Gå til innhold

Ønsker mer markerte muskler!

Anbefalte innlegg

Har trent styrke jevnlig i 3-4 år nå og har vokst betraktelig i størrelse. Ønsker ikke å bli større enn jeg allerede er, men ønsker derimot å få mer markerte muskler, spesielt i bryst/rygg/mage-området. Noen som kan hjelpe meg her? Tidligere har jeg løftet rundt 8 reps x 3 , og dette har ført til at jeg har økt i størrelse, men føler at jeg ikke får spesielt markerte muskler av dette. Setter pris på alle tips! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fettprosent er nok det viktigste, du kan jo trene slik at volumet blir enda større, men definisjonene kommer best fram ved lav fettprosent, den eneste måten å gjøre det på er å komme i kaloriunderskudd, dvs forbruke mer kalorier i.l.a en dag enn hva du inntar. Det enkleste da vil være å spise mindre eller spise mat med midnre kalorier, eller å trene mer slik at du forbruker mer :)

Lenke til kommentar
Takk for tipset. Åssen finner jeg ut hvor mange kalorier jeg trenger i løpet av en dag, og hvor mange jeg forbrenner når jeg trener osv?

Går du for tiden ned i vekt? Er vekta stabil? Går du litt opp i vekt? Tell kaloriene noen dager og prøv å innta litt mindre om du ser at du enten går sakte opp i vekt eller holder deg stabil. Finn ut omtrent hva du spiser og lag deg en plan for hva du skal innta i.l.a en dag og hvor mange kalorier det inneholder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...