Gå til innhold

Effektiv fettforbrenning uten å miste muskelmasse

Anbefalte innlegg

Trenger tips til en type utholdenhetstrening der jeg kan få en god fettforbrenning, samtidig som jeg ikke mister for mye muskelmasse. Trener styrke 4-5 dager i uka. Vil intervaller være en mulighet, i såfall hvilken type intervall kan lønne seg?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+4123456
Trenger tips til en type utholdenhetstrening der jeg kan få en god fettforbrenning, samtidig som jeg ikke mister for mye muskelmasse. Trener styrke 4-5 dager i uka. Vil intervaller være en mulighet, i såfall hvilken type intervall kan lønne seg?

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=74 kan kanskje funke? Enten intervall eller lange joggeturer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En mister muskelmasse(proteiner) dersom en har brukt opp glykogen(karbohydratene)- og fettlagrene, dette forekommer når kroppen blir belastet med høy intensitet trening over lengre tid og ikke har inntatt energirik mat på en veldig god stund. I ditt tilfelle vil nok dette sannsynligvis ikke skje(men vær obs på å spis mat med langsomme karboydrater før trening), mange besvimer før dette skjer :)

Intervaller er en mulighet, men dra også inn langkjøring hvertfall en gang i uken(dvs. lange løpeturer hvor du ligger rundt 140-160 i puls)

Anbefaler 4 x 4 minuttere. Har du et forholdsvis greit grunnlag, kan du kjøre denne type intervall, hvor du løper med 80-90 % av maksimal hjertefrekvens i 4 minutt, deretter har du 3 minutt pause hvor du små jogger\går mellom hver repetisjon. Etter du har gjort dette 8-10 ganger, så ville jeg senket 3 minutt pause til 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...