V5R1X Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Noen som har erfaring med Xbox360 til PC-skjermer? (Planlegger å kjøpe Xbox ja) For mitt eget vedkommende gjelder det en skjerm av typen Samsung 226BW som bruker bildeformatet 16:10... Hvordan vil bildet bli med en xbox360? Svart strek oppe og nede i bildet? Hva med oppløsning? Skjermen kan ha opptil 1680x1050; hvordan fungerer dette sammen med xboxen? Og hva er den enkleste måten å få lyden fra xboxen til å komme ut fra vanlige mine vanlige desktop-PC høytalere? Andre ting å tenke på? Takk for svar! Endret 10. juli 2008 av J-Core Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Fungerer helt fint, når du bruker VGA-kabelen kan du velge en del oppløsninger som er standard for PC-skjermer (se liste litt ned på denne siden), og jeg har ikke fått sorte streker når jeg har brukt det mot min skjerm som er 16:10. Mener å huske at jeg da har brukt 1280x768, som da er en 16:10-oppløsning. Når det kommer til lyd så er dette rimelig greit, jeg plugget lyden inn på "line in" på lydkortet mitt, og satt på flowthrough av lyd. De fleste nye lydkort (selv de som er innebygd på hovedkort) støtter dette, og da kan du enkelt dempe lyden fra Xboxen ved hjelp av Windows (eller hva for OS du måtte bruke) sin lydkontroll. Lenke til kommentar
evilleader360 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Fungerer helt fint, når du bruker VGA-kabelen kan du velge en del oppløsninger som er standard for PC-skjermer (se liste litt ned på denne siden), og jeg har ikke fått sorte streker når jeg har brukt det mot min skjerm som er 16:10. Mener å huske at jeg da har brukt 1280x768, som da er en 16:10-oppløsning. Når det kommer til lyd så er dette rimelig greit, jeg plugget lyden inn på "line in" på lydkortet mitt, og satt på flowthrough av lyd. De fleste nye lydkort (selv de som er innebygd på hovedkort) støtter dette, og da kan du enkelt dempe lyden fra Xboxen ved hjelp av Windows (eller hva for OS du måtte bruke) sin lydkontroll. Hmm, har en Creative Sound Blaster Audigy eller noe. Tror du den støtter det? Hvis ikke kan du gi meg link til en nettbutikk som selger et lydkort som er billig og har "line in" funksjon? Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Sound Blaster Audigy har Line in ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 De aller fleste lydkort - tror det er vanskeligere å finne ett som ikke har enn ett som har - har line in-inngang. Flow through er fortsatt vanlig, men ikke på alle kort. Flow through gjør at man tar lyden som kommer inn på valgt opptakskanal (i dette tilfelle line in) og kjører det rett ut på høytalerene. Dette kan jo testes ved å plugge en MP3-spiller til line in, fyre opp Windows' Volumkontroll, velg egenskaper, velg "juster volumet for: innspilling", og sørge for at innlinje er valgt før du trykker på ok. Så huker du av for "velg" under Innlinje og ser om det kommer noe lyd ut når du setter i gang å spille musikk av MP3-spilleren. Det er godt mulig du må dra volumslideren opp et godt stykke før du begynner å høre noe. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Tusen takk for hjelpen, GangsterPanda! Da ble en hel del oppklart, så nå behøves kun en Xbox... Lenke til kommentar
webma Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Kjører min xbox på samme skjermen, fungerer utmerket Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Tusen takk for hjelpen, GangsterPanda!Da ble en hel del oppklart, så nå behøves kun en Xbox... En ting jeg glemte å nevne er at du også må dra opp volumslideren for Line in under "juster volumet for: avspilling", så sett innspillingsvolumet til nesten maks og bruk avspillingsvolumet til å justere lyden. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Those concerned with the hardware itself have two new features to look forward to. On the display side, Whitten said that Microsoft would be adding 16X10 aspect ratio over both VGA and HDMI, as well as implementing 1440x900 and 1680x1050 display resolutions. Fra link... JAAA! På bestilling :!: Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 for lyd kan du eventuelt kjøpe en 2xRCA -> minijack iallefall det jeg har gjort.. eventuelt også kjøpe en minijack hun->hun.. Trenger ikke å gå via pc'n om du ikke vil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå