Gå til innhold

40" / 42" Flatskjerm skal kjøpes.. Hvilken?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skal gå til innkjøp av en 40 eller 42 tommers flatskjerm (Samme om det er LCD eller plasma). Skal helst ikke koste over 11.000 kr.

Er det noen som har noen idé om hvilken TV som er best til den prisen?

Den skal hovedsaklig blir brukt til å se på TV, kanskje en film i ny og ne. Ikke noe spilling og slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En veldig bra LCD til utrolig god pris http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=349396

En veldig bra Plasma til utrolig god pris http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347415

Sony W4000 som er anbefalt her koster 12000,- på det billigste og det er en veldig bra tv men jeg vil påstå at disse to ikke står mange prosent tilbake selv om de er 4000,- rimligere :)

Prisene har dalt det siste året:).

En PX80 42" til rundt 7000 kroner er ikke dårlig. Det er mye tv for pengene, men det er godt mulig W4000 er et greiere kjøp hvis tv-en skal brukes til spill og pc. W4000 har et sortnivå som tilsvarer PX80 og den håndterer lavt oppløste kilder veldig bra. Jeg har bare sett den i butikken, men den skilte seg helt klart ut i forhold til de andre tv-ene som hang på veggen. Tv-en har ikke 100hz og allikevel regnes den som en av de bedre tv-ene på bevegelse. Når dette er sagt så er PX80 en bra tv det også... Jeg har den selv og klager ikke... Den produserer nok mer støy enn W4000.

Lenke til kommentar

Vel skal man sammenligne plasma kontra LCD så blir dette en annen debatt som ender 50/50 stort sett.

Du skriver ikke noe om mitt eksempel på LCD Samsung LE A559 som egentlig bør settes opp mot W4000 i såfall og gir mye for pengene kontra W4000 som fortsatt er for dyr kontra mitt eksempel da forskjellene er marginale i følge mange.

Lenke til kommentar
Vel skal man sammenligne plasma kontra LCD så blir dette en annen debatt som ender 50/50 stort sett.

Du skriver ikke noe om mitt eksempel på LCD Samsung LE A559 som egentlig bør settes opp mot W4000 i såfall og gir mye for pengene kontra W4000 som fortsatt er for dyr kontra mitt eksempel da forskjellene er marginale i følge mange.

Samsung VS Sony er en diskusjon i seg selv...

Sony prøver å tilnærme seg så naturlige farger som mulig og Samsung presser fargene så mye de kan. Noen vil nok mene at Samsung over koker paletten litt, men andre liker dette og føler at det bringer mer liv til bildet.

Samsung sine nye modeller har 3 trinns 100hz funksjon og er man første gangs kjøper av flatskjerm så er det lurt å se om man faktisk liker det som skjer med bildet. Hvis funksjonen skrues helt av så kan det fort bli mye slep i bildet.

Her har W4000 et lite fortrinn fordi billed prosseringen er så bra at 100hz ikke er nødvendig.

Når det gjelder lcd og plasma så er det som du sier alltid 50/50 siden ingen av disse teknologiene er perfekte og det er langt igjen før de kommer dit.

Det er nye ting på vei også så vi får se om disse teknologiene vil falle bort etter hvert. Ikke minst miljø hensyn kan sende lcd rett utfor stupet. Laser tv og Oled kan fort bli det som tygger opp hele markedet om få år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...