torre87 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Trenger tips til en type utholdenhetstrening der jeg kan få en god fettforbrenning, samtidig som jeg ikke mister for mye muskelmasse. Trener styrke 4-5 dager i uka. Vil intervaller være en mulighet, i såfall hvilken type intervall kan lønne seg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Trenger tips til en type utholdenhetstrening der jeg kan få en god fettforbrenning, samtidig som jeg ikke mister for mye muskelmasse. Trener styrke 4-5 dager i uka. Vil intervaller være en mulighet, i såfall hvilken type intervall kan lønne seg? http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=74 kan kanskje funke? Enten intervall eller lange joggeturer. Lenke til kommentar
Finne Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Trenger tips til en type utholdenhetstrening der jeg kan få en god fettforbrenning, samtidig som jeg ikke mister for mye muskelmasse. Trener styrke 4-5 dager i uka. Vil intervaller være en mulighet, i såfall hvilken type intervall kan lønne seg? En mister muskelmasse(proteiner) dersom en har brukt opp glykogen(karbohydratene)- og fettlagrene, dette forekommer når kroppen blir belastet med høy intensitet trening over lengre tid og ikke har inntatt energirik mat på en veldig god stund. I ditt tilfelle vil nok dette sannsynligvis ikke skje(men vær obs på å spis mat med langsomme karboydrater før trening), mange besvimer før dette skjer Intervaller er en mulighet, men dra også inn langkjøring hvertfall en gang i uken(dvs. lange løpeturer hvor du ligger rundt 140-160 i puls) Anbefaler 4 x 4 minuttere. Har du et forholdsvis greit grunnlag, kan du kjøre denne type intervall, hvor du løper med 80-90 % av maksimal hjertefrekvens i 4 minutt, deretter har du 3 minutt pause hvor du små jogger\går mellom hver repetisjon. Etter du har gjort dette 8-10 ganger, så ville jeg senket 3 minutt pause til 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå