Gå til innhold

høyfrekvent pipelyd fra wd 80gb se


muv

Anbefalte innlegg

Hei. I sommer kjøpte jeg ny maskin med 80gb wd se. nå på et lan for noen uker siden døde den. jeg fikk ny på garantien, men denne lager en høyfrekvent pipelyd. sikkert ikke alle som hadde brydd seg om det men jeg synst det er sinsykt irriterende. Er det god nok grunn til å returnere hardisken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Returner den, jeg har opplevd det samme tidligere. Bestilte en ny Dell maskin som hadde dette problemet, ringte support og dagen etter var ny harddisk på plass. høyfrekvent lyd er tegn på at noe er galt fortalte han som kom med ny harddisk. Han sa også at hvis det skjer er det bare å ta backup snarest!

 

Grunnen til at jeg klagde var ikke forde jeg var redd for at disken skulle feile, men at lyden er så sinnsykt plagsomt :D

Lenke til kommentar
Returner den, jeg har opplevd det samme tidligere. Bestilte en ny Dell maskin som hadde dette problemet, ringte support og dagen etter var ny harddisk på plass. høyfrekvent lyd er tegn på at noe er galt fortalte han som kom med ny harddisk. Han sa også at hvis det skjer er det bare å ta backup snarest!

 

Grunnen til at jeg klagde var ikke forde jeg var redd for at disken skulle feile, men at lyden er så sinnsykt plagsomt :D

 

Jeg hører en høyfrekvent lyd fra hardisken fra inspiron maskina mi..

 

Trodde først det var skjermen, men om jeg hører nøyere etter og setter

øret mot der hardisk er så hører jeg en lys høyfrekvent lyd..

 

Er litt plagsomt, mener at denne lyden ikke var der før..

Så det kunne være tegn på at noe er galt ? er ibm hdd i maskina

Lenke til kommentar

Har hatt en del forskjellige harddisker opp igjennom tiden, og det er klart alle bråker, jeg tror kanskje noen missforstår. Denne høyfrekvente pipelyden er helt uholdbar for min del, får vondt i hode av slikt. Disse lydene er slik at du hører dem avhengig av vinklingen på hodet/øret.

De som nærmer seg 40 hører nok ikke denne lyden!

 

Har opplevd det på 2 disker, begge var WD, den ene var 6GB for ca. 3 år siden, den andre en 30GB på helt ny PC.

 

Jeg kjøper Dell pc'er på jobben mye på grunn av at de er utrolig stillegående, og da er det enda en grunn til at jeg ikke aksepterer slike lyder.

Lenke til kommentar
Disse lydene er slik at du hører dem avhengig av vinklingen på hodet/øret.

 

Du har så rett så rett. Flytter jeg på hodet mitt blir ikke lyden så ille, men akkurat slik jeg sitter er det verst.. snakk om uflax.

 

Lurer på om jeg skal kjøpe en Seagate 120GB i samme slengen som PC-delene mine.

Lenke til kommentar
Veldig enkelt å sjekke om det er harddisken. Skru av pc'n, og napp ut strøm kabelen til HD'n og sett på pc'n igjen. Er lyden borte vet du hva som er feil ;)

 

Inspiron er kanskje bærbar? Da blir det litt mer jobb... Ring i så fall Dell support

 

Det er nok enkelt å sjekke det, er bare å skru vekk en skrue på siden av maskina. For deretter å dra ut hardisken. Trenger liksom ikke skru maskina helt.

Lenke til kommentar

Til opplysning til alle dere som sliter med slike lyder, da jeg kjøpte min Seagate 80GB Silent for et år siden, oppsto det en pipelyd hver gang jeg var innpå disken. Sendte mail til Seagate der jeg forklarte problemet, og fikk kjapt mail tilbake, med filvedlegg; et lite program som jeg la på en diskett, og bootet fra den, skrev noen kommandoer og da forsvant pipelyden. Lyden var visstnok et resultat av et søkeprogram som ble kjørt hver gang jeg gikk inn på disken. HD'en har fungert glimrende siden.

 

Kjøpte i januar en Seagate 120GB, og denne hadde ingen pipelyd.

 

Venter bare på at Seagate skal slippe disker med større lagringskapasitet, rundt 200GB, da slår jeg til.

 

Rådet er, kontakt produsenten, spør om råd, de veit nok om pipelydene har naturlig årsak, eller om noe er galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...