Gå til innhold

Spill og HD lyd. Spørsmål og svar.

G25

Anbefalte innlegg

Godt og opplysende innlegg, hal9k!

Er spent på å koble opp mot egen TV, og kan melde tilbake hvordan det ble i forhold. For øvrig vurderer jeg en Yamaha RX-V663 og KEF KHT 2005.2 (reciever+surround) i lydveien, så da ligger det an til gode film- og spill-opplevelser i høst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Faktisk så skal det være en forskjell her men den er til fordel for TrueHD/DTS MA-dekoder innebygget i avspilleren.

Er klar over at dette havner litt på kanten av emnet (siden dette har mer med filmavspilling å gjøre), men jeg vil bare komme med noen presiseringer:

Det er det delte meninger om: Det er mange som hevder at bitstreaming og ekstern dekoding gir best lyd. Andre mener at det ikke er noen hørbar forskjell.

Man kan bare sende ett lydspor som bitstream til en receiver. ... Eksempel på flere enn ett lydspor er film med kommentarer.

Du tenker på PiP der to spor spilles av samtidig (f.eks. audiokommentarene spilles av sammen med det originale filmsporet). Men i praksis er egentlig ikke dette noe stort problem for det fleste (siden du tross alt er mest interessert i audiokommentarene i slike sammenhenger), men det kan være kjekt å være klar over problematikken (ved filmavspilling).

Det er grunn til å tro at innebygget TrueHD og DTS MA er et forbigående tema. Denon tar rundt 2000,- for unødvendigheten.

Er litt usikker på hva du mener med "unødvendigheten", og jeg aner heller ikke hvor du har den prisen fra. Det er tross alt ikke bare Denon som har innebygget støtte for TrueHD og DTS-HD MA (Pioneer selger også slike spillere, hvis en ser bort ifra PS3) og det vil komme enda flere avspillere etterhvert som dekoder disse formatene internt (fra bl.a. Panasonic og Sony).

Lenke til kommentar
Godt og opplysende innlegg, hal9k!

Er spent på å koble opp mot egen TV, og kan melde tilbake hvordan det ble i forhold. For øvrig vurderer jeg en Yamaha RX-V663 og KEF KHT 2005.2 (reciever+surround) i lydveien, så da ligger det an til gode film- og spill-opplevelser i høst.

Jeg tror du bør starte en ny tråd om akkurat dette eller du kan sende meg en PM :) (dette har jo ingenting med spill og HD-lyd å gjøre)

EDIT: Forslag: Opprett en ny tråd med tittelen "Hvordan få oppskalert DVD-bilde med PS3?". Flytt over dine opprinnelige innlegg der (gi beskjed via PM), så vil jeg gjøre det samme med mine innlegg.

Endret av hal9k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...