Gå til innhold

problemer med psu

Loff3n

Anbefalte innlegg

jeg har tenkt til og kjøpe et geforce 8800gt men har bare 305w psu

hjelper det og koble på en 6pin(vet ikke helt om det er det det heter, jeg mener den ekstra kontakten man kan ta på noen skjermkort som bruker litt ekstra strøm)?

kan noen være så snill og hjelpe meg

Endret av kristorb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke det at jeg helt skjønner spørsmålet ditt.

Men på gt så er det vel 6pin kontakt, har du ikke dette benyttes 2x4pin kontakter.

Du har mest sannsynelig ikke 6pin på din 350W.

Det eneste som vil skje om du du ikke leverer nok strøm er at skjermkortet ikke vil utnyttes på sitt maximale.

Lenke til kommentar

har nå asus 8600gt hat den i en måned nå(har også pci-express 16x)

men vil ha litt bedre ytelse så derfor har jeg tenkt og skaffe 8800gt

med 8600gt gikk det ikke så bra med crysis med alt på high og 1024x768 avg fps 22

Lenke til kommentar

Jeg drar et x1950Pro kort med en 350W PSU (som forresten har 6-pin). Dette kortet drar 75W under load, mens 8800GT drar i overkant av 100W så vidt jeg vet.

Så det kommer mye ann på hva annet du har i maskinen, og om du faktisk mener at du har 305W og ikke 350W. HAr du 305W så tviler jeg egentlig på at du burde kjøpe dette kortet :/

Sørg også for at du har pci-e på hovedkortet ditt ;)

Lenke til kommentar
Jeg drar et x1950Pro kort med en 350W PSU (som forresten har 6-pin). Dette kortet drar 75W under load, mens 8800GT drar i overkant av 100W så vidt jeg vet.

Så det kommer mye ann på hva annet du har i maskinen, og om du faktisk mener at du har 305W og ikke 350W. HAr du 305W så tviler jeg egentlig på at du burde kjøpe dette kortet :/

sorry mente 350w

men uansett skal jeg skifte hovedkortet, cpu og psu etter bursdagen som er nå ganske snart?

men dere tror det går greit?

har 6pin og 2x4pin

Lenke til kommentar

sorry mente 350w

men uansett skal jeg skifte hovedkortet, cpu og psu etter bursdagen som er nå ganske snart?

men dere tror det går greit?

har 6pin og 2x4pin

Så lenge du kjøper en ny PSU går det greit :D Du kan jo prøve med den du har nå, bare for moro skyld :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...