Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan bli kvitt Firewall

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sitter da å laster ned patch til World of Warcraft. Som om det ikke tar lang nok tid fra før så tar det enda lengre tid fordi jeg er bak en Firewall. Jeg har skrudd av og få Windows Firewall men til ingen nytte. Jeg har ingen andre programmer på pcen som skulle ha "hindret" meg til å laste ned patchen heller.

Så det jeg lurer på er hvordan jeg da får åpnet denne firewallen slik at jeg ikke trenger å vente i 5timer hver gang jeg skal laste ned noe fra Blizzard.

Takk på forhånd

- Mvh,

Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå spiller jeg ikke WOW, så jeg er ikke ekspert på deres patcher system, men jeg har hørt at de bruker bit-torrent for utlevering av patchene sine.

I så tilfelle så er det neppe snakk om at det er noen brannmur som stopper deg, men heller at du må forwarde en port i ruteren din (dersom du har en ruter og ikke bare et rent modem koblet rett til PCen). Jeg baserer den logikken på at alle andre bittorrent program krever forwarding av porten programmet benytter for å oppnå mulighet for full hastighet på nedlastingen, så jeg anntar WOWs patcherprogram vil kreve det samme for å fungere optimalt.

www.portforward.com finner du mye god generell informasjon på hvordan du forwarder porter i din ruter.

her har du den offisielle Blizzard infoen på hvilke porter som må åpnes:

http://us.blizzard.com/support/article.xml...&rhtml=true

Litt rask research viser meg at i følge mange forum så er det ikke bare snakk om at portene må ikek være blokkert av firewall, men også forwardet om du bruker en NAT ruter (slik som jeg mistenkte over).

PS: Noen nyere rutere har UPnP funksjonalitet. Slike rutere bør under normale omstendigheter ikke trenge manuell forwarding siden de skal få beskjed fra programmet hva som må åpnes automatisk, men om du opplever problemer så er det som regel lurt å forwarde manuellt sidne UPnP ikke alltid er feilfritt.

Da skal du ha litt informasjon å starte med ;)

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...