Gå til innhold

air soft gun--- forskjellen på semi og colt sniper

meg9907

Anbefalte innlegg

hei--

som så mange andre, vurderer jeg å kjøpe meg en softgun. problemet er jo det at jeg ikke riktig vet hva jeg skal ha :blush:

jeg har hørt at sniper kan bli kjedelig i lengden, men så tenkte jeg om det var et mellomtrinn mellom sniper og maskingevær.

slik at hver gang jeg trykker på avtrekkeren, så fyres det av et skudd. (eventuelt elektrisk) :w00t:

så er jeg endelig kommet til poenget: er det det som er semi sniper? (slik at jeg slipper å dra ut en ting mellom hvert skudd)?? eller er det bare oppspinn==??==

kunne jeg fått en skikkelig forklaring på forskjellen..plz? kan gjerne komme med anbefalinger om spesielle våpen som dere syntes er bra.

10-23v.jpg

Endret av meg9907
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei--

som så mange andre, vurderer jeg å kjøpe meg en softgun. problemet er jo det at jeg ikke riktig vet hva jeg skal ha :blush:

jeg har hørt at sniper kan bli kjedelig i lengden, men så tenkte jeg om det var et mellomtrinn mellom sniper og maskingevær.

slik at hver gang jeg trykker på avtrekkeren, så fyres det av et skudd. (eventuelt elektrisk) :w00t:

så er jeg endelig kommet til poenget: er det det som er semi sniper? (slik at jeg slipper å dra ut en ting mellom hvert skudd)?? eller er det bare oppspinn==??==

kunne jeg fått en skikkelig forklaring på forskjellen..plz? kan gjerne komme med anbefalinger om spesielle våpen som dere syntes er bra.

10-23v.jpg

det står vel om det er eletrisk eller ikke men semi er som regel, manuelt

Lenke til kommentar
uff da... :hmm: men colt da?? er det det jeg er på jakt etter==??==

men om det er elektrisk..slipper jeg å dra ut en "ting" da??

ja, kjøpte meg en eletrisk Desert Eagle, den lader av seg selv men fant en beskrivelse av våpenet du kjøper

Hopup: Justerbar

Vekt: 4200 gram

Lengde: 1208 mm

Lengde på løp: 589 mm

Kulehastighet: 285 fps (89 m/s)

Magasinkapasitet: 15 kuler

Energi: 0.79 Joule

Den ultimate sniper riflen! PSG-1 skyter et skudd om gangen og fjærmekanismen slår tilbake for hvert skudd du skyter for å gi deg en liten rekylfølelse. Fjærmekanismen på PSG-1 fungerer litt annerledes enn på tradisjonelle AEG våpen. Vanligvis blir fjæren trekt tilbake etter at du har skutt for å gjøre klart for neste skudd, men på dette våpenet skjer denne prosessen før du har skutt, så det er med andre ord ingen forsinkelser. Våpenet leveres med integrert TASCO 4X40 kikkertsikte. Batteriet oppbevares i kolben bak på våpenet (Lite 8,4V). Kolben og hakestykket er fullt justerbart for mer komfortabel bruk.

Er du interessert i oppgraderinger til dette våpenet, er det mulig å trimme dette til å skyte over 500fps.

Lenke til kommentar
Er du interessert i oppgraderinger til dette våpenet, er det mulig å trimme dette til å skyte over 500fps.

hmm...hmm..

er det helt rett da??

((utdrag fra norges airsoftgun forbund))

<<<Sniper rifler

En sniper skyter på avstander over 30 meter. Mottoet til en sniper er "one shot, one kill", for å kunne etterleve dette burde våpenet til en sniper være treffsikkert ut til ca 50-60 meter. Et sniper våpen må også ha et kikkertsikte for å ha bedre siktemuligheter. I henhold til NASF sine regler er et vanlig full auto våpen begrenset til munningshastighet på 350 fps, et semi auto sniper våpen kan ha munningshastighet på 450 fps og en bolt action rifle kan ha 550 fps. Av denne grunn vil det lønne seg for en sniper å ha en dedikert, oppgradert rifle til dette formålet. En sniper må ha med seg et backup våpen til bruk på kortere avstander. En gas blowback fungerer utmerket. Vær obs på at et sniper våpen ikke må brukes på korte avstander. En oppgradert rifle på 550 fps kan være farlig på kun noen meters hold.>>>

det vil vel si at man ikke kan trimme våpenet til mer enn 450 fps

jeg har vel egentlig sett litt på PSG-1...har sett det på dfbhdts (delta force black hawk down team sabre (spill))

knallkult våpen skal tenke litt mere på det..men så er det det problemet som jeg starta med: det står semi er 450 fps, og colt er 550 fps (på norges airsoftgun forbund)...hva er forskjellen på dem da?? er semi det samme som en elektrisk rifle??

Lenke til kommentar

Manuelle våpen/springere: Billige jallapistoler, eller skarpskytterrifler (bolt action) som trekkes opp for hånd. Disse skyter kun ett skudd hver gang du trekker i avtrekkeren. I tillegg må du trekke opp våpenet for hvert skudd.

GBB: Gassdrevne pistoler og maskinpistoler med rekyl (blow back). GBB-pistoler skyter som regel ett skudd hver gang du trekker på avtrekkeren. Noen gasspistoler og maskinpistoler har ikke rekyl, men jeg husker ikke betegnelsen på disse i farten.

AEG: Elektriske rifler og maskinpistoler. Skyter ett skudd hver gang du trekker på avtrekkeren, og ofte kontinuerlig til du slipper avtrekkeren.

Semiautomatvåpen: Som regel en AEG som kun kan skyte ett skudd hver gang du trekker i avtrekkeren. Noen er også gassdrevne.

Red.: Kan forresten legge til bolt action-rifler er de som er vanskeligst å håndtere. Skal du på død og liv ha deg en skarpskytterrifle som førstevåpen, så burde du vurdere en rifle som skyter semiautomat.

Jeg ble anbefalt G&P av en annen forumbruker, så etter å ha skaffet med en G&P M16, så har jeg ingen problemer med å anbefale dem videre. Her er antagelig verdens råeste skarpskytterrifle: G&P SR25

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

tusen takk...nå fikk jeg endelig en lett forståelig oppskift på forskjellen på semi og colt...

nå er det bare for meg å lete etter det rette våpenet GJERNE KOM MED FORSLAG

jeg er bare 15 år da =/ så jeg må vente til neste år med å melle meg inn i en klubb. det har seg sånt at jeg har god råd for tida (sommerjobb), så jeg føler at jeg kan kjøpe hva jeg vill :w00t:

forsatt er jeg litt usikker på hva jeg skal kjøpe innen semi snipere, så gjerne kom med forslag

gjerne kom med forslag på andre våpen også...jeg kan ikke så mye, og har ikke peiling på hva som er gudd å begynne med. men jeg har på følelsen at sniper blir gøy,,og forhåpentligvis lett.. som sagt, gjerne kom med forslag

Endret av meg9907
Lenke til kommentar

Jeg har et par spørsmål ang. Airsoft før man er 18 år (sorry for litt OT Meg9907). Det har seg sånn at jeg og en kompis vurderer å begynne å spille litt på bane med airsoft gun, men jeg leste at det ikke var så lett når man var 16 år, at man trengte en verge til å passe på deg på banen og til ta med deg våpenet osv. Er det altså sånn at man må få noen til å passe på deg? Tviler på at folk gidder det, hørte at folk anbefaler å vente til du er 18 før du spiller? Er folk generelt ganske skeptisk til "mindreårige" i Airsoft milijøet? Skjønner jo at folk sikkert blir irritert over små dritt unger som løper rundt som noen hodeløse kyllinger uten å kunne onkelig taktiker og sånt i hode.

En annen ting er at vi (jeg i vært fal) har ikke noen planer om å bli med i en spesiell klub går det ikke and å møte opp på en bane og bare spille? Noe alla paintball?

Vet ikke om jeg burde lagd en egen tråd erhm.. :ph34r:

Edit Flytter spm til den lille Airsoft-tråden siden dette virker mer passende, takk for siggen din Cutthroat Bill ;).

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...