker på hvordan motor jeg skal putte i bilen min.. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Heisann, eier en Honda accord 88 modell med 12 ventilers motor på 122hk.. Som er fordelt på 1200 kg.. Noe tips til hva som kan gjøres for og få mer effekt. Har veldig lyst til og bytte motor, har tenkt endel på vtech, men usikker på om det vil passe. Noen erfaringer ute og går? Bare glem hele greia. Bruk heller pengene på en nyere bil. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Var vel ikke det han lurte på! Du får importert motorer fra 10 000 og oppover, pluss frakt da Kan sette i en 2,2 VTi? Honda kom vel med Vtec i Accord rundt 90 vel? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Det vil uansett være mer gunstig hvis han dropper planen og heller bruker pengene på en bil som allerede har VTEC. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Ikke nødvendigvis.. Men siden han lurte på hvordan han kunne få mer effekt i Accord´n sin, og ikke hvem bil han burde kjøpe for mer effekt så ikke foreslå: NY BIL! Trådstarter: Sjekk ut med noen som importerer bil og motor om de kan finne ut hvor du kan få tak i det du trenger Skal sjekke litt siden jeg har en kompis som har tatt inn motor til en Civic, og skal ta inn en til Prelude nå Lenke til kommentar
Vip3r Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Pluggen: Har du da noe bedre alternativ til gutten som verken klarer å stave VTEC riktig og ikke en gang vet om det går og sette nedi en slik motor? Vil du annbefale han og kaste vekk flerfoldige tusen kroner og x antall timer på å få nedi snurre eller kompressor? Eller svindyr NA trimming? Etter min mening vil det koste mer en det smaker å begynne med noe serriøs trimming for å dra ut noe særlig effekt fra denne bilen. Du kan jo altis ordne deg et effektanlegg og luftfilter, så får du i det minste litt mer effekt. Skal du satse? Kjøp ny bil;) Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Om han ikke skriver VTEC riktig spiller vel ingen rolle.. Du kan starte med kam-skifte, effektanlegg og åpent luftfilter. Om du fortsatt er sugen på VTEC så kan jeg si at det passer, men ville hørt med noen i Club-Honda som har erfaring fra området Bare spør videre hvis du lurer på mer, så får du gjøre hva du vil i forhold til de som er så negative Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Om han ikke skriver VTEC riktig spiller vel ingen rolle.. Du kan starte med kam-skifte, effektanlegg og åpent luftfilter. Om du fortsatt er sugen på VTEC så kan jeg si at det passer, men ville hørt med noen i Club-Honda som har erfaring fra området Bare spør videre hvis du lurer på mer, så får du gjøre hva du vil i forhold til de som er så negative Det er ikke snakk om å være negative, det er snakk om å være realistiske. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Har en venn som skulle hjelpe meg med jobben. Sålenge jeg skaffa deler. Grunnen til at jeg ønsker ny motor til denne istedenfor og kjøpe ny bil er at jeg liker og pusse opp, har til nå skiftet interiør i bilen, lakert den, skiftet eksosanlegg, og diverse andre slitedeler, så nå ønsker jeg og bytte motor. Da er det kjekt med erfaringer fra andre. Skal dra innom en forhandler og høre med dem nå på mandag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå