Ustedalen Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Igjennom hele menneskets historie har vi prøvet å finne ut hva meningen med livet er. Alt fra gamle teorier om overnaturlige skapninger som har for lengst blitt motbevist; gamle teorier om overnaturlige skapninger som en hel del fortsatt tror på; vitenskapelig og litterært. Men hva er din mening om menneskets mening og oppgave på jorden? Personlig så tror jeg at den menneskelige meningen med livet er akkurat slik som dyrenes. Overlevelse og reproduksjon! Lenke til kommentar
Splaxter Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Er ganske enig, overlevelse og reproduksjon, må til for å ikke utrydde menneskerasen så ja det er nok meningen med livet,men det går jo an og ikke pare 24/7 da, fins andre ting du kan finne på Lenke til kommentar
ColdMiner Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Det med mening er vel en menneskeskapt illusjon. Vi er i en suppe som aldri forsvinner men stadig endrer seg. Vi er formskapere, vi skal skape former. Eller noe sånt i den duren Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Hvorfor er det så viktig å "redde" menneskerasen? Når jeg leser science fiction og en planet blir sprengt i lufta er det alltid så viktig å redde arten. Jeg skjønner ikke det med at det er så viktig å føre genene videre, hva er det verste som kan skje hvis man ikke gjør det? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Jeg tror ikke at der er noe som heter "meningen med livet". Det måtte i så fall bare være å leve. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Min mening med livet er man skal ha det godt, enkelt å greit, uten å lage livet til andre mindre godt. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Merath Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Det er sannsynligvis ingen mening med livet, så jeg trur det er viktig å finne ut hva man har lyst til å bruke livet sitt til. og finne noe interessangt å drive med, rett og slett Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Man kan komme rundt problemet ved å erkjenne at det er vi som prøver å tillegne livet en mening, og ikke den andre veien rundt. Da finnes det følgelig heller ingen absolutt og sann mening og det blir et håpløst tankemessig prosjekt å drive en søken etter noe slikt. Meningen med livet som sådan avhenger av perspektivet og innfallsvinkelen man går ut i fra. En innfallsvinkel som passer meg er at "meningen med livet" er å leve slikt utviklingen har gjort oss i stand til, hverken mer eller mindre. Det er, har alltid vert og vil alltid være den eneste og sanne meningen med livet. Vi kan ikke endre hvem vi er og vi må leve etter de rammene som vår egen eksistens pålegger oss og det gir da også mening at man kan kalle det for meningen. Det forutsetter dog at man kan se for seg et delvis eller fullstendig mål (ikke dermed sagt begrenset i noen form) på den menneskelige utvikling. Sagt på en annen måte er det faktum at vi eksisterer meningen med vår egen eksistens. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Meningen med livet er å leve ut drømmen. Lenke til kommentar
nostrum82 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 meningen med livet er å leve for min del er meningen med livet å utforske det som er rundt meg og gjøre det jeg har lyst til å gjøre. nysgjerrighet og kjærlighet er vel det som får meg til å føle mest levende. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Pule et par. [Pule] [et par] eller [pule] [et] [par]? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Pule et par. [Pule] [et par] eller [pule] [et] [par]? Pule or not to pule, THATS the question! Endret 11. juli 2008 av RWS Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Gjøre det beste ut av det. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Meningen med livet er å søke lykke. Dette kan gjøres på mange måter, men ting som samhold og kjærlighet er ting de aller fleste trenger for å være lykkelige. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Meningen med livet er ikke å reprodusere, det kan virke viktig akkurat nå, men i ettertid er det ingen som kommer til å huske deg på grunn av hva slags barn du får. Det viktigste er at vi bidrar til å fremme menneskehetens beste gjennom tenkning, utforsking eller bare ved å gjøre det vi som enkeltpersoner gjør best. Alle har en evne; finn ut hva den er, og gjør en god jobb med den. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 meningen med livet er ganske enkelt, det er å flytte på ting. tenk godt over det. samme hvor du er eller hva du gjør så går det ut på å flytte på en ting fra a til b. Tenk over hva du har gjort på idag, siste timen, har du flyttet på noe fra a til b? så svaret er vel enkelt, meningen med livet er å flytte på div ting fra a til b til c til d osv Lenke til kommentar
isbit Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Vi flytter på ting, men dette er ikke meningen i seg selv, det er en forutsetning. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) meningen med livet er ganske enkelt, det er å flytte på ting.tenk godt over det. samme hvor du er eller hva du gjør så går det ut på å flytte på en ting fra a til b. Tenk over hva du har gjort på idag, siste timen, har du flyttet på noe fra a til b? så svaret er vel enkelt, meningen med livet er å flytte på div ting fra a til b til c til d osv Lamme personer da? Som trenger hjelp for å röre seg men kan kommunisere. Endret 14. juli 2008 av Sebbe Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 The meaning of life is to give life meaning. Sålangt finner jeg meningen med livet i musikken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå