durabit Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Håper jeg kan få svar fra noen nettverkseksperter. Jeg har to win2000 maskiner koblet opp mot en linux-firewall (192.168.1.1). Nettleser fungerer bra fra begge maskinene men jeg klarer ikke å pinge fra den ene maskinen. Hva kan problemet være. Host og DNS er satt til 192.168.1.1 på begge. Jeg har også forsøkt å legge til DNS-server fra Bluecom. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Prøvd pinge navnet? (nicket på maskina) Lenke til kommentar
durabit Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Takk for tips. Jeg klarer å pinge localhost (127.0.0.1) på aktuell maskin men ikke selve navnet på maskinen. Det går fint på den andre maskinen å pinge både localhost og nettverksnavnet. Ser ut til å være feil med oppsettet lokalt. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Sidenb du får begge maskinene på nett kan du vel teste gå inn på en slik "whatisismyip" side og sjekke hva du får opp. prøve pinge de. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 http://home.online.no/~r-jhell/ip.jpg <- jeg har 2 nic i maskina fikk opp de ipene der. da skulle det gå med ene maskina di og. er jo værdt et forsøk Lenke til kommentar
durabit Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Jeg har fast IP fra Bluecom. Denne IP'en brukes av firewall som igjen leverer ut interne IP-adresser til mine to bruksmaskiner så problemet ligger ikke der. Mer informasjon: Jeg kan ikke kjøre en https-request opp mot firewallen fra aktuell maskin. Det får meg til å tro at det er en eller annen tjeneste lokalt som er feil installert. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Jeg bruker en maskin til ringe ut jeg og men alike vell ser jeg mine interne iper på de hjemme sidene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå