Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

CD-spiller til toyaota camry.

Anbefalte innlegg

skal kjøpe meg en CDspiller til toyota camry stasjonsvogn. vil ha en god og lettvint cdspiller og trenger noen gode anbefalinger.

hvordan kan jeg koble den til? er det bare å koble ut kassetspilleren som er der og bruke ledningene til CD-spilleren? gjerne beskriv dette godt da eg aldri har gjort det før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Årsmodell er Camry'en din?

Hvor mye penger vil du bruke på en ny CD-spiller?

er det bare å koble ut kassetspilleren som er der og bruke ledningene til CD-spilleren?
For det meste, ja. Dog frykter jeg du ennå har en Toyota-radio(?) i bilen, så da må du ha en overgangskabel, sannsynligvis denne:

ISO-Toyota.jpg

Den svarte og brune kontakten kalles ISO-kontakter og "alle" bilradioer de siste ... hmmm.... 10 år ihvertfall har disse som standardkontakt. Så det er bare et spørsmål om hva som er gjort i bilen din allerede. Min gjetning i første omgang er at du har to hvite kontaktene (tilsvarende som på bildet) plugget inn i en Toyota-radio, da trenger du kun avbildet overgang for å kunne sette inn en hvilken som helst ny CD-spiller i bilen.

Lenke til kommentar
en god spiller er veldig variabelt da....

Hva skal du bruke den til?

DAB radio?

Vanlige -cd'er?

MP3 -cd'er?

AAC -cd'er?

Koble til MP3 spiller?

Koble til USB minnepenn?

må kunne ta alle slags CDer, brente og kjøpt i butikken. veit ikke ka AAC CDer er:S. må gjerne kunne koble til mp3spiller eller minnepenn.

hva er DAB radio?

Lenke til kommentar

AAC noe ala MP3, bittelitt mindre kvalitet og MYE mindre plass, men siden du ikke veit om det kommer du mest sansynlig ikke til å bruke det ;)

DAB radio er digital radio ;)

Pioneer DEH-2000MP

Billig Pioneer spiller som spiller brente og vanlige cd'r og du kan koble til mp3 spiller via 3,5mm jack kontakt (standard hoddetelefonkontakt)

Pioneer DEH-P4000UB

Samme som over men denne har og USB kontakt så du kan bruke en ekstern harddisk, mp3 spiller eller minnepenn direkte i spilleren. Denne har og utgang til en ekstern forsterker hvis du foreksempel skal ha en subwofer.

Virker noen av disse intresange?

Lenke til kommentar

Nå er jeg usikker på hvordan det sitter i Toyota'n din, men som oftest er det bare å ta den rett ut, eventuelt med "låsepinner" som skyver låsemekanismen litt ut så du enkelt kan ta ut den gamle.

Så trenger du en Toyota - ISO overgang som "transmedia.no" viser til lenger opp her, da er det bare å sette i Pioneer spilleren og høre på musikk :)

Har desverre ingen personlig erfaring fra denne nettbutikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...