Edson Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Hei jeg skal oppgradere min gamle PC, blir neste som å kjøpe ny men pytt pytt Jeg lurte på hva dere syntes om komponentene jeg kjøper, eventuelt om dere har noe bedre forslag, og hvorfor ? Dette har jeg tenkt å kjøpe: ASUS 7N8X Deluxe AMD XP 2500+ (Barton) Corsair XMS3200 PC2700 Seagate Barracuda V 120 GB (8MB Cache) Cooler Master Silent Heatpipe HHC-L61-E1 til AMD XP2600+ CPU og høyere Suntek Miditower TH-655 (Blått kabinett) Alt dette kommer på litt over 6000,- Sånn ca. det jeg hadde tenkt meg å bruke Fra tidligere av har jeg (som jeg skal bruke på det nye jeg kjøper): Creative GeForce 4 TI 4600 Håper noen gidder å komme med noen synspunkter -Edson Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 TIl down under med Corsair bortkasta penger, kjøp heller TwinMos Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Corsair XMS3200 PC2700 ram'en er meget kostbare, ville eller valgt 2x256 eller 2x512 DDR400(PC3200) Denne er et meget bra valg: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM. Du sier ikke hvor mangen MB brikker du vil ha. Resten av systemet du har valgt er ok. Eneste eg ville valgt er en annen hd, men om du ikke er så opptatt med hastigheten på disken så er den ok. IBM Deskstar 180GXP - harddisk - 180 GB - ATA-100 er en av de raskeste diskene på markedet akuratt nå : The IBM Deskstar 180GXP family of drives incorporates both new and proven technologies to boost system performance. The Deskstar 180GXP provides the capacity and performance required to handle a wide range of advanced desktop and audio/video applications. Støyen er og meget bra, Seagate Barracuda ATA V har -37.8 og IBM Deskstar 180GXP har -40.1 Idle Noise (in dB/A @ 18mm). http://www.storagereview.com/ Lenke til kommentar
Edson Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Grunnen til at jeg tenkte å kjøpe det Corsair minnet er fordi jeg har hørt at det er veldig bra. Hadde også tenkt å kun kjøpe en minnebrikke. Leste i omtalene av nForce2 brikkesettet på forskjellige websider, og fant ut at dobbel minne greiene ikke gir noe særlig forskjell på ytelse. Seagate Barrracuda valget jeg ikke pga hastighet men lydutslipp. Det skal visst være av den stillere sorten Takk for svar -Edson Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 TwinMOS minne til halve prisen har faktisk slått Corsair i diverse tester på seriøse nettsteder som jeg ikke husker hva heter... Har TwinMOS PC3200 sjøl og er storfornøyd Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Jeg ville byttet ut HK med Abit NF7-S v1.2, CPU med XP2400+ og ram med TwinMOS PC3200 RAM m/Winbond. Bare min mening Lenke til kommentar
Edson Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 TwinMOS.. hørtes lurt ut Leste litt om det nå, man får mer for penga Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå